DPC en de toekomst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Introductie: ik graas slechts een paar dagen mee met Leiden Classical.

Ik zie wat problemen in de organisatie van DPC.
Niet dat ik wil hier wil optreden als veni vidi vici maar laat ik gewoon maar mijn gedachten spuien.
Jullie willen graag een actieve achterban en veel punten scoren in bepaalde DC projecten.
Ik denk dat best wel veel mensen bereid zijn om wat loze processor tijd te doneren maar niet iedereen vindt enkel "stats" erg leuk.
Meeste mensen willen graag iets positiefs doen maar dan ook het gevoel hebben een onderdeel van een community te zijn.
Dat mis ik dus een beetje hier.
De website "http://www.dutchpowercows.org" is erg stil en hier (/5) worden voornamelijk stats geproduceerd.
Wellicht is dat ook wat jullie willen, zo dan mijn excuses voor dit verhaal.
Maar ik denk dat als jullie een website/forum opzetten waar een levendige discussie kan plaatsvinden bezijden de stats en zo, je veel meer kans maakt dat je een grote community creëert en vast houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Gedachten spuien is prima en dit is ook de plaats voor dat.

Dit forum is het forum voor DPC. Hier worden de stats gepost maar mogen ook andere zaken zoals het organiseren van meetings, en andere discussies over DPC en DC gerelateerde onderwerpen. We hebben nog een forum op de site, dat word vooral gebruikt voor overleg met de crew.

WDO ligt inderdaad een beetje op zijn gat. Er word weinig mee gedaan. Binnen de crew is men bezig om een gemakkelijkere te beheren website op te zetten, hulp daarbij is altijd welkom. Ook hebben we een WIKI, hieraan kan iedereen die het wenst een bijdrage aan leveren, wanneer ze een account gemaakt hebben.

Naast dit heeft DPC een aantal subteams, die hun eigen website/forum ect hebben.

offtopic:
@iconized: Op GoT groet iedereen altijd elkaar, groeten oid onder een post zien we dan ook liever niet :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 16:18

Lord_Nemesis

Wa oars?

Juist daarvoor zijn de subteams uitgevonden!

Elk subteam van enige omvang heeft vaak een eigen forum met discussies, grapjes enz enz.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19

NightBird

DPC-Crew Coding
Dat is wel een beetje de omgedraaide wereld he... juist doordat die subteams hun eigen subcommunities zijn begonnen is het hier enorm veel rustiger geworden.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:07

PeaceNlove

Deugleuter

NightBird schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 09:19:
Dat is wel een beetje de omgedraaide wereld he... juist doordat die subteams hun eigen subcommunities zijn begonnen is het hier enorm veel rustiger geworden.
Maar is dat dan persee slecht? Juist in zo'n kleine sub-community kan iemand veel langer blijven dan dat we met z'n allen op een grote hoop liggen.
Verder zijn we als /5 ook een onderdeel van de grotere community GoT en als we een eigen forum gaan beginnen oid, dan koppel je dat los en moet DPC het doen zonder die grotere community. En dat lijkt mij geen goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 12:45

JohFraEl

Slainte!

Ik weet niet waar het probleem ligt, maar het is wel eens drukker geweest op /5, er werd veel meer gepost en belangrijker men reageerde veel meer. Als je ziet hoeveel views de statstopics krijgen tegen het aantal reacties, dan staat dat in geen enkele verhouding. (bijvoorbeeld [World Community Grid] hitparade van 14 oktober heeft nu 86 views volgens mouseover en 1 reactie). :/
Het kan zijn dat er nu veel meer bij de subteams op het forum geouwehoerd wordt maar het heeft ook te maken met betrokkenheid en animo, bovendien denk ik dat de meeste DPC'ers al op zoveel fora rondstruinen dat ze geen zin meer hebben om overal ook nog eens een reactie te posten. Verder heeft het volgens mij ook te maken met wat en door wie er gepost wordt, er zijn een paar gangmakers en onderwerpen bij waar veel meer op gereageerd wordt dan op de reguliere dagelijkse statspost van een willekeurig project. Als er echter vragen gesteld worden zeker als het over techniek gaat krijg je toch wel redelijk snel een of meer reacties.
Ik weet niet of het met organisatie te maken heeft, we hebben ook eens een bar-topic gehad maar dat liep voor geen meter.... (zie Pim. in "DPC Kroeg is open !")
Voor mij blijft het een raadsel want soms laait het enorm op en hou je het niet bij met het aantal reacties dat gepost wordt... :S

Winter | 1st T-net Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:45:
Introductie: ik graas slechts een paar dagen mee met Leiden Classical.

