Nieuwe MSI 478 945GCM478-L L/V/S/µATX dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views

• defrag
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2023
Beste mensen,

Ik zit met een heel vervelend probleem. :'(
Voor een kennis heb ik het moederbord van zijn PC Compaq EVO vervangen, maar nu heb ik plotseling geen beeld meer en de leds op het toetsenbord staan te knipperen. Hij Post ook niet meer. De CPU fan draait gewoon door.

Specs:

nieuw mobo: MSI 478 945GCM478-L L/V/S/µATX
CPU Intel P4 2,8 Ghz
DDR2 1 Gb geheugen

Het inbouwen ging goed, meteen maar een Hitachi SATA hardeschijf van 500Gb en een SATA DVD brander erin gezet en tevens nieuw DDR2 geheugen van 1 Gb (DDR1 niet ondersteund door dit mobo). Windows XP erop gezet en alles ging vlotjes en zonder problemen.

Het enige probleem was dat de CPU FAN op volle toeren bleef (en blijft) draaien (ook na aanpassingen in de BIOS). Daarom had ik een andere FAN gemonteerd die wat stiller is. Daarna begon het probleem dat het beeld weg was. Een nieuwe (zwaardere) PSU van 400 W geplaatst, geen effect. Hetzelfde probleem: geen beeld en het toetsenbord blijft knipperen.

Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan doen? Zou het geheugen defect kunnen zijn of heeft het Mobo het opnieuw begeven? help !

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14
Daarom had ik een andere FAN gemonteerd die wat stiller is. Daarna begon het probleem dat het beeld weg was.
Als het ledje van het tb heel snel knippert wil het nog wel eens zijn dat er wat kortsluiting maakt. Heb je de juiste afstandbusjes gebruikt onder het mb (dus daar waar gaten zitten)? Bouw alles anders even terug zoals toen ie het nog wel deed, of haal 'm even los uit de kast.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

defrag schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:46:
[...]

Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan doen? Zou het geheugen defect kunnen zijn of heeft het Mobo het opnieuw begeven? help !
Ja. We hebben zelfs een heel troubleshooter voor dit soort gevallen geschreven:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ik ben het eens met Nielson dat kortsluiting het meest waarschijnlijk klinkt, dus begin eens met je systeem buiten je kast te bouwen om het uit te sluiten. Als dat het niet is moet je onderdelen een voor een vervangen. Mogelijk heb je bij montage fan iets beschadigd, zo kom je erachter. Hou er rekening mee dat het oude moederbord mogelijk kapot gegaan is door iets anders (defecte voeding of ander onderdeel) en dat in het ergste geval datzelfde achterliggende defect ook je nieuwe mobo om zeep geholpen heeft...

In ieder geval staat bovenstaande al in de troubleshooter, aangezien we hier op GoT niet steeds het wiel opnieuw willen uitvinden gaat dit topic dicht. Kom je er met de troubleshooter niet uit, dan mag je rustig een nieuw topic openen, maar laat dan duidelijk zien wat je allemaal zelf geprobeerd hebt en wat er toen gebeurde.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.