Toon posts:

interne Liteon dvd rw hapert bij afspelen filmdvd's

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, net een Liteon iHAS 224 Y DVD-RW station (SATA) ingebouwd in pc van vriend (Shuttle glamour), gaat dat domme ding zitten haperen bij het afspelen van een film-DVD!!!???, waarom zet die Gates *** je toch altíjd voor schut met dat domme OS |:( laat ie een vak gaan leren

er wordt afgespeeld met PowerDVD versie 7 in Windows XP Home mbv een Athlon 64 X2 Dual Core processor 4000+ op kloksnelheid 2.10 GHz met 1 Gb RAM en nóg zien ze bij micro$of kans om de boel te ver... (erg lelijk woord)

Modbreak:Laat dit soort kinderachtige verbasteringen achterwege aub

Shuttle doet natuurlijk ook gezellig mee en ziet kans om een van de twee SATA aansluitingen pal achter een RAM-bank te plaatsen zodat de haakse SATA connector daar alvast niet meer op past 7(8)7

en de SATA-kabeltje-fabrikant wilde ook niet de minste zijn en zag dus kans om de haakse connector ook nog eens te spiegelen om deze dus vooral NIET achterin het DVD-RW station te kunnen steken (dan had je het kabeltje mooi naar onderen naar het moederbord kunnen leiden zoals aannemelijk)

NEE, DAAR IS ALLEMAAL DIEP, HEEL DIEP OVER NAGEDACHT...

maar goed, het gaat over het afspelen, dat bevriest regelmatig waarbij de LED van de HD continu blijft branden

wie oh wie?, nieuwe ronde, nieuwe kansen, kinderen een kwartje en Liesbeth List kan zingen

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 17-10-2009 14:56 . Reden: correctie ]

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Ook al eens bedacht dat het aan de drive of de dvd-disc zelf kan liggen ipv ongefundeerde onzin rond te roepen? (nee, ik ben zelf helemaal geen liefhebber van redmond-based software, maar fud is en blijft fud)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Verwijderd

Topicstarter
nou over de instabiliteit van windows (blijft overwegend gelijk van versie tot versie *) zijn velen het met mij eens, dat is dus alvast niet ongefundeerd, wat is fud trouwens?

* alleen de NT versies waren net stabiel genoeg en dat moest ook wel anders hadden ze de zakelijke markt allang verloren

P.s. het DVD-station komt spiksplinternieuw nieuw uit de bulk (van zeer betrouwbare webwinkel) en de bewuste film-DVD speelt wel af in andere DVD-stations

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 13:47 . Reden: toevoeging ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:37
Staat laatste BIOS erop? Brander heeft nieuwste firmware?

Verwijderd

Topicstarter
tja, is pc van vriend, daar ga ik dus niet meteen een nieuwe bios in flashen (ook al omdat het externe LG DVD-RW-station de film-DVD's wél probleemloos afspeelde)

en het Liteon DVD-RW station is net nieuw!, trouwens firmware brander vernieuwen heeft alleen zin om de kans te vergroten meer soorten brand-CD's/DVD's te kunnen gebruiken (als ik het wel heb)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 14:03 . Reden: typfout verwijderd, 2 correcties ]

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 23:58

grass460

[DPC] Division_Brabant

en gebruik eens een ander afspeel programma zoals mediaplayer classic bv, is vele malen lichter dan power DVD

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

En omdat een drive net uit de winkel komt is het onmogelijk dat er een defect in zit?
Zeker omdat je zelf zegt de externe dvd het wel goed doet...

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Verwijderd

Topicstarter
Mediaplayer classic?? oude versie of zo? Moet dat nog meegeinstalleerd zijn in XP home? maar het zou niet magge moge, powerDVD heeft altijd goed afgespeeld in deze configuratie, écht, het ligt alleen maar aan de interactie: Liteon DVD-RW-hardware-windows

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 14:14 . Reden: correctie en vraag toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
dan probeer ik de speler ook nog even in mn eigen nieuwe pc met vista sp1, die is net dichtgeschroefd maar goed, zo'n werk is dat niet, maar als hij het daar wel goed doet wat dan?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de verbastering (zie start topic) al veel vaker voorbij zien komen dus vond GoT hem toen weer niet kinderachtig so make up your mind zou ik zeggen, er worden trouwens wel ergere dingen gezegd in deze fora dus...

