Toon posts:

Bios zie ik niet volledig intern geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus P6T SE met drie repen intern geheugen van 2GB per stuk.
In mijn bios zie ik maar 4GB heb de repen onderling al verwisseld, dus volgens mij zijn de repen gewoon goed.
Heb sisoft sandra gedraaid en daar zie ik dat er niks in slot A1 zit en wel in B1 en C1 terwijl er wel 1 in A1 zit, iets later in de tekst geeft sisoft sandra wel aan dat 3 memory modules zijn welke type plus serial number.
Besturings systeem is windows 7 64bit ultimate oem en daar zit in ook maar 4 GB geinstalleerd
Zou het moederbord defect zijn of is er iets verkeerd ingesteld ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met volledige specs te geven. Wat voor DIMMs gaat het, hoeveel chips van welke structuur zitten erop. En welke CPU heb je (niet geheel irrelevant aangezien de geheugencontroller daarin zit). Geef daarnaast eens aan wat je in Advanced Chipset config in BIOS allemaal ingesteld hebt (en wat er gebeurt als je andere settings instelt)

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 17-10-2009 10:06 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Processor I7 920
Intern Geheugen 3x Kingston 2GB DDR3-1066
Videokaart ASUS HD4850
HD 2x Western Digitaal Black 1TB
Voeding Antec Treupower 550
Bios niks veranderd en pc loopt af en toe vast zie bij event logboek geen problemen

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kingston maakt nogal wat DDR3 reepjes. Hoeveel chips per reep? Welke chips? Dat is de vraag.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
net met opnieuw opstarten gaf ie maar 2GB intern geheugen aan.
Heb de computer 5min uitgezet en nu geeft ie weer 4GB aan maar nog steeds geen 6GB

Verwijderd

Topicstarter
Kingston Valueram DDR3 3x 2GB 1066Mhz | KVR1066D3N7K3/6G
zit per reep 16 chips op 8 per kant

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 11:02 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, dus gaat het om 16 chips van 1Gbit, waarschijnlijk dus 128Mx8 chipstructuur. Dit zijn eigenlijk basic specs die je zelf gelijk zou mogen posten, zeker als het gaat om geheugen en incorrecte detectie ervan Dat zou iig door de i7 ondersteund moeten worden (sterker nog, hij kan tot 2Gbit dichtheid).

Volgende vraag: wat gebeurt er als je de DIMMs in andere slots steekt? Je zou ze sowieso alle drie ipv A1/B1/C1 in A2/B2/C2 kunnen prikken, en verder zou je kunnen roteren, dus A1->B1, B1->C1, C1->A1.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ze al op A2, B2 en C2 gezet pc start dan niet op.
Heb ze op A2, B1 en C1 gezet ziet ie alleen maar 4GB.
Heb ze op B1, B2 en C1 Gehad ziet ie wel 6GB maar loopt ie nog sneller vast
idem voor B1, C1 en C2.
heb de reepjes ook geroteerd geen risultaat
ik denk zelf dat er iets met het moederbord is want ziet niks op A1 en A2
of misschien wel de processor.
PC is gisteren in elkaar gezet.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ghe, moest meteen hieraan denken: nieuws: Socket LGA1156 brandt door bij te hoge overklok

Mogelijk dat een gedeelte van de geheugen contacten niet goed contact maakt? Probeer de cpu eens opnieuw te plaatsen (wel voorzichtig, je wilt geen verbogen pinnetjes).

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden er waren 2 pinnetjes verbogen op de socket nu zit ie 6GB nou nog even wat test uit voeren en hopen dat ie niet meer blijft hangen of vast loopt
Pagina: 1