[PC] Tip voor goede turnbased games/ ervaring games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Ben eigenlijk fan van turn based games (genre maakt me niet zoveel uit...scifi/ geschiedenis/ etc...)

Al veel topics hier op het forum doorgespit....

Op dit moment uiteraard in bezit van :

- Civilisation serie ( dus alles daarvan)
- heroes of might and magic ( deel 3 blijft de beste...helemaal suf gespeeld) serie 3, 4 en 5
- colonisation
- total war serie (niet echt fan van, ik moet daar gewoon zin in hebben om te spelen. Sorry voor de real die hard fan's van deze serie)
- galactic civilisation dread lords ( leuk spel... ben je tijdje zoet mee...)

nog nooit gespeeld al wel in bezit:
- etherlords II
- hearts of iron III
- master of orion ( speelde dit xx aantal jaren terug )
- panzer general sorched earth ( vroeger pg II veel gespeeld), ooit eens kort gespeeld... staat nog op de harde schijf

hmmzzz
- Europa universalis ( moet je eerst op afstuderen geloof ik, al eens geinstalleerd... maar na 30 min. eraf geknikkerd...alles wel gelezen en gezocht op forums op internet, maar echt gemakkelijk vindt ik de game niet)

Mijn vraag is:

1) Zijn er nog leuke turn-based games voor op de pc die ik gemist heb (en dan zoek ik niet in het verleden.. of het moet minimaal zo goed/ prachtig zijn als heroes of might and Magic III), die aansluiten bij mijn voorkeur bovenin

Platform is de pc
2) Spellen die ik nog niet gespeeld heb, goed/ slecht (als het mogelijk is met een korte uitleg waarom die game goed/ slecht is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Hearts of Iron III is niet echt turn based. Maar probeer Fallout 1 / 2 eens, vooral 2 is een geweldig turn based tactics spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Jeoh schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:49:
Hearts of Iron III is niet echt turn based. Maar probeer Fallout 1 / 2 eens, vooral 2 is een geweldig turn based tactics spel.
Bedankt voor de tip, heb de game opgezocht... vind de game een beetje te oud ( hoeft uiteraard niks te zeggen over de gameplay)
Heb onder andere wat screenshots van de game opgezocht, maar vindt de graphics toch niet helemaal wat ik tegenwoordig gewend ben......misschien teveel verwend.

In ieder geval bedankt voor je bijdrage 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Iemand nog verder misschien een paar spellen of een andere tip voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Voor de GBA heb je nog Advance Wars, misschien is dat iets voor je? Dat zou je, als je in bezit bent van het originele spel, via een emulator op de pc kunnen spelen. Er is ook een online multiplayer versie; Advance Wars by Web: http://awbw.amarriner.com/

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
MaximusTG schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:40:
Voor de GBA heb je nog Advance Wars, misschien is dat iets voor je? .....
Bedankt voor je bijdrage, heb helaas geen gameboy dus dat houdt dan snel op ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MaximusTG schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:40:
Voor de GBA heb je nog Advance Wars, misschien is dat iets voor je? Dat zou je, als je in bezit bent van het originele spel, via een emulator op de pc kunnen spelen. Er is ook een online multiplayer versie; Advance Wars by Web: http://awbw.amarriner.com/
Ik zit te kijken, het heeft wel wat weg van de Battle Isle-serie, of lijkt dat maar zo?

Misschien is Alpha Centauri een idee? Of Sword of The Stars? (Is daar al een GOTY van?)
Overigens is Master of Orion 3 ook een leuk spel!
nog nooit gespeeld al wel in bezit:
- etherlords II
- hearts of iron III
- master of orion ( speelde dit xx aantal jaren terug )
- panzer general sorched earth ( vroeger pg II veel gespeeld), ooit eens kort gespeeld... staat nog op de harde schijf
offtopic:
Waarom koop je spelletjes die je niet speelt?
Misschien een idee om voortaan eerst de demo te spelen? :P

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 18-10-2009 13:33 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Je hebt emulatoren natuurlijk...
Eeb _erg_ goed turn based spel vind ik Battle for Wesnoth. Dit is een turn based strategy, met verhaal & levelling opties van je characters. Een erg leuk spel, en helemaal gratis (het is namelijk opensource). Kijk daar eens naar zou ik zeggen :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Oke allebei bedankt voor jullie bijdrage !!
Lol, alpha centauri heb ik ook nog liggen.

