• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Topicstarter
Ik ben al een tijd opzoek naar een geschikte Audio speler.
Eigenlijk een "standalone, simpele, grote opslag, (duidelijk) display, Audio speler.
Ik kan opzich ook wel een klein "pctje" in elkaar zetten, maar dan zit je met de groote, het geluid (fans) EN display... ;)
Nu zijn er erg veel mogenlijkheden, maar ik heb niet gevonden wat aan mijn wensen voldoet.
En dan vraag ik me af of ik nou een apparaat over het hoofd heb gezien of is er een die hier aan voldoet:
  • Display (Navigeren en informatie op het display apparaat zelf, ipv op tv)
  • Opslag (Het gaat om erg veel mp3's, en deze wil ik ten alle tijde beschikbaar hebben, dus niet eerst mn pc op moet starten elke keer)
    Paar honderd gig ruimte zou wel voldoen.
  • Audio (Aansluiting voor versterker, hdmi bijvoorbeeld).
  • Budget (200/-250 is toch wel mn max)
    Iets meer neer tellen en je hebt een betere mediaplayer die ook video afspeelt.
Om het misschien nog wat moeilijker te maken,..
- Geen fan of eendie echt vrijwel geen geluid maakt.
- Geen usbstick in mn dvdspeler (doe ik nu) (te weinig schijfruimte)
- Geen iphone dock...(te weinig schijfruimte)

Btw, ik zit er overna te denken om de popcornhour c-200 aan te schaffen, maar met een hd + brdrive kom ik op een aardig bedrag toch net wat boven mn budget, EN ben ik niet zo te spreken over het display...
Het moet simpel zijn, en zeker ook kunnen...

Ik ben benieuwd wat hier uit komt...

[ Voor 13% gewijzigd door RAZORDUDE op 17-10-2009 00:25 ]

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:15
RAZORDUDE schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:17:
Nu heb ik wel een heel mooi exemplaar gevonden wat wel erg aan mijn wensen voldoet, maar....dat is wel een klein beetje boven mijn budget ;)
Het gaat om de Logitech Transporter.
http://www.logitech.com/i...ems/devices/3163&cl=nl,nl
Hoezo voldoet die aan jouw eisen? :? Hij heeft geen opslag, hij doet alleen aan streaming over je (wifi) netwerk.

Er is trouwens ook een SqueezeBox binnen jouw budet: De SqueezeBox classic. Alleen daar zou je een NAS met SqueezeCenter-ondersteuning bij moeten kopen voordat hij doet wat jij wilt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:22:
[...]

Hoezo voldoet die aan jouw eisen? :? Hij heeft geen opslag, hij doet alleen aan streaming over je (wifi) netwerk.

Er is trouwens ook een SqueezeBox binnen jouw budet: De SqueezeBox classic. Alleen daar zou je een NAS met SqueezeCenter-ondersteuning bij moeten kopen voordat hij doet wat jij wilt...
Sorry, dat was een foutje (weggehaald).
Ik ken de Squeezebox, maar ben bang dat het dan uiteindelijk boven mn budget gaat zitten.
Het is niet zo dat ik perse een apparaat wil dat alleen maar audio kan spelen, het belangrijkste is display en opslag, en natuurlijk het budget.

En het gebruik van mn tv als display is zeker geen probleem, maar bij veel gebruik vind ik het niet practisch om mn tv ervoor te gebruiken.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

• Xander
Die Squeezebox Classic postte ik dan ook alleen als reactie op de nog veel duurdere Squeezebox Transporter waar je zelf mee aan kwam. ;) Je blijft er niet mee binnen je budget nee, met een NAS die Squeezecenter draait alleen ga je al door je budget heen.

(maar in het geval dat de Transporter inderdaad aan al jouw wensen had voldaan, dan had zijn kleinere broertje dat ook gedaan - binnen je budget! ;))

Ik ken verder geen spelers die wel aan al jouw eisen voldoen trouwens. De meeste audio/video-spelers vertrouwen op je TV voor de volledige navigatie, de meeste audio-spelers hebben geen eigen opslag. Niet binnen jouw budget iig.

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 17-10-2009 14:12 ]

Verwijderd

TEAC WAP2200 met een externe usb HD?

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:38
Ik zoek ook iets dergelijks en verbaas mij over het weinige aanbod, vooral een navigatie schermpje is snel teveel gevraagd of de prijs is boven de 200 Euro.

Ik zit nu te denken aan deze optie:

WDTV (flac ondersteuning)
1 TB Hdd
Mini LCD schermpje.

Maar dan kom je nog op een 250 euro uit...

Een goede Mp3 speler (welke flac ondersteund) met de mogelijkheid van een afstandsbediening en een externe Hdd zal ook al een uitkomst zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Cobb op 20-10-2009 11:22 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-01 21:51
De komende Squeezbox Touch zou wat voor je kunnen zijn; deze kan via USB ook een externe HD direct benaderen, bijvoorbeeld portable 2.5. HD van 500 GB erbij.
Uit heeft ie geen HDMI, audio only, wel RCA stereo, digitaal coax en optisch.
Navigatie via een touchscreen

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Kan je misschien iets duidelijker zijn in de hoeveelheid gigabyte die je wilt hebben. Want een cowon D2+ 16 GB + een SDHC kaartje van 32 Gb = 48 Gb en het beste geluid onder de mp3-spelers.
De speler kost: 150 euro
Het geheugenkaartje kost: 70 euro
Dan ben je voor 220 euro klaar :)

• Xander
brilsmurfffje schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:23:
Kan je misschien iets duidelijker zijn in de hoeveelheid gigabyte die je wilt hebben. Want een cowon D2+ 16 GB + een SDHC kaartje van 32 Gb = 48 Gb en het beste geluid onder de mp3-spelers.
De speler kost: 150 euro
Het geheugenkaartje kost: 70 euro
Dan ben je voor 220 euro klaar :)
Da's een draagbare speler, niet iets dat je in je woonkamer zet.
dura schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:11:
De komende Squeezbox Touch zou wat voor je kunnen zijn; deze kan via USB ook een externe HD direct benaderen, bijvoorbeeld portable 2.5. HD van 500 GB erbij.
Uit heeft ie geen HDMI, audio only, wel RCA stereo, digitaal coax en optisch.
Navigatie via een touchscreen
Dat lukt je alleen niet voor 250 euro (inclusief externe HDD). ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:15:
TEAC WAP2200 met een externe usb HD?
Mogelijk interessante speler. :) Die kende ik nog niet...

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:31
Misschien dat een draagbare mp3-speler met (groot display en) USB OTG functie en een externe USB HDD kan dienen. Dit is ook gemakkelijk in één behuizing te steken.

• Xander
Ik ben alleen bang dat je enige vorm van digitaal aansluiten (hdmi, S/PDIF) kunt vergeten met een draagbare speler.

Verwijderd

Xander schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:34:
Mogelijk interessante speler. :) Die kende ik nog niet...
Heb zelf de 4500 met (W)LAN support en een NAS. Werkt best goed. Afstandsbediening is ok, werkt met bluetooth. Soms beetje traag of de verbinding ff kwijt. Maar spelen zelf gaat prima. Flac en gapless support. Werkt via uPNP en niet als bij squeezbox met specifieke protocollen en programma's. Dus de server sw werkt ook met andere apparatuur, b.v. nu mijn tv en hopelijk in de toekomst met meer spullen (b.v. een Linn 8) ).
Pagina: 1