Hallo mede tweakers,
Een maand geleden heb ik een CMOS reset gedaan en sindsdien werken mijn CD en DVD-rom het niet meer. Ik heb al naar een paar oplossingen gezocht:
1. De kabels er uitgedaan en ze er weer opnieuw ingedaan. Dit werkte helaas niet.
2. Windows 7 installeren. Dit werkte ook helaas niet.
3. In de bios gekeken. Ik had hem op SATA staan die gebruikt wordt als IDE. Wat ik ook raar vind is dat bij de boot priority alleen aangegeven wordt dat er een Atapi-CD-rom , de HDD en een diskettedisk is terwijl voor het probleem er ( als het goed is ) 5 stonden.
4. Nog een keer een CMOS reset ( voor een ander probleem wat nu opgelost is).
5. Goed gekeken naar de bekabeling maar ik zag niks bijzonders.
Tijdens het zoeken naar oplossingen heb ik ook een andere DVD-rom geprobeerd, deze heb ik geleend van iemand. De Dvd-rom werd aangesloten door een SATA kabeL en tot verbazing deed deze het wel maar ik vondd het onnodig om 30 euro uit te geven aan een nieuwe DVD-Rom want vóór de reset deed alles het nog goed.
Mijn PC-specs:
-Asus P5E
-Ati 3870X2
-Kingston 800 Mhz 4 gig
-Windows XP pro + Windows 7 dual boot
-HDD, samsung 320 rpm 500 GIG
-Dvd-rom en CD-rom door IDE aansluiting
- 700 wat Gamextream
- E8400 @ 3.6 ghz
Ik hoop dat jullie me hier verder bij kunnen helpen.
-Frank
Een maand geleden heb ik een CMOS reset gedaan en sindsdien werken mijn CD en DVD-rom het niet meer. Ik heb al naar een paar oplossingen gezocht:
1. De kabels er uitgedaan en ze er weer opnieuw ingedaan. Dit werkte helaas niet.
2. Windows 7 installeren. Dit werkte ook helaas niet.
3. In de bios gekeken. Ik had hem op SATA staan die gebruikt wordt als IDE. Wat ik ook raar vind is dat bij de boot priority alleen aangegeven wordt dat er een Atapi-CD-rom , de HDD en een diskettedisk is terwijl voor het probleem er ( als het goed is ) 5 stonden.
4. Nog een keer een CMOS reset ( voor een ander probleem wat nu opgelost is).
5. Goed gekeken naar de bekabeling maar ik zag niks bijzonders.
Tijdens het zoeken naar oplossingen heb ik ook een andere DVD-rom geprobeerd, deze heb ik geleend van iemand. De Dvd-rom werd aangesloten door een SATA kabeL en tot verbazing deed deze het wel maar ik vondd het onnodig om 30 euro uit te geven aan een nieuwe DVD-Rom want vóór de reset deed alles het nog goed.
Mijn PC-specs:
-Asus P5E
-Ati 3870X2
-Kingston 800 Mhz 4 gig
-Windows XP pro + Windows 7 dual boot
-HDD, samsung 320 rpm 500 GIG
-Dvd-rom en CD-rom door IDE aansluiting
- 700 wat Gamextream
- E8400 @ 3.6 ghz
Ik hoop dat jullie me hier verder bij kunnen helpen.
-Frank
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 23:23 ]