Samsung 305T plus een radeon 5870--> gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:39
Hallo,

Even een vraagje: ik ben van plan een nieuwe PC te kopen voor voornamelijk gaming. Ik heb nu een 8800GTS met een 22" TFT.
Ik zit te denken aan een nieuwe config met 30" samsung 305T in combinatie met een radeon 5870. Voornamelijk voor de hogere resolutie. Echter voordat ik mijn geld over de balk gooi even een paar korte vraagjes:

Heeft iemand ervaring met het gamen op 2560*1600?? met name:
- Is dit echt een hele graad beter dan mijn huidige 1680*1050??
- wordt deze resolutie door games ondersteunt? (of staat dit geheel los van game ondersteuning en is dit puur een hardwarematige instelling??)
- andere zaken waar ik rekening mee moet houden met een dergelijk scherm tov een "regulier" kleiner scherm? (dual dvi ben ik van op de hoogte, wordt ondersteunt door de radeon).

Verwijderd

Ik heb er zelf geen ervaring mee, 1680*1050 bevalt mij anders wel goed. Ik vraag me eigenlijk af of 30' niet veel te groot is. Als je bevoorbeeld een shooter wil spelen kan dit wel vervelend zijn. Zelf zi-ou ik dat niet doen, veel te duur, groot en heb er niet de plaats voor.

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:39
ruimte is bij geen issue bij mij, past prima en afstand tot scherm is ook redelijk (80 cm ofzo), speel voornamelijk RPG's (binnenkort Dragon Age, Mass effect 2, en wellicht borderlands :-)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor wat betreft gamen op 30" is er tegenwoordig al wel het nodig te vinden. 2560*1600 is niet meer zo'n zeer bijzondere resolutie tegenwoordig, dus veel benchmarkers nemen die tegenwoordig al wel mee.

Of het beter is als 1680*1050 ligt aan je persoonlijke voorkeur. Sommige mensen vinden 30" te groot om mee te werken, anderen vinden het juist weer zalig.
Voor wat betreft gamesupport is het gewoon even kijken bij de game, sommige games doen het wel, anderen niet (dit kan nog wel uiteenlopen, het prehistorische Total Annihilation doet 2560*1600 zonder enige patch, CoD WaW doet het standaard niet).
Dual DVI heb je niet nodig, dual link DVI wel.

Hoe dan ook, ga gewoon op zoek naar ervaringen, zeker nu 30" iets meer te zien is als anderhalf jaar geleden is er ook genoeg over te vinden om je keuze op te baseren. Als mij dat anderhalf jaar geleden al lukte, lijkt me het sterk dat het jou dan niet lukt. Neem **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? ook nog eens door, daar staan ook nog wat zaken in waar je op moet letten.

Dit topic ga ik in elk geval sluiten, omdat het uiteindelijk toch je persoonlijke keuze is of je het fijner vindt werken of niet.

Dit topic is gesloten.