Toon posts:

draadloos printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:? ik weet niet of ik hier goed zit maar mischien dat iemand het weet.
ik heb een laptop en een canon mp 520 dat wil ik graag draadloos hebben
nu word er gezegd dat dat met een bluetooth stick kan
ik heb vanalles geprobeerd maar frijg maar geen verbinding wat doe ik verkeerd

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:14
Hier kunnen wij natuurlijk niet bijzonder veel mee. Wat heb je geprobeerd en wat werkt niet?

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 16:14
Als de printer geen Bluetooth heeft of geen bluetooth USB-stick ondersteunt gaat dit niet werken.

Wellicht kun je kijken naar andere oplossingen via WiFi. Apple heeft de airport express en Linksys heeft meen ik ook enkele kant-en-klaar oplossingen. Zoek op WiFi en printerserver.

Verwijderd

de Canon MP520 heeft geen Bluetooth ingebouwd, dat is wss de reden waarom je het niet aan de praat krijgt.

Neem zoiets als dit; http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110444701407

Een draadloze printer server.

Verwijderd

Topicstarter
misschien een domme vraag maar ik heb er niet veel verstand van maar hoe werkt zo´n printerserver
ne kan die wel op mijn canon mp 520

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:07
Als je die mp520 draadloos wil maken dan zal je allerlei extra dingen moeten aanschaffen en opzetten omdat die printer zelf geen draadloze connectiviteit aan boord heeft. Ik denk dat het beste wat je kan doen is een andere printer kopen met wifi ingebouwd, dan ga ik er overigens wel vanuit dat je al een draadloze router hebt. Als je naar een printer een stapje hoger kijkt, n.l. de Pixma MP620, daar zit wlan in :) Werkt perfect, tijdje geleden bij een druk gezin (7 peronen) geïnstalleerd, ideaal! Iedereen kan printen daar in huis zonder allerlei extra kabels etc.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 17-10-2009 10:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bekijk myReact van nijlandnr6Bekijk de gallery van nijlandnr6Berichten: 2
Reg. datum: 11 oktober 2009
--------------------------------------------------------------------------------
nu heb ik een printserver gekocht maar krijg nog steeds geen verbinding
heb alle instellingen goed volgens mij maar het wil maar niet
wat kan ik vergeten zijn begrijp er niets meer van
de printserver is van linksys en de router van sweeks kan daar het probleem zitten

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heuh ... mischien handig om de instelingen/screendumps te plaatsen

type nummers etc

Iperf

Verwijderd

Welke linksys printer server heb je? een typenummer zou leuk zijn.

Hoe heb je die linksys aangesloten? met USB kabel naar de printer?

Heb je het Linksys kastje ook al ingesteld voor je draadloze netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
de printserver is een linksys wireless-g printservser wpsm54g volgens de handleiding moet je hem eerst met
de netwerk kabel aan sluiten en vervolgens zegt ie dat je de netwerkkkakabel los moet maken en dan hoort hij naar het draadloos netwerk te zoeken en dan gaat het fout dan zegt hij netwerk niet gevonden

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Welkom op GoT. We vinden het leuk dat je je bij ons hebt geregistreerd en helpen je graag.
Maar dit is geen helpdesk.
Je moet wat meer zelf doen en gegevens posten van waar je nou precies niet uit komt. En dan dus niet dingen die al in de handleiding staan, want dat kun je zelf lezen.
Plaatjes kun je posten op imageshack, lees de FAQ als je niet weet hoe dit moet.

Dus:
Welke stappen heb je PRECIES ondernomen en met welk resultaat
Waar gaat het niet goed? welke stappen kom je wel goed door
Hoe heb je het nu allemaal aangesloten?

Ik heb laatst ook een heel geklier gehad met een wireless printer, daar bleek achteraf dat ik de passphrase niet zomaar mocht invullen, ik moest de "echte" code invullen (de key1 in dit geval). De printer gaf wel aan verbonden te zijn maar was dit niet. (alleen om maar aan te geven dat ze best wel nukkig kunnen zijn)

Verwijderd

Topicstarter
ik he alles al gedaan maar het lukt gewoon niet

• Vorak
  • Niet online
ja sorry hoor maar daar heeft echt niemand hier wat aan.

"ik heb alles al gedaan" maar niet zeggen wat je dan hebt gedaan.
Ik en de rest hier willen je graag helpen maar MEER informatie is wel nodig.

• Vorak
  • Niet online
is je draadloos netwerk beveiligd? zet dat anders even uit en kijk of hij dan het netwerk wel kan vinden.

Als het netwerk beveiligd is, ook de optie Hide SSID even uitzetten, anders kan de printer em niet vinden

[ Voor 34% gewijzigd door Vorak op 17-10-2009 20:25 . Reden: sorry voor de dubbelpost ]

Verwijderd

Test eerst of het Linksys kastje wel goed kan praten met je printer door het reset knopje 2 seconden ingedrukt te houden.

Hiermee worden gelijk de instellingen van het Linksys kastje op papier geprint.

Maar heb je die Linksys software wel geinstalleerd? zoals in de handleiding staat vermeld?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:45:
ik heb alles al gedaan maar het lukt gewoon niet
Als je nu eerst eens verteld wat je precies allemaal gedaan hebt. Heb je de Printserver wel correct ingesteld? Heb je wel een draadloos netwerk? We verwachten iets meer inzet, eigen initiatief en basiskennis van de gebruikers.
De Printserver kwam waarschijnlijk met een installatiehandleiding, heb je die exact gevolgt, of heb je hem nog niet gelezen.. ;)

Kortom: We moeten echt meer informatie van je hebben, anders kunnen we je ook niet helpen.
Pagina: 1