Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 16:23
Hallo, ik heb een vraag voor de android kenners hier.
Ik werk voor een bedrijf met 15 man dat op zoek is naar een goede remote mail en kalender optie (Exchange 2007 server).
We zien op tegen de kosten van een bes server en vinden het gesloten character van de blackberry telefoons ook niet echt aantrekkelijk.
Het is voor 70% zakelijk maar als je er prive lol mee kan hebben is dat alleen maar positief, een gmail account gebruiken naast de zakelijk mail zou gewoon top wezen.
De iPhone lijkt wel wat maar die houd het onder hevig gebruik geen eens een dag vol op de accu wat in het veld toch echt onacceptabel is, ook heeft de iPhone bij mijn weten geen push mail voor Exchange.
We hebben eerder Windows mobile getest maar dat os zorgde voor irritatie bij de gebruikers, ik zal jullie de details besparen. :)

Zijn er oplossingen op basis van het Android platform die aan deze wensen / eisen kunnen voldoen?

1.Pushmail op basis van een Exchange oplossing
2.Calendar functie die automatisch syncroniseert met de Exchange server
3.Prive mail (gmail) en zakelijk mail gescheiden en los van elkaar syncronisatie te activeren/deactiveren op het apparaat
4.chat client voor het jabber platform (zeg maar spark voor Android)
5.Accu die onder goed gebruik (2 uur bellen op een dag en met regelmaat gebruik van internet) minimaal 1 dag mee gaat

Zijn er mensen die ervaring hebben met Android als zakelijk platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb zelf nooit met android gewerkt, maar ik weet wel dat de symbian smartphones van nokia dit allemaal wel kunnen. Dan heb je de keuze uit toestellen met of zonder toetsenbord, (blackberry layout of ala htc) maar ook full touch zoals de hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 11:35
Dat gaat denk ik zeker lukken, de accuduur van de magic en hero is prima (voor een smartphone dan) ik haal met mijn hero net 2 dagen (dan bel ik niet zo veel maar gebruik hem wel veel voor andere dingen en als mp3 speler. Wat de samsung galaxy doet weet ik niet maar het zou me niet verbazen als die het beter doet want dat oled scherm is veel zuiniger.

Voor exchange kun je de ingebouwde client in de hero gebruiken of hier naar kijken: http://www.androidplanet....rd-exchange-voor-android/

En google talk is toch jabber?
En palringo doet ook jabber blijkbaar.

Is het ook niet iets om gewoon google apps te gebruiken ipv exchange?

Succes er mee.

[ Voor 78% gewijzigd door martijnve op 17-10-2009 12:29 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Android 1.6/2.0 krijgt Exchange-support. Sommige fabrikanten van Android telefoons leveren zelf Exchange support mee. Anders bestaan er ook nog goede 3rd-party solutions, die niet veel hoeven te kosten, zoals:

http://www.nitrodesk.com/dk_touchdownFeatures.aspx

en ziet er ook nog eens mooi en gebruiksvriendelijk uit:

http://www.nitrodesk.com/dk_touchdownScreenshots.aspx

Met de ingebakken IM-client Googletalk kun je ook met andere Jabbers praten.
Accu is afhankelijk van het gekozen toestel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Accu is inderdaad afhankelijk van het gekozen toestel, maar de meeste telefoons zullen afdoende zijn qua batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

AIXGOD schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:19:
De iPhone lijkt wel wat maar die houd het onder hevig gebruik geen eens een dag vol op de accu wat in het veld toch echt onacceptabel is, ook heeft de iPhone bij mijn weten geen push mail voor Exchange.
Bij mij wel, en push mail en calendar doet 'ie allebei.

(Geen ervaring met android, maar dat moest ik toch even opmerken.)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 17-10-2009 12:38 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik gebruik de HTC Hero zakelijk, maar ik gebruik voor werk Google Apps en geen Exchange. Als je al een Google Mail-account hebt is dat wel een plus trouwens voor Android (vanwege koppelen account aan telefoon)

Volgens mij voldoet de Hero aan jouw punten 2,3,4 en 5.*

Alleen geen pushmail voor Exchange zover ik weet. Maar je kunt ook lekker vaak "pull" doen, natuurlijk. (geloof dat maximum frequency 5 minuten is).

Zakelijk gebruik ik dus zelf de HTC Hero en moet zeggen dat hij alles doet/kan dat ik wil. Batterijduur van de stock ROM viel me nogal tegen. Hij haalde een dag, maar dat haalde hij dan ook net. Ik heb hem nu met een custom ROM (MoDaCo) geflashed en ik haal met gemak 2 dagen. Het kan ook zijn dat gewoon puur de nieuwigheid eraf is en ik hem minder gebruik :-)

Aan de andere kant, als je hem voor werk gebruikt leg je hem toch ook gewoon aan je laptop of in de autolader? Dat viel mijzelf trouwens wel tegen van de Hero, laadt niet echt snel op vergeleken met iPhone 3G.

