Een java applet op je website plaatsen met meerder klassen.

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Java applet gemaakt met in totaal 9 klassen. 1 van die klassen is de hoofdklasse met de init methode om de JAVA Applet aan te roepen.

Maar goed nu heb ik op mijn website de volgende HTML code staan op de HTML pagina:

<APPLET code="applet.class"
width="800"
height="500">
Uw browser ondersteunt de Applet-tag niet
</APPLET>

De apllet.class is dus de hoofdklasse van de applet.

Ik heb nu vervolgens de volgende files geupload via de FTP server:
- HTML pagina met CSS file
- Alle 9 klassen (Alleen de .class files )
-De MYSQL connector.jar ( Die maakt de connectie met de database )

Ik heb al deze bestanden in dezelfde map staan.
Maar als ik nu de applet draai dan werkt het niet. Heeft iemand een idee wat ik fout doe of zou ik er eerst een JAR file van moeten maken en dan die in zijn geheel uploaden? Ik kan er ook op internet niet echt iets over vinden. Want op internet zijn alleen voorbeelden te vinden van programma;s met maar 1 klassen.

Zou iemand kunnen uitleggen wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:00:
Zou iemand kunnen uitleggen wat ik fout doe?
Je zoekt niet goed, een applet tag heeft meer attributen dan alleen code ;)
http://java.sun.com/javas...loyment-guide/applet.html

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat werkt er niet? Welke errors krijg je? En meer van dat soort dingen die in je topicstart horen ;).

Ik vermoed dat het probleem die jar is. De browser kan natuurlijk niet raden dat er relevante klassen in die jar staan. Als ie de klasse Test nodig heeft, gaat ie Test.class proberen te downloaden. Maar als die Test.class in connector.jar staat snapt ie het natuurlijk ook niet meer :). Wellicht dat je hier even wilt kijken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:02:
[...]

Je zoekt niet goed, een applet tag heeft meer attributen dan alleen code ;)
http://java.sun.com/javas...loyment-guide/applet.html
Deze pagina heb ik ook al gezien maar goed welke attributen moet ik nu dan toevoegen aan mijn HTML cod??Codebase hoeft toch niet omdat ik nu alles in dezelfde directory heb staan. En Archive hoeft ook niet lijkt me omdat ik geen JAR bestand heb.

Kan je misschien de HTML code die ik had aanpassen zodat het nu klopt want ik wil die klote Applet zo langzamerhand is werkend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:04:
Wat werkt er niet? Welke errors krijg je? En meer van dat soort dingen die in je topicstart horen ;).

Ik vermoed dat het probleem die jar is. De browser kan natuurlijk niet raden dat er relevante klassen in die jar staan. Als ie de klasse Test nodig heeft, gaat ie Test.class proberen te downloaden. Maar als die Test.class in connector.jar staat snapt ie het natuurlijk ook niet meer :). Wellicht dat je hier even wilt kijken.
Ik maak nu helemaal geen gebruik van een JAR file. Of moet dat wel als je meerder klassen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:06:
[...]

Deze pagina heb ik ook al gezien maar goed welke attributen moet ik nu dan toevoegen aan mijn HTML cod??Codebase hoeft toch niet omdat ik nu alles in dezelfde directory heb staan. En Archive hoeft ook niet lijkt me omdat ik geen JAR bestand heb.
Lijkt me duidelijk toch, die docs? Je propt alles in een jar, zet die online, vult de archive attribute in van de applet tag plus de verplichte code attribute waarin je je main applet class aangeeft en het zou moeten werken.
Kan je misschien de HTML code die ik had aanpassen zodat het nu klopt want ik wil die klote Applet zo langzamerhand is werkend hebben.
Ja, daaaaag :w

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:08:
[...]

Lijkt me duidelijk toch, die docs? Je propt alles in een jar, zet die online, vult de archive attribute in van de applet tag plus de verplichte code attribute waarin je je main applet class aangeeft en het zou moeten werken.

[...]
Dat heb ik dus ook al geprobeerd maar dat werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:09:
[...]

Dat heb ik dus ook al geprobeerd maar dat werkt ook niet.
Anders kan je die jar ook even met een zip-programma uitpakken in dezelfde map als de andere klassen (mappenstructuur in orde laten). Of misschien werkt het ARCHIVE attribuut wel.

[ Voor 34% gewijzigd door CoolGamer op 16-10-2009 21:14 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu dus de volgende foutmeldingen als ik de JAR file gebruik.
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/dxl2eu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/ayplbn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan zou ik maar eens aan je applet gaan kloten in plaats van aan je HTML, want die fout wordt echt niet door je HTML veroorzaakt.

Verder hebben we je al vaak genoeg verteld dat je daadwerkelijk informatie moet geven om geholpen te worden. We moeten het nu alweer uit je trekken, en daar hebben we geen zin in. Als je een probleem hebt, neem dan op zijn minst de moeite om op zijn minst te omschrijven wat er fout gaat in plaats van te zeggen dat "het niet werkt".

Dit topic gaat dicht. De volgende keer dat je weer de moeite niet wil doen om ons te helpen jou te helpen komt er meer bij kijken dan een slotje, dan gaan we over tot bans.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.