Waarom geen apart subforum voor de BBG's?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Zonet bladerde ik weer eens door CSL op zoek naar het vorige deel van m'n topic waar nog een slotje op moet, maar hiervoor moest ik langs tig BBG, NBBG's en de samenstel en bespreektopics van de afgelopen BBG's scrollen.

Is het voor de overzichtelijkheid niet makkelijker om onder Harde Waren zelf een subforum 'BBG' te maken met hun eigen mods (de huidige BBG'ers) voor de overzichtelijkheid. Zo blijven de boodschappenlijstjes in het juiste subforum en zijn er minder slotjes in CSL nodig.

Is dit een idee of is het intern al afgeschoten?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nog een extra subforum zie ik niet echt zitten, daar hebben we er al meer dan zat van.
Ik zou eerder pleiten voor een overzichtelijkere sticky waar ze allemaal instaan. (dit totdat we dingen als tagging e.d. hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:50:
Nog een extra subforum zie ik niet echt zitten, daar hebben we er al meer dan zat van.
Harde waren heeft er 'maar' 5, als je naar GC kijkt heb je 7 (inc HK), Telecommunicatie heeft er ook 7, net als Softe goederen. Ook Spielerij en T.net Feedback hebben er 7 (inc ABO)
Ik zou eerder pleiten voor een overzichtelijkere sticky waar ze allemaal instaan. (dit totdat we dingen als tagging e.d. hebben).
Dan heb je dus een sticky waar de topics in gelinkt staan, zoiets als de huidige: [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht maar ook [NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht en ook nog eens [UG] Upgrade Guide topicoverzicht, maar ook nog een hele lijst met de topics er onder waarin de boel besproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
Slotjes mogen ook gewoon per DM ofzo hoor. Maar ik neem aan dat je deze bedoelde Wiethoofd? :)

Volgens mij is het idee al vaker aangedragen en afgeschoten. Zoals TERW_DAN al aangeeft zitten we met GoT al veel verder te kijken om het geheel weer goed beheersbaar te maken. Mogelijk hebben we dan niet eens meer centrale samensteltopics nodig.

Het is verder wel behelpen in CSL. Ook gezien de stats van laatst waarbij CSL de echte postsletten huisvest... Dan nog, een apart subforum voor BBG's zie ik persoonlijk niet zitten, dan dump je ze meer om ze te kunnen dumpen. In het uiterste geval zou ik dan de systemen loskoppelen van de laptops net zoals onlangs de HTPC's al werden weggenomen van onze CSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ja, die bedoelde ik 8) had em al 2x via TR gedaan :+

En laptops uit CSL halen lijkt me dan ook maar een halfslachtige oplossing, dan zou de upgrade guide als sticky/stucky in PMG en VB moeten, de HTPC BBG naar MSH en dan blijft er zo weinig over voor het CS gedeelte want netbooks gaan ook mee naar het laptops gedeelte, dan zit je met nettops en barebones en toevalligerwijs een platform zoals het Nvidia ION-topic, wat dan weer in MSH of PMG zou moeten. Dan is puur de BBG's uit CSL in mijn ogen een simpelere oplossing om de boel centraal te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Ik denk niet dat een subforum voor alleen BBG's levensvatbaar zou zijn. Er zijn sowieso maar 17 BBG-topics in CSL te vinden in de afgelopen 7 dagen en dat lijkt me vrij weinig om een heel subforum op te laten draaien (alhoewel ik het al knap vind dat er 17 (N)BBG-topics zijn :+).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De BBG's worden samengesteld door onder meer advies van de GoT-gebruikers. Een redactielid neemt één systeem voor zijn rekening en stelt een computer samen op basis van de vorige guide, reviews, prestaties en user input. Voorheen werd er niet zo snel naar input van gebruikers gevraagd, maar juist de kracht van de community was een bron van onschatbare waarde en sinds enige tijd worden systeemconfiguraties in de het juist forum voorgelegd aan de bezoekers.

Ik ben het eens met de HW-moderators. Om nou een apart BBG-forum aan te stellen is nou net de verkeerde denkwijze: het is juist de bedoeling dat die guides aan de bezoekers worden voorgelegd en niet de bezoekers aan de BBG :+ Bovendien zet ik zwaar mijn twijfels bij de levensvatbaarheid van een BBG-forum; ik heb niet het idee dat bezoekers bij een dergelijk forum gebaat zijn en daarnaast zal er een hele grote overlap zijn met Complete Systemen & Laptops waardoor je als bezoeker zijnde niet exact weet in welk van de twee forums je nu je vraag moet stellen.

Heb je trouwens niet eens gedacht aan de Bookmarks-functie van de forumsoftware? Dat lijkt mij toch wel bij uitstek de plaats waar je topics en reacties in kan zetten die je graag achter de hand wil hebben.
Pagina: 1