...sluit ik dit topic nu sowieso zélf even af, gezien de kwaliteit van de reacties komen er ook te weinig mensen langs hier die écht verstand van PC's hebben enz (net als in de winkel waar ze zeggen windows opnieuw te installeren als de mediaplayer het niet meer doet - omdat er bijv. helemaal geen cd-station in de PC zit - hahaha, je maakt het mee ja)

met vriendelijke groet,

keith

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 01:53

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Media Player Clasic is een ander programma als Windows Media Player, geen oudere versie. Het werkt lichter dus wellicht speelt hij dan wel soepel af.

Hier kun je de laatste versie downloaden: http://sourceforge.net/projects/guliverkli/

Ik denk trouwens ook dat het gewoon een defect aan de drive is dus even omruilen en opnieuw testen lijkt mij de handigste optie.

PS. WTF, ben je 12 ofzo "vond GoT hem toen weer niet kinderachtig" achossie.

[ Voor 10% gewijzigd door i7x op 17-10-2009 17:06 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:31:
[modbreak]Laat dit soort kinderachtige verbasteringen achterwege aub[/modbreak]
Zwaar offtopic maar toch vind ik dit opvallend, gezien hoe Tweakers ooit begonnen is:
nieuws: Micro$oft vs DOJ
nieuws: Micro$oft Monopoly
nieuws: Micro$oft Charity Auction
En uiteraard realiseer ik me dat Tweakers sindsdien aanzienlijk serieuzer geworden is, toch ken ook ik de term "MS-met-dollarteken" als eerste van Tweakers zelf...

Ontopic: grote kans dat je het in de richting van DMA-mode o.i.d. moet zoeken. En als je zo ontevreden bent over je OS, probeer eens iets anders, wellicht lucht het op :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het topic al afgesloten maar toe maar, nog even dan, dank je wel voor de research Remco! :) wet openbaarheid van bestuur en zo? want hee, daar staat alweer een moderator te blozen van eh, schaamte (en het was al zo'n rótdag voor hem) nou ja, moet ie maar niet zo eigenwijs zijn

oh ja, de DVD-RW heeft z'n leven gebeterd en speelt nu af zonder te bevriezen

(en wat betreft je laatste vraag, ik heb er een harde schijf bij besteld (Maxtor, 22 serie) om met Linux oid te gaan stoeien, maar op msw blijf ik helaas voorlopig aangewezen wat betreft Flightsimulator (versie X met DirectX 10 op Vista 64 bits, en de PMDG planes = astronomisch hoog YUMMM!-gehalte) kun je op een Apple trouwens een virtual machine maken voor Vista? dan weet ik het wel

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 20:44 . Reden: beknoptheid reactie ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:31:
ik heb de verbastering (zie start topic) al veel vaker voorbij zien komen dus vond GoT hem toen weer niet kinderachtig so make up your mind zou ik zeggen, er worden trouwens wel ergere dingen gezegd in deze fora dus...

...sluit ik dit topic nu sowieso zélf even af, gezien de kwaliteit van de reacties komen er ook te weinig mensen langs hier die écht verstand van PC's hebben enz (net als in de winkel waar ze zeggen windows opnieuw te installeren als de mediaplayer het niet meer doet - omdat er bijv. helemaal geen cd-station in de PC zit - hahaha, je maakt het mee ja)

met vriendelijke groet,

keith
Als je de policy had gelezen dan had je gezien dat dit soort trolls niet de bedoeling zijn. Dan is het natuurlijk ook niet vreemd dat je weinig kwaliteitsreacties krijgt, als je op deze manier het topic start.

Maar goed, gezien je manier van reageren ben je niet echt bezig met een goede manier van probleem oplossen, dan heeft dit topic ook weinig nut en gaat hij dicht.
RemcoDelft schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:14:
[...]

Zwaar offtopic maar toch vind ik dit opvallend, gezien hoe Tweakers ooit begonnen is:
nieuws: Micro$oft vs DOJ
nieuws: Micro$oft Monopoly
nieuws: Micro$oft Charity Auction
En uiteraard realiseer ik me dat Tweakers sindsdien aanzienlijk serieuzer geworden is, toch ken ook ik de term "MS-met-dollarteken" als eerste van Tweakers zelf...
Dat was 10 jaar geleden (1999), tijden veranderen en zo ook de policies. Het heeft weinig nut om dit soort dingen nu nog aan te gaan halen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.