Wat mij wel heeft geirriteerd/verbaasd is dat er eigenlijk alleen ondersteuning voor de telefoon is onder Windows (via HTC Sync). Je kunt niet direct syncen met een Mac of Linux (alleen de SD-kaart mounten als drive).

*Ik heb weinig ervaring met Exchange, dus neem wat dat betreft mijn opmerkingen met een korreltje zout en doe je eigen research.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 14:24
Keypunchie schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:44:
Ik gebruik de HTC Hero zakelijk, maar ik gebruik voor werk Google Apps en geen Exchange. Als je al een Google Mail-account hebt is dat wel een plus trouwens voor Android (vanwege koppelen account aan telefoon)

Volgens mij voldoet de Hero aan jouw punten 2,3,4 en 5.*

Alleen geen pushmail voor Exchange zover ik weet. Maar je kunt ook lekker vaak "pull" doen, natuurlijk. (geloof dat maximum frequency 5 minuten is).

*Ik heb weinig ervaring met Exchange, dus neem wat dat betreft mijn opmerkingen met een korreltje zout en doe je eigen research.
das nie helemaal waar, want ipv elke 5 min te pullen, kan je bij sync opties ook kiezen ' when mail arrives'

voornaamste probleem ATM is dat als je je outlook (exchange) calendar wil syncen met je android callendar, dat je dat dan OF op je pc waar outlook draaid -> naar google callendar moet doen (kan me voorstellen dat dat niet altijd wenselijk is) of je een betaalde app moet nemen..

(ik gebruik zelf de hero exchange mail client, en sync op mn laptop m'n outlook calendar met google calendar, en dat werkt voor mij prima, verder zou ik zeggen koop geen g1 ivm de beperkte batterij. maar voor de rest *; android

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

CyBeR schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:37:
[...]

Bij mij wel, en push mail en calendar doet 'ie allebei.

(Geen ervaring met android, maar dat moest ik toch even opmerken.)
Inderdaad, ik heb mijn iPhone zakelijk gebruikt (sync met Exchange) en dat werkte prima. De iPhone ondersteunt zelfs bijna alle securitylevels van Exchange 2007, zoals enforced password policies en ik dacht ook remote wipe.

Ook werd alle zakelijke informatie netjes gescheiden van priveafspraken, privecontactpersonen en -mails. De iPhone had dus meerdere agenda's (weliswaar gecombineerd te bekijken natuurlijk), meerdere adresboeken, directory search etc. en zo veel mailboxen als je zelf wilt, waarvan maximaal één via Exchange.

Helaas is het wel zo dat je maar 1 Exchange-synchronisatie kunt instellen, dat is wel jammer nu Gmail ook ActiveSync ondersteunt voor push mail. Ik sync nu nog steeds met Exchange van werk, maar moet m'n Gmail dus op de 'oude' imap-manier laten ophalen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AIXGOD schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:19:
en.
De iPhone lijkt wel wat maar die houd het onder hevig gebruik geen eens een dag vol op de accu wat in het veld toch echt onacceptabel is,
Mijn iPhone hield het toch echt wel een stuk langer uit op de accu dan een Android telefoon van een collega van mij. Ik weet niet precies om welk toestel dat ging helaas. Dit betekend natuurlijk niet dat dit voor elk Android toestel geldt. Ik trek toch wel anderhalve/twee dagen op een accu (3G), de accu van de 3G S is ook nog wat beter dan die van de 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 16:23
Bedankt voor de reacties heren, ik ga kijken hoe we via iets als een reverse proxy de activesync functie van Exchange extern kunnen aanbieden.
Verder heb ik mijn twijfels over de accu, ik zou graag daar onafhankelijk informatie over zien.
Hierboven beschijft iemand dat zijn iPhone accu 2 dagen meegaat terwijl een collega van mij een 3GS heeft en die het nog geen dag vol houd als hij ~2 uur belt en wat internet gebruikt..en daar had ik het over.

Ik zal mij eens inlezen in de HTC Hero en de Exchange software die daar bij zou zitten, dit klinkt wel als een goed pakket als de accu het echt >1 dag vol houd met flink belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 21:52
Je gaat het wel halen met dat batterij. Zolang je niet ál teveel youtube gaat kijken, filmpjes opnemen, foto's maken, haal je met gemak een volle dag werken.
Werken is bellen smsen en mailen en 'kalenderen' voor mij.

<zinlozeopmerking>De accu van de Hero is tenminste replaceable, kan je van de iPhone niet zeggen dacht ik!</zinlozeopmerking>

[ Voor 23% gewijzigd door stijnos1991 op 18-10-2009 17:32 ]

Pagina: 1