Toon posts:

Problemen met toetsenbord herkenning bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal.

Ik hoop heel erg dat een van jullie mij kan helpen met dit vreemde probleem. Kort geleden heb ik nieuwe koelpasta op de processor laten smeren en de koeler er opnieuw op laten zetten. Die gast die dat heeft gedaan heeft een PS2 Toetsenbord gebruikt om alles te checken. Het vreemde is nu als ik de PC start hij mijn USB toetsenbord niet herkent en ik niet in de BIOS kan. Vervolgens in Windows werkt alles weer als een trein.

Vervolgen heb ik geprobeerd de connector in andere USB poorten te steken (alle 7) zonder resultaat. ook heb ik nader toetsen geprobeerd al F1 t/m 12 Del Tab etc.. geen resultaat. Toen een PS2 Toetsenbord eraan gehangen. Ook zonder resultaat. Ik weet nu echt niet waar ik het zoeken moet. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens een MSI P6N Platinum

• rubenflush
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-02 10:00
Is het een draadloos toetsenbord?
Heb ik ook bij mn broers pc, die heeft draadloos toetsenbord +muis, en die kan ook niet in de bios dan:)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Plug dat PS/2 plankje in, ga naar de bios en controlleer even of je daar legacy support e.d. aan hebt staan.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Inderdaad PS/2 toetsenbordje erin doen. Naar je BIOS gaan en keyboard legacy support aanzetten. Dan zou het moeten werken. Nu laadt hij het toetsenbord pas in in Windows en niet zoals jij wil in de POST.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

Wellicht ben ik niet helemaal duidelijk geweest maar ook met de PS2 TB kwam ik de bios niet in. Inmiddels heb ik de Bios gereset en de boel opnieuw ingesteld. Alles werkt prima, alleen duurt het nu een eeuw voordat windows opstart en afsluit.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nu het ding weer start, draai eens een biosupdate. Dat wil vaak nog wel eens wat problemen oplossen :)
Pagina: 1