Processor of Moederbord defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Ïk heb een MSI 780G moederbord met daarop een Athlon II X2 250 processor en een Coolermaster M520 voeding.

Het probleem dat zich voordoet is dat de voeding een storing aangeeft (rood lampje brandt). Je ziet dat het moederbord voeding heeft want LEDs erop branden.

Wanneer ik de voeding van de processor los trek is de storing verdwenen en doet de rest van de componenten het. Zo gauw ik de voeding van de processor vast maak is het weer mis.

Heb ik nu een probleem in de stroomvoorziening op het moederbord of is de processor defect?

Iemand een idee?

Gr FT

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:36
Dat kun je op die manier niet bepalen. Welk mb is het, en ondersteunt deze wel je cpu of heeft deze daar eerst een bios update voor nodig?

/edit: Gaat dit over je Media Live Diva bordje? Deze heeft een 780M chipset. Maar deze zou iig met de laatste v1.34 bios je cpu wel moeten ondersteunen. Heb je al een andere voeding geprobeerd? En je hebt wel de juiste vierpolige stekker op de P4 aansluiting aangesloten? Bordje is verder kaal, één dimm, verdere geen andere kaarten?

[ Voor 54% gewijzigd door Nielson op 16-10-2009 20:11 ]

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
het is een media live diva. de bios upgrade is al gedaan. hij heeft een paar weken prima gedraait en nu dit... vraag is dus wat ik voor garantie terug moet sturen.

mobo heeft ook geen biepjes en in het manual staat ook niets van diagnostische info van de self-test.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen zoals ook in het beleid staat. Zonder dit te doen blijft het namelijk giswerk waar het probleem zit.
Verder zijn volledige specs ook handig.

Dit topic gaat in elk geval op slot, mocht je na het doornemen van de troublleshooter nog steeds tegen problemen aanlopen, dan kun je natuurlijk een nieuw topic openen, maar geef dan ook aan wat je hebt getest, met welke onderdelen je het vervangen hebt en waar je nog tegenaanloopt.

Dit topic is gesloten.