(Waarom koop je spelletjes die je niet speelt? .............. :X ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

Stewie!

Keen must die!

Alpha Centauri! Geniaal spel waarbij je zelf units kon samenstellen! Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Laatst online: 16:52
er zijn zoveel goede turnbase spellen, helaas ben ik alle namen vergeten :(, serieus heb vroeger veel turnbase stratergy gespeeld maar ben dus vergeten hoe ze heten, alpha centauri was idd masterlijk heb hem zelf ook maar er zijn wel meer space games in die trend, volgens mij is masters of orion niet turn based(heb ik ook nog liggen) zal morgen nog ff door mijn cd collectie heen gaan :D,
probeer steel panthers es, een turnbased stragegy game dat zich afspeeld in de 2e wereld oorlog

[ Voor 11% gewijzigd door sjaakwortel op 18-10-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Mechanised Assault & Exploration. Oud dos spel van Interplay, zeer vermakelijk!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Helemaal met iedereen eens over Alpha Centauri, hele goede game en erg vaak gespeeld.
Galactic civil is er heel goed mee te vergelijken, zelfde pricipe maar dan in space, kun je je eenheden ook steeds verder upgraden.

Mechanised Assault & Exploration: ziet er geinig uit, een soort Command en conquer.. wel 12 jr oud kun je duidelijk aan de graphics zien, ga hem eens opzoeken.. en kijken hoe de gameplay is

Steelpanthers: ziet er ook goed uit... ga ik zeker bekijken. The Steel Panthers Online website features a full download version (freeware) of Steel Panthers: World at War! ver8.2 as well as an upgrade to 8.4... nog gratis ook !!

Beide bedankt voor jullie suggestie !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

icyx schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:30:
Eeb _erg_ goed turn based spel vind ik Battle for Wesnoth. Dit is een turn based strategy, met verhaal & levelling opties van je characters. Een erg leuk spel, en helemaal gratis (het is namelijk opensource). Kijk daar eens naar zou ik zeggen :)
Hey bedankt dit heeft me al weer wat uurtje gekost gisteren, zit nu wel met 3 kampen met undead volk waar ik ff niet zo 1 2 3 doorheen schijn te wandelen. ;)

Maar na dit topic moest ik ook weer denken aan een geniaal TB spel en dat werd destijds verscheept met de eerste voodoo kaarten. (those where the days crackles gran'pa) Was ook turnbased maar met aliens je kon bijvoorbeeld 4 stappen zetten en dan aanvallen of verdedigen en je had in het begin 3 of 4 mennekes tot je beschikking zodat je elkaar ook kon dekken.

Was ook erg verslavend, en jammer dat ze dat soort spellen tegenwoordig niet meer maken.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Flagg schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:29:
[...]
Maar na dit topic moest ik ook weer denken aan een geniaal TB spel en dat werd destijds verscheept met de eerste voodoo kaarten. (those where the days crackles gran'pa) Was ook turnbased maar met aliens je kon bijvoorbeeld 4 stappen zetten en dan aanvallen of verdedigen en je had in het begin 3 of 4 mennekes tot je beschikking zodat je elkaar ook kon dekken.

Was ook erg verslavend, en jammer dat ze dat soort spellen tegenwoordig niet meer maken.
X-COM _o_
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D6nC1uO4UCVx0A4zt14uPXAw/full.jpg

Inderdaad, dat die nog niet genoemd is! :)
Geweldig spel, oud, maar nog steeds heel leuk.

