Is er iemand die ervaring heeft met Home Automation op basis van het PLCBUS protocol? Ik heb zelf een PLCBUS set aangeschaft (oa PLC4023 transceiver, PLC2027 apparaatmodule, PLC4073 Touch afstandbediening) bij Elekhomica.Het werkt perfect op 1 fase van het lichtnet, maar helaas lukt het me niet om de opdrachten over te brengen op de andere 2 fasen, ondanks dat ik er een PLC4825 fasekoppelaar heb tussen gezet bij de bron (direct achter de electriciteitsmeter voor de splising naar 2 40A zekeringen). Zijn er meer met dit probleem? De handleiding geeft zoals gebruikelijk geen antwoord op het probleem....
Dit klinkt als het betere Elektronica-werk. Ik verplaats even 
Move OH -> EL
Move OH -> EL
Oslik blyat! Oslik!
Is je probleem inmiddels opgelost? Ik ben zelf aan het kijken om ook PLCBUS te gaan gebruiken in m'n nieuwe woning, maar ben er nog niet helemaal zeker van... Als een 3-fase koppelaar niet goed werkt dan wordt het al een stuk minder interessant...
Andere vraag: Heb je de 3-fase koppelaar zelf geïnstalleerd? Of laten doen?
Andere vraag: Heb je de 3-fase koppelaar zelf geïnstalleerd? Of laten doen?
Volgens mij stond er ergens in een handleiding dat de module als eerst ein '3-fasen' mode moet worden gezet. Volgens mij in een PDF document dat ik tegenkwam via www.elekhomica.nl
http://www.elekhomica.nl/pdf/plcbus_handleiding.pdfLeave Factory Default:
All products in PLCBUS System are “1-Phase” Status when leave factory. So if you use it in “3-Phase”, you need to setup it to “3-Phase”.
Firstly, setup #4034E to “3-Phase”, then goto other setup.
[ Voor 49% gewijzigd door The Lord op 12-01-2010 11:11 . Reden: Link en info gevonden en toegevoegd. ]