Hd content op Athlon xp?

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb nog een oude athlon XP 2800 liggen en wil deze gaan inzetten om HD content mee af te spelen.

Nu weet ik dat de processor in dit systeem het zeer zeker niet aan zal kunnen. Maar mijn gedachte gaat uit naar de HD3850 AGP die voor de decodering moet gaan zorgen.

HD3850 AGP

Denken jullie dat dit kans van slagen heeft of is dit bijvoorbaat al gedoemd om te mislukken?

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Kan in principe prima, alleen moet de videokaart wel de bestanden ondersteunen die je af wilt spelen.
En dat is dus niet altijd het geval, dat is dus nadeel van de wildgroei aan codecs.
Hou je hier rekening mee dan gaat het perfect werken.
Een kaart in de 4000 serie van AMD zou nog beter zijn though die hebben UVD wat nog iets betere ondersteuning biedt naar mijn weten.

http://xtreview.com/addco...w-HIS-HD-4670-AGP-8x.html

Nukezone FTW

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Ik had dezelfde kaart icm een athlon XP3000+. Ik heb het nooit werkende gekregen en het staat me bij dat dat kwam doordat deze processor geen SSE2 ondersteund :'( (itt de athlon64). 720P kun je overigens prima op de processor afspelen, maar 1080 is wat teveel gevraagd 8)

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
RmanX schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:37:
Ik had dezelfde kaart icm een athlon XP3000+. Ik heb het nooit werkende gekregen en het staat me bij dat dat kwam doordat deze processor geen SSE2 ondersteund :'( (itt de athlon64). 720P kun je overigens prima op de processor afspelen, maar 1080 is wat teveel gevraagd 8)
Daar gaat mijn droom voor een Ultra goedkoop media centertje :')

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen vraag is voor GoT te dom, maar we verwachten wel dat je zelf doet wat je kunt voor je het hier stelt. Dat betekent in een geval als dit dat je zelf op zoek gaat naar reviews en ervaringen met de HD3850 en HD decoding op tragere systemen.

Kom je er niet uit? Dan mag je rustig hier een topic openen, maar geef dan duidelijk aan waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond, en wat dan exact nog onduidelijk is. Zoals je de vraag hier stelt lijkt het alsof je zelf niets gedaan hebt, en dat voldoet niet aan de eisen die we aan inzet stellen, dus gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.