[ Voor 118% gewijzigd door anandus op 19-10-2009 15:33 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Jaa die ook!!

Maar ik bedoelde (net ff opgezocht) Incubation: Time Is Running Out. :-)

Die werd bij mijn eerste 3d voodoo add-on kaart met 8 mb geleverd (800 gulden voor een 8 mb videokaart LOL) de 12 mb was me te duur en er waren toch geen spellen die gebruikt maakten van die extra 4 MB... 8)7 whehehehehehehe

[ Voor 56% gewijzigd door Flagg op 19-10-2009 15:43 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 08:32
hmm, ik speel zo af en toe Empire nog wel eens.

Voor mij de moeder aller turn-based games, atari 1040STfm was m'n eerst aanvaring met dit spel.

Empire deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Tassadar32 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:07:
Mechanised Assault & Exploration. Oud dos spel van Interplay, zeer vermakelijk!
Mechanised Assault & eXploration was het toch?

SOTS is idd een goede aanrader, via Impulse kan je dacht ik een gold/deluxe/goty edition kopen. Bevat iig een sloot uitbreidingen. Zelf heb ik me een decennium geleden ook nog met Ascendancy vermaakt. MOO2 blijft ook een favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
grote verslaving van mij was fallout 1 en 2 series 0o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Flagg schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:36:
Jaa die ook!!

Maar ik bedoelde (net ff opgezocht) Incubation: Time Is Running Out. :-)

Die werd bij mijn eerste 3d voodoo add-on kaart met 8 mb geleverd (800 gulden voor een 8 mb videokaart LOL) de 12 mb was me te duur en er waren toch geen spellen die gebruikt maakten van die extra 4 MB... 8)7 whehehehehehehe
Gulden, wat is dat ?? Maar 800 gulden, tja kan je niet meer vergelijken met tegenwoordig.
De eerste computer thuis was een commodore-64, tape recorder en spelen maar (spellen ruilen via computerblaadjes, advertenties, wat een tijd was dat !!) stelde grafisch niks voor, maar heb een hoop lol toen eraan beleefd. daarna kwam eens voor veel geld een pentium 75 binnen. :9

X-com had ik zelf ook wel bekeken, maar dat is wel heel erg oud. Maar zal hem binnenkort eens bekijken, wat oud wil nog niet zeggen dat het niet leuk is om te spelen.

In ieder geval eenieder weer bedankt voor zijn bijdrage, ga ik weer eens zoeken naar de games.
kijken of ze me bevallen en wat de revieuws ervan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Laatst online: 31-08 14:53
baasandre schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 08:32:
Mechanised Assault & Exploration: ziet er geinig uit, een soort Command en conquer.. wel 12 jr oud kun je duidelijk aan de graphics zien, ga hem eens opzoeken.. en kijken hoe de gameplay is
Zorg wel dat je het eerste deel probeert, het tweede is enigzinds verkloot door interplay. Is turn based en draait het beste in DOS box, je kan het ook networked of hot-seat spelen. @ JBrennan, jaaa het is Mechanised Assault & eXploration.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
baasandre schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:39:
[...]

Gulden, wat is dat ?? Maar 800 gulden, tja kan je niet meer vergelijken met tegenwoordig.
De eerste computer thuis was een commodore-64, tape recorder en spelen maar (spellen ruilen via computerblaadjes, advertenties, wat een tijd was dat !!) stelde grafisch niks voor, maar heb een hoop lol toen eraan beleefd. daarna kwam eens voor veel geld een pentium 75 binnen. :9

X-com had ik zelf ook wel bekeken, maar dat is wel heel erg oud. Maar zal hem binnenkort eens bekijken, wat oud wil nog niet zeggen dat het niet leuk is om te spelen.

