Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hoofdtelefoon met een impedantie van 32 ohm. Nu ben ik het bezit van een iPod 2nd generation van 8gb. Deze aan vervanging toe en nu wil ik een mp3-speler die mijn koptelefoon zonder enig probleem kan aandrijven zonder versterker.

Nu dacht ik dat de het beste is als de weerstand hetzelfde is. Of zijn er nog dingen waar ik op moet letten ?
Zal een een Coown S9 dan te zwak zijn (16ohm dacht ik) ? En wat van de Sony NWZ-X1000 series ? Kan die mijn hoofdtelefoon aandrijven ? Hier vind ik de impedantie niet echt van ?

Ik vraag dus niet welke jullie het beste vinden maar gewoon of ze mijn hoofdtelefoon goed kunnen aandrijven.

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Deze heeft een build-in Amp. De rest van de pmps zitten allemaal rond de 16ohm denk ik.

http://www.head-fi.org/fo...c-player-preorder-424053/

Verwijderd

Topicstarter
Maar zijn er nu nog andere dingen waar ik op moet letten buiten het aantal ohm ?

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Puur voor het driven van je Headphone? Volgens mij niet. Het belangrijkste is daarnaast natuurlijk de bron waarmee je de boel afspeelt (zowel pmp als source bestanden) in verband met de geluidskwaliteit.

Ik denk dat je deze vraag het beste op Head-Fi kan stellen die gasten weten gigantisch veel.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:44

mr.paaJ

generatie cmd+z

laat je niet gek maken door dat ohm gedoe, neem je hoofdtelefoon mee en probeer hoe het klinkt ;)
geschiktheid heeft naast ohm ook te maken met de gevoeligheid (aantal dB per mW).
In ieder geval, ik gebruik zelf een goede van 45 Ohm / 102dB/mW (AudioTechnica ESW10 O+) en die klinkt prima uit m'n iPod Touch. Alle hoofdtelefoons klinken beter met een losse versterker eraan, maar ik denk dat je een best eind komt zonder.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:47:
Alle hoofdtelefoons klinken beter met een losse versterker eraan
Zal als ik een fiio e5 koop en deze via de line-out aansluit op een iPod touch dan beter klinken dan als ik een fiio e5 aansluit op de headphone jack van de sony of de cowon ?

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-11 09:44
De Cowon D2 levert volgens mij wel 32ohm. Tenminste dit staat in de handleiding van de speler. Het is niet de nieuwste uit de stal van Cowon, maar het blijft wel een uitstekende speler met een enorm goede geluidskwaliteit en batterij levensduur.

• VDM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07 16:57

VDM

Line-out werkt altijd beter, want je omzeilt de ingebouwde versterker die altijd minder is dan de FiiO ;)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:44

mr.paaJ

generatie cmd+z

moet zeggen dat ik nog niet zo'n FiiO gehoord heb, maar dat is een dingetje waar ik dan niet zo'n vertrouwen in heb om ook daadwerkelijk beter te klinken... maar je kunt het natuurlijk proberen, die dingen kosten geen bal.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 13:28

skndd

aka skeej

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:13:
[...]

Zal als ik een fiio e5 koop en deze via de line-out aansluit op een iPod touch dan beter klinken dan als ik een fiio e5 aansluit op de headphone jack van de sony of de cowon ?
Ik heb zelf een FiiO E5, het ding bevalt me wel. Op mijn headphones merk ik niet een degradatie van de geluidskwaliteit. Bij mijn iets minder gevoelige koptelefoon (Sony MDR-V6) heb ik het idee dat het beetje extra drive van de E5 de prestaties van de V6 verbetert (strakkere bas, betere transient response).

De E5 geeft echter maar een lichte boost (bij de hoogste niveaus van versterking is er lichte vervorming waar te nemen), dus ik verwacht dat hij beter werkt op een headphone uitgang dan een line uitgang. Wil je echt krachtig en mooi geluid dan moet je een duurdere headphone amp pakken en die inderdaad op een lineout van een line-capabele mp3 speler aansluiten. Wat je ook kan doen, is wachten op de Nationite S-Flo V2 ( T51 ), een mp3 speler met dubbele mono DAC's en hoogwaardige lineout opamps en headphone amp.

Ik weet overigens dat de Sandisk Sansa Fuze een vrij pittige output heeft. Heb je al eens naar die mp3 speler gekeken? Ik heb hem vergeleken met mijn Meizu M3, en de Fuze gaat aanzienlijk harder, met vanzelfsprekend een clean geluid. De Fuze staat ook hoog aangeschreven; aan de top met de Meizu's en Cowons.

• VDM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07 16:57

VDM

Wat ik wel heb gemerkt is dat de FiiO niet heel erg goed overweg met hoge ingangs-niveaus. Line-out via de iPod werkt een stuk beter dan het volume van m'n mac volledig open, die moet je echt een beetje dimmen. Misschien is dat hetzelfde met de Fuze?

Verwijderd

Topicstarter
skndd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:42:
[...]

Wat je ook kan doen, is wachten op de Nationite S-Flo V2 ( T51 ), een mp3 speler met dubbele mono DAC's en hoogwaardige lineout opamps en headphone amp.
Komt deze in Nederland of België uit of zal je hem moeten bestellen bij een buitenlandse webshop ?
Pagina: 1