Toon posts:

Portforwarding naar meerdere IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Is het mogelijk om een portforwarding te doen naar meerdere ip's in je netwerk ?

Zo niet, is er een andere oplossing wat dit mogelijk kan maken ?
Of kan dit alleen met bepaalde routers ofzo.

Ik ga zelf een andere router aanschaffen dus laat jullie antwoorden/ideeen maar komen.

Alvast bedankt.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 21:46

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ja, dat is wel mogelijk met de meeste routers. Zolang het maar niet om dezelfde poort gaat. Anders zal iets moeten zoeken met een load divider functionaliteit.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Waarom wil je dit eigenlijk?

LinkedIn WoT Cash Converter

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Goeie vraag!
Toevoeging:
Waarom ga je een andere router kopen?

Alles kan stuk.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:54

Reptile209

- gers -

De wat langere versie van hierboven:
De NAT table en de forwarding lijst in je router koppelen intern en extern verkeer aan elkaar op basis van een poort en een IP. Iedere keer als er op een bekende poort een pakketje van internet binnenkomt, wordt het netjes naar de juiste lokale PC doorgezet.
Stel je nou eens voor dat je 2 mappings zou maken op poort 80 voor twee lokale servers. Er komt een pakketje van buitenaf op poort 80. Naar welke server moet je router dat dan doorsturen?
De oplossing is dan dus om de ene server op poort 80 te zetten, en voor de andere een andere poort te kiezen. Nadeel is dat een niet-standaard poort van buitenaf lastiger te benaderen is, omdat bijvoorbeeld een browser voor http altijd op poort 80 zal proberen te verbinden...

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat we op 2 pc in mijn netwerk online willen gamen. En voor het spel GTA 4 moeten we enkele poorten forwarden. Dit moeten dus dezelfde poorten geforward worden naar 2 verschillende ip's in men netwerk.
Of iemand moet al een andere oplossing hebben.
remco_k schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:08:
[...]

Goeie vraag!
Toevoeging:
Waarom ga je een andere router kopen?
Ik ga een andere router kopen omdat ik nou een nieuwe internet aanslutiing heb aangevraagt, en deze adsl 2+ is. En mijn huidige modem/router is enkel adsl. Dus om optimaal gebruik te kunnen maken ga ik een andere modem en router, of modem/router kopen.

En ook omdat mijn huidige modem/router niet echt optimaal is om portforwarding uit te voeren, en deze ook vrij beperkt is in zijn instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:20:
De wat langere versie van hierboven:
De NAT table en de forwarding lijst in je router koppelen intern en extern verkeer aan elkaar op basis van een poort en een IP. Iedere keer als er op een bekende poort een pakketje van internet binnenkomt, wordt het netjes naar de juiste lokale PC doorgezet.
Stel je nou eens voor dat je 2 mappings zou maken op poort 80 voor twee lokale servers. Er komt een pakketje van buitenaf op poort 80. Naar welke server moet je router dat dan doorsturen?
De oplossing is dan dus om de ene server op poort 80 te zetten, en voor de andere een andere poort te kiezen. Nadeel is dat een niet-standaard poort van buitenaf lastiger te benaderen is, omdat bijvoorbeeld een browser voor http altijd op poort 80 zal proberen te verbinden...
Dit kan ik helaas niet doen. Omdat je voor GTA 4 te spelen bepaalde poorten moet forwarden naar je pc om nat status open te krijgen.
Daarom wou ik een oplossing om het te forwarden naar 2 pc, omdat we graag alletwee online spelen met dat spel.
TheCoolGamer schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:02:
Ja, dat is wel mogelijk met de meeste routers. Zolang het maar niet om dezelfde poort gaat. Anders zal iets moeten zoeken met een load divider functionaliteit.
Wat is een load divider function ? Kan ik dan wel dezelfde poorten naar meerdere ip's doorschakelen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 20:57 ]

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 21:46

CoolGamer

What is it? Dragons?

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:36:
[...]

Wat is een load divider function ? Kan ik dan wel dezelfde poorten naar meerdere ip's doorschakelen?
Load balancer bedoelde ik. Maar dat is niet geschikt voor het doel wat jij beschrijft.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Topicstarter
Dus is het niet mogelijk ?

Verwijderd

Topicstarter
Kick ?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

nee, het is niet mogelijk

Ik kan een lang verhaal opzetten over waarom niet of wat er zou moeten gebeuren om het wel mogelijk te maken, maar practisch gezien heb je daar niks aan.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1