In ieder geval eenieder weer bedankt voor zijn bijdrage, ga ik weer eens zoeken naar de games.
kijken of ze me bevallen en wat de revieuws ervan zijn.
In de xcom reeks zijn inmiddels een stuk of 15 games uit gekomen. Je hoeft dus geen gedateerd spel te spelen. Pak gewoon 1 van de vele remakes of vervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op http://www.matrixgames.com/ Die hebben een aantal heel aardige turn based wargames. Commander-Europe at war is bijvoorbeeld erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Seth_Chaos schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:37:
[...]
In de xcom reeks zijn inmiddels een stuk of 15 games uit gekomen. Je hoeft dus geen gedateerd spel te spelen. Pak gewoon 1 van de vele remakes of vervolgen.
Zijn er dan wel fatsoenlijke remakes, misschien kijk ik niet goed genoeg? Op een enkele commerciele UFO game, lijkt het allemaal nergens op (IMO). Als je door alle development-onzin heen kijkt, zie ik alleen nog maar 'schimmen' van iets want misschien over enkelen jaren speelbaar is.

Overigens, X-Com 4: Apocalypse _/-\o_ .
City management, politiek, diepe research en geweldige realtime/turn-based combat. Bovendien een van de weinige spellen waar je realistisch complete (flat)gebouwen (tot ongenoegen van de eigenaren) kan neerhalen met wat High Explosives of fancy Cortex Mines O+ . Red Faction Guerilla is er niets bij.

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 23-10-2009 05:21 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van Age of Wonders (2)? Van een Nederlands bedrijf, en ligt in de zelfde linie als HOMM. vond het 2 erg mooi gemaakte spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

icyx schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:30:
Na luttele uurtjes begraven te zijn achter mijn laptop ben ik inmiddels aanbeland bij de Queen Mother van de eerste campaign, is volgens mij een pittig level. :)

En ik weet nu al dat ik direkt door ga met de 2de campaign.

Reuze bedankt voor het veruïneren van mijn sociaal leven voor zover die überhaupt aanwezig was. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Bedankt voor de tip (iedereen overigens !!).
Ga ik van het weekend eens induiken, en als het verslavend is, des te beter !!
Ben benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spel wat nog niet genoemd is volgens mij "Lords of the Realm", is ook turnbased heb hier aardig wat fun aan beleefd toendertijd. Later deel 3 nog gekocht maar begreep hier bar weinig van, later de code om e installeren kwijt geraakt. Dus nooit meer gespeeld.

Master of turnbases games blijft natuurlijk de Civilization reeks, vanaf deel 1 echt kapot gespeeld. Maar goed dat is wel bekend natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:39

Angeloonie

Cheeseburger Addict

King's Bounty: The Legend misschien? Turn-based RPG, lees ook mijn review: Review: King 's Bounty: The Legend

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger speelde ik wel die Serie HEROES of Might & Magic , dat is een hele goede turn based game . Althans ze zijn nu geland op deel 5 alweer maar ik heb toen die tijd nog Heroes 3 . Het is een beetje RTS Turn based

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHWolf
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:14
Ik sluit me aan bij Angeloonie. Ik heb King's Bounty: The Legend gespeeld en was zeer aangenaam verast. Heb minstens 50 uur speelplezier gehad. Een zeer kleurrijke game die ik zelf erg goed gebalanceerd vond. Overigens pik je die game al op voor nog geen € 14,- bij Play.com. Ook is er inmiddels een tweede deel uit die via Steam te verkrijgen is: King's Bounty: The Armored Princess.

Die heb ik al wel aangeschaft maar nog niet gespeeld. De formule is in het tweede deel niet veel gewijzigd dus als je deel 1 lekker vind spelen zal dat met deel twee niet veel anders zijn!

Edit: Ik zie dat je Etherlords II wel hebt maar nog niet gespeeld. Die game vond ik ook erg leuk. Al is de moeilijkheidsgraad niet erg hoog, toch een leuk spelconcept. Zeker als je van bijvoorbeeld Magic the Gathering houd.

