Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Force copy cmd windows [XP]

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
hallo,

ik wil het volgende bestand d3dx9_30.dll kopiëren naar de system_32 map op windows xp. Als ik dit in doe doormiddel van slepen geeft hij de melding dat het niet kan omdat de schijf beveiligd is tegen schrijven. Nou heb ik wat zitten prutsen in cmd, maar ik kom er niet uit. Is er een manier om dit te forceren?
Dit is de code die ik gebruikt heb:
D:\Documents and Settings\Jasper>COPY "C:\Jaspers Documenten\Downloads\d3dx9_30.dll" "D:\WINDOWS\system32\d3dx9_30.dll"

hopelijk kunnen jullie mij helpen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat heb je zelf bedacht als mogelijke redenen waarom je een bestand niet zou kunnen vervangen op een draaiend systeem? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
het bestand bestaat nog niet in mijn system32 folder :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan nog: verder doordenken. Je krijgt geen toegang tot die folder.
Mag jij met je huidige useraccount schrijven in een systeemfolder?
Kan je dat wel met een andere useraccount die andere rechten heeft?

Niet te snel opgeven :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Run > Cmd:
Ga naar de dir. van system 32 en probeer dan deze code:
Xcopy D:\Jaspers Documenten\Downloads\ d3dx9_30.dll

[ Voor 13% gewijzigd door Switchie op 17-10-2009 13:51 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
ik heb een xp-account met beperkte rechten, en de admin is op vakantie :S . Ik kan wel geforceerd bestanden afsluiten, dus vroeg ik mijzelf af kan ik ook geforceerd kopiëren?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hirens bootdisk erin en admin wachtwoord deleten (a)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Switcherd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:50:
Run > Cmd:
Ga naar de dir. van system 32 en probeer dan deze code:
Xcopy D:\Jaspers Documenten\Downloads\ d3dx9_30.dll
in cmd krijg ik dan de melding: Fout bij parseren

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:04

MsG

Forumzwerver

linux live cd downloaden en branden en dan vanuit linux in die map zetten misschien?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Switcherd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:51:
Hirens bootdisk erin en admin wachtwoord deleten (a)
Hoe weet je dat de TS toestemming heeft van de administrator van de computer? Wie weet is het een werkcomputer en wil de TS spelletjes spelen, om maar iets te zeggen.

@TS: kun je wat meer informatie geven? Waarom wil je dit doen, wat voor computer is het (werk, prive, waarom heb je een beperkte account, etc).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 22:14
Je kan je ook afvragen, waarom zit ik op een restricted account?

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, restricted account, dus dan kan je waarschijnlijk niks tot de admin er is.
Daarbij, al zou je kunnen kopieren, dan zou het wss niet eens helpen. Zomaar ff een DLL file ergens neerplempen zegt niet dattie dan ook iets gaat doen.

Edit:
En af te lezen aan de filename gaat het om DirectX. Die bestaat uit legio dll files en aanverwante onderdelen, dus alleen ff 1 DLL file is sowieso niet genoeg ;)

[ Voor 26% gewijzigd door McKaamos op 17-10-2009 14:04 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
het gaat om een privé computer, en ik wil inderdaad een spelletje spelen :)
Ik heb een restricted account omdat het zou moeilijker is voor virusen om vat te krijgen op het systeem. Mijn vader die het admin wachtwoord weet van deze pc is op vakantie.
Een linux live cd is dat gewoon de ubuntu iso die je bij ubuntu kan downloaden. Als je die in de pc stopt kan je een soort ubuntu demo draaien. Bedoelen jullie dat?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

brilsmurfffje schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:03:
het gaat om een privé computer, en ik wil inderdaad een spelletje spelen :)
Ik heb een restricted account omdat het zou moeilijker is voor virusen om vat te krijgen op het systeem. Mijn vader die het admin wachtwoord weet van deze pc is op vakantie.
Een linux live cd is dat gewoon de ubuntu iso die je bij ubuntu kan downloaden. Als je die in de pc stopt kan je een soort ubuntu demo draaien. Bedoelen jullie dat?
Bel je vader, en vraag toestemming en het admin-password :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^
Dat is your best bet. Andere manieren komen neer op het omzeilen van beveiligingen en ook al is het je vader, wij kunnen dat niet met zekerheid zeggen hiervandaan.
Helaas is Het algemeen beleid daar duidelijk in. Sorry :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.