Ik zie wat problemen in de organisatie van DPC.
Niet dat ik wil hier wil optreden als veni vidi vici maar laat ik gewoon maar mijn gedachten spuien.
Jullie willen graag een actieve achterban en veel punten scoren in bepaalde DC projecten.
Ik denk dat best wel veel mensen bereid zijn om wat loze processor tijd te doneren maar niet iedereen vindt enkel "stats" erg leuk.
Meeste mensen willen graag iets positiefs doen maar dan ook het gevoel hebben een onderdeel van een community te zijn.
Dat mis ik dus een beetje hier.
De website "http://www.dutchpowercows.org" is erg stil en hier (/5) worden voornamelijk stats geproduceerd.
Wellicht is dat ook wat jullie willen, zo dan mijn excuses voor dit verhaal.
Maar ik denk dat als jullie een website/forum opzetten waar een levendige discussie kan plaatsvinden bezijden de stats en zo, je veel meer kans maakt dat je een grote community creëert en vast houdt.

Ik dank u voor uw aandacht,

iconized
WDO is inderdaad nogal stil. De (mijn) verwachting is dat nog dit jaar er een compleet andere website staat. Deze zal in eerste instantie alleen als voordeel hebben dat het voor de huidige crew wat beter te onderhouden is maar bied in theorie ook mogelijkheden om wat meer dingen met WDO te doen.
De voortgang hiervan loopt alleen bijzonder stroef doordat mijn beschikbare tijd nogal wisselvallig is.

Wat we momenteel enorm missen is de aanvoer van DC nieuws. Dit was een aantal jaar geleden mooi opgezet maar is inmiddels behoorlijk verwaterd. Als iemand tijd/zin/suggesties heeft om dit weer een beetje op poten te zetten zou dat erg mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@iisschots: heb even mijn originele post ge-edit :)

en iedereen bedankt voor de replies, ik was een beetje bang te arrogant over te komen
of desondanks mijn arrogantie kreeg ik toch replies :? :)
vooralsnog wil ik me eerst wat rustig oriënteren op DC voordat ik wellicht meer ga ondernemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:49
Ach, zoals altijd loopt het ook hier met pieken en dalen qua aktiviteit. Ook binnen ons subteam zie je het gebeuren. In de zomer is het gewoon wat minder druk en in de winter loopt het weer wat aan. Maar dan nog met pieken en dalen. Het is een hobby en iedereen doet het vrijwillig. Als er tijd is, wordt er tijd ingestoken. Is er geen tijd of heb je het te druk met werk, school of van mijn part het klussen thuis, dan doe je gewoon wat minder.

Maar goed, wat meer aktie is altijd welkom natuurlijk :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Je mist denk ik wel een aantal trekkers die de community voorzien van nieuws.

Daarnaast is het wellicht ook meer een gewoonte geworden. Als er alle dagen stats zijn, wat maakt ze dan nog uniek? Eigenlijk alleen het verhaaltje erboven en de eventuele replies die er dus niet zijn.

Op een gegeven moment werd DPC te groot en kwamen er subteams. De posts verschoven toen meer en meer naar de subteamfora, maar volgens mij is het aantal posts daar nu ook dalende.

Maar goed, als je ideeën hebt om DPC weer actiever te krijgen, dan kun je ze altijd uitvoeren. :)

WDO en verhuizen lijkt mij overigens geen optie. je zult het forum op /5 moeten houden. Maar, dat is mijn mening.
Pagina: 1