Zelf heb ik ook heel veel plezier gehad aan een complete collection box van Heroes of Might and Magic. In deze box zitten alle 5 de spellen plus uitbreidingen. Vooral de eerste 3 delen zijn legendarisch oldskool fun! Helaas is deze box nu lastig te krijgen maar mocht je hem ergens nog op de kop kunnen tikken is het de moeite waard om te doen. Was toen ook niet zo heel duur geloof ik, ergens rond de € 30,-

[ Voor 35% gewijzigd door AHWolf op 25-11-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Weet er iemand of er nog een goede remake is ooit geweest van Xcom? Vond voornamelijk Apocalypse erg geniaal. Er zijn nog wel 3 soort gleijke titels uitgekomen van 1 of andere russische producent geloof ik maar die waren allemaal eigelijk heel slecht.

Is er geen opensource remake of iets van fans door fans? XCom Blijft namelijk echt een compleet uniek spel.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:53

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Is dit iets ?

http://ufo.ufo-extraterrestrials.com/

Hij is eigenlijk wel heel aardig (en moeilijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:26

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Jagged Alliance (2) is ook wel een leuke turnbased game. Beetje vergelijkbaar met XCOM maar wat nieuwer.

Nog wat nieuwer (en daadwerkelijk redelijke graphics) is Silent Storm. Heb ik recentelijk nog met plpezier gespeeld.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 09:28
Jagged Alliance (2) is ook wel een leuke turnbased game. Beetje vergelijkbaar met XCOM maar wat nieuwer.

ik zat bij het lezen van dit topic al steeds te wachten: wanneer komt ie nou?:P

JA2 is echt een geniaal spel, heeft echt alles wat een spel moet hebben _/-\o_ Helaas dat ik op de duur wat bugs had maar goed. Jammer dat alles tegenwoordig 3d met directe actie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51
Als je GalCiv 2 goedt vind, moet je Armada 2526 eens proberen.

Verwijderd

alsk zo de trailer van Armada 2526 bekijk, vind ik het battle systeem nie zo goed. En alles op 1 vlak :o, het is ruimte hallo!! waarom komen schepen allemaal elkaar tegen in 1 vlak? als je de z-as erbij neemt( de derde as) in de battlesysteem zouden we als speler veel meer strategiën kunnen bedenken. Vind ik dus best wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een lazy reply, maar spit deze lijst eens door:
Wikipedia: Chronology of turn-based strategy video games

beetje googlen hier en daar en je komt zo nog eens leuke spellen tegen (iig, zo geldt het voor mij, ben zo aan civ herinnerd en aan Homm gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-08 22:50

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Je zult hier vast niet gauw meer kijken, maar ik zie dat Disciples 1 en 2 ontbreken. ERG goede spellen. Disciples 3 is nu net een paar weken uit, maar die kun je beter mijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:40

arie_papa

Running on Ubuntu

Waar ik wel erg goede herrinerringen aan heb is Dune 2000, zit wel een beetje tussen real time en turn based in.
Momenteel speel ik wel eens Blood Bowl (http://www.bloodbowl-game.com). Zowel real time als turn based. Omdat ik het bordspel vroeger erg veel heb gespeeld, is het voor mij erg vermakelijk.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Een serie waarvan het eerste deel al in dit topic genoemd werd is de UFO serie:

UFO: Enemy Unknown
XCOM: Terror from the Deep
Xcom Apocalypse

Een ZEER goede SF serie. Deze spellen slagen erin een sfeer neer te zetten die echt door geen enkel ander spel ooit is neergezet, geen grap!

Zeker de eerste twee delen kunnen je echt paranoide maken, zo spannend is het. Deel 2 (Xcom) is een direct vervolg op UFO. Stuk uitgebreider, moeilijker en spannender. Als je gaat spelen moet je wel even wat googelen naar de tech tree, daar zitten wat bugs in. Maar dit spel moet je echt gespeeld hebben!Ook het derde deel is helemaal de moeite waard, ook heel spanned en in 640x480.

