Corrupte/beschadigde bestanden na downloaden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 20:14
Afgelopen donderdag heb ik mijn PC (specs zie sig) volledig geformatteerd en windows XP (SP3) opnieuw geinstalleerd omdat deze niet mee opstartte.
Ik heb de benodigde drivers geinstalleerd:
- Uli Integrated 2.20 drivers voor mijn moederbord (voor lan e.d.)
- Laatste Nvidia drivers 191.07
- SB live drivers

Daarna de volgende programma's voordat ik verbinding maakte met internet:
- PC Tools Firewall Plus
- AVG Anti-virus

De PC werkt naar behoren, echter na het downloaden van drivers en programma's (zowel rar als exe bestanden) zijn de bestanden steeds corrupt/beschadigd. Als ik mijn laptop gebruik en dezelfde bestanden download en m.b.v. een USB stick overzet, zijn de bestanden niet corrupt en werken ze wel.

Ik heb ergens gelezen dat de nvidia firewall wel eens voor problemen zorgt, echter deze heb ik helemaal niet geinstalleerd.

Ik heb de driver voor de netwerkkaart al een keer opnieuw geinstalleerd maar mocht ook niet baten.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Nvidia Firewall?
Verder heb ik vanochtend mijn glazen bol laten vallen dus misschien dat je zelf wat meer informatie kunt geven?
Heb je ook al geprobeerd om antivirus / firewall uit te schakelen en dan te downloaden?
Misschien dat de firewall bepaalde verbindingen blockt waardoor het bestand niet helemaal binnenkomt. Of ben je bestanden aan het downloaden waarvan jouw virusscanner het niet helemaal vertrouwd.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 20:14
Als ik de firwall en antivirus uitschakel blijven de bestanden corrupt. Het betreffen allerlei soorten bestanden die ik via internet explorer download; waaronder officiele drivers en programma's. Bestanden die via newsleecher binnenkomen zijn wel normaal.

Erg vaag want voor het opnieuw installeren van windows XP had ik hier nooit problemen mee.