Ik heb een Creative Zen, al een dik jaar nu, alleen vind ik dat de batterij snel leegloopt, na 6 uur afspelen is de batterij leeg, is dit normaal. Ook loopt de batterij gewoon leeg als je hem niet gebruikt, als ik hem oplaad en ik gebruik hem twee dagen niet is de batterij leeg, is dit normaal?
Nee, niet echt. Welke Zen heb je? Ik heb een Vision:M 60GB en die gebruik ik enorm veel. Hij gaat gemiddeld toch wel een uurtje of 15 mee. Ik heb hem wel eens 2 weken laten liggen en de batterij wat toen niet leeg.
Ik heb met mijn Vision:M 30GB het zelfde probleem gehad als jij omschrijft, batterij liep binnen 2 dagen leeg terwijl de speler uit stond. Ik ben toen terug gegaan naar de winkel en die hebben hem (na heel wat gezeik) terug gestuurd naar Creative. Van Creative heb ik toen een nieuwe speler gekregen die het wel normaal deed. Het was bij mij dus zo dat de speler direct al dit gedrag vertoonde, niet na een jaar.
Dat klinkt een beetje als een brakke batterij. Ik zou eens kijken of je nog garantie kan claimen.
Ik ben bang dat ik hem niet meer terug kan brengen, hij is al meer dan een jaar oud. Dat heeft ie wel van begin afaan gedaan. Het is een normale zen 16GB. Jammer dat ik er niet eerder mee terug gegaan ben. Heb overigens wel nog de kassabon en verpakking.
Verwijderd
ik zou het toch proberen. Lees dit : http://www.consuwijzer.nl...formatie/Soorten_garantie eens. Geeft een nieuwe blik op 'deugdelijkheid' en je rechten als consument
Ik wil nog even vermelden dat nu ik hem vaker gebruik het erop lijkt dat de batterij het ook langer uithoudt, hij heeft wellicht geen brakke batterij. Ik heb vorige week voor het laatst gebruik was ie half leeg, vandaag weer aangezet en nog steeds half leeg >>> gaat de goede kant op. Ik ontlaad hem ook altijd helemaal voordat ik hem oplaad.
Verwijderd
Dat is bij Lithium-Ion batterijen geen goede strategie. Zeker bij goedkopere versies is dat heel slechtVerwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:51:
Ik ontlaad hem ook altijd helemaal voordat ik hem oplaad.
Zie ook:
http://www.adrihuizing.nl/2009/09/26/lithium-ion-accu/
Ik heb dit probleem ook, maar in het begin merkte ik het niet erg omdat ik dacht dat de accu gewoon getraind moest worden. Ik gebruikte mijn MP3 speler ook dagelijks, en dat doe ik nu ook nog steeds, en ik heb mijn Zen Vision: M 30GB al bijna 4 jaar volgens mij. Dus geldt de garantie helaas niet meer. 
Weet iemand ook hoe snel het gaat dat de accu op zijn sterkst is? Want ik neem aan dat als je je MP3 speler net nieuw hebt dat de accu nog niet goed is, vandaar het 'trainen'.
En hoe vaak kan je de accu van de Zen opladen, want ik weet nog dat er in de handleiding van de DSlite staat dat je de accu maar 500 keer kan opladen voordat deze minder gaat werken.
Weet iemand ook hoe snel het gaat dat de accu op zijn sterkst is? Want ik neem aan dat als je je MP3 speler net nieuw hebt dat de accu nog niet goed is, vandaar het 'trainen'.
En hoe vaak kan je de accu van de Zen opladen, want ik weet nog dat er in de handleiding van de DSlite staat dat je de accu maar 500 keer kan opladen voordat deze minder gaat werken.
Heb dit probleem ook gehad, met een niet-creative mp3-speler. Het probleem zat hem bij mij in de oordoppen. Daar was ik een keer op gaan zitten, en volgens mij maakte hij toen een soort van kortsluiting, maar de kwaliteit van het geluid ging niet naar beneden. Als dit ook bij jou zo is, dan zou je hem gewoon eens moeten proberen met andere doppen, kijken hoe dat uitpakt.
En anders ... garantie natuurlijk. Het lijkt mij heel erg sterk dat je dat ding al 500 keer opgeladen hebt! (500 = heel veel) Bij normaal gebruik laad ik h' m 2 keer op per week (van bijna-leeg tot vol) -> 104 keer per jaar, dus na ongeveer 5 jaar zou die accu kapot moeten zijn. En anders, als je een Creative Zen EZ xxx hebt, daar kun je de lithion-ion batterij er makkelijk uit solderen, en er een nieuwe inplaatsen, maar het is natuurlijk gevaarlijk, en garantie = weg
. (en lithion-ion = brandbaar, maar nog niet niet explosief
)
En anders ... garantie natuurlijk. Het lijkt mij heel erg sterk dat je dat ding al 500 keer opgeladen hebt! (500 = heel veel) Bij normaal gebruik laad ik h' m 2 keer op per week (van bijna-leeg tot vol) -> 104 keer per jaar, dus na ongeveer 5 jaar zou die accu kapot moeten zijn. En anders, als je een Creative Zen EZ xxx hebt, daar kun je de lithion-ion batterij er makkelijk uit solderen, en er een nieuwe inplaatsen, maar het is natuurlijk gevaarlijk, en garantie = weg

Media via een SD(HC) kaart afspelen kost ook al wat meer stroom dan normaal. De helderheid van je beeldscherm maakt ook uit.Video's kijken vreet ook stroom.
Met dit soort apparaten en mobiele telefoons heb ik altijd wel dat de batterij na een jaar wat slechter wordt.
Met dit soort apparaten en mobiele telefoons heb ik altijd wel dat de batterij na een jaar wat slechter wordt.
Pagina: 1