Infosite:
http://www.xcomufo.com/

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-07 14:20
Age of Wonders is geniaal, Elemental war of Magic wordt dit hopelijk ook, king's bounty is best ok, master of magic is erg oud maar nog steeds een van de beste games ooit, battle isle serie zou je eens kunnen bekijken (tot deel 3 waren die best leuk), de xcom games zijn al genoemd en erg erg goed en als je Master of Orion gaat spelen doe je zelf dan een plezier en speel deel 2 (die is het leukst).

Leuke thread, ga ik in de gaten houden!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
SirNobax schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 05:19:
[...]

Zijn er dan wel fatsoenlijke remakes, misschien kijk ik niet goed genoeg? Op een enkele commerciele UFO game, lijkt het allemaal nergens op (IMO). Als je door alle development-onzin heen kijkt, zie ik alleen nog maar 'schimmen' van iets want misschien over enkelen jaren speelbaar is.

Overigens, X-Com 4: Apocalypse _/-\o_ .
City management, politiek, diepe research en geweldige realtime/turn-based combat. Bovendien een van de weinige spellen waar je realistisch complete (flat)gebouwen (tot ongenoegen van de eigenaren) kan neerhalen met wat High Explosives of fancy Cortex Mines O+ . Red Faction Guerilla is er niets bij.
Jammer dat die versie ook een heel stuk makkelijker is dan de voorgaande 2.
Waar ik met Xcom1 en Xcom2 op novice het wel aankon was Xcom appox superhuman net leuk.

Maar gewoon de originele versies ergens op de kop tikken ( steam ) met een dos emulator werkt het best redelijk en je bent echt uren zoet. 1 battle kan al uren duren als je het een beetje goed wilt doen en niet te veel wilt verliezen.

De remakes zijn wat minder. Ufo serie komt gewoon niet in de buurt van de Xcom serie. Maar als er mensen nog een goede remake weten wil ik het graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
De beste Fantasy turn based games ooit:
nieuws: Triumph Studios brengt Age of Wonders-trilogie opnieuw uit

Koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de fans van JA2 (dit hadden sommigen denk ik al door)
Er komt op 10 februari een remake uit; Jagged Alliance: Back In Action _/-\o_
Kan direct niet heel veel vertellen dit zag ik "per ongeluk" toen ik iemand Jagged Allience 2 wou laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 13:08
Voor de xcom fans/nieuwsgierigen in dit topic: in dit zelfde forum staat een nieuw topic over een big budget remake door Firaxis!

Uiteraard wordt er in naam van de console massa wat aan micromanagement geschrapt, maar in de basis blijft dit toch echt xcom zo te lezen. Filmpje gezien van de developers en dit zijn voor een goed deel echte hardcore fans van deel 1. De rest van het team moest verplicht de oude versies spelen zelfs :) Hoopgevend toch.

Zelf speel ik nu TFTD en ben ik nog van plan apocalypse en die extraterrestial remake te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paradoxgames heeft een aantal "hardcore niche" turnbased strategygames
http://www.paradoxplaza.com/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 13:08
Klopt, maar dat is wel Grand strategy ipv tactical.

Dit forum heeft topics over europa universalis en crusader kings in elk geval.

EDIT: en natuurlijk hearts of iron en victoria!

[ Voor 15% gewijzigd door _Anvil_ op 18-01-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:57
Zitilites schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:10:

ik zat bij het lezen van dit topic al steeds te wachten: wanneer komt ie nou?:P

JA2 is echt een geniaal spel, heeft echt alles wat een spel moet hebben _/-\o_ Helaas dat ik op de duur wat bugs had maar goed. Jammer dat alles tegenwoordig 3d met directe actie is...
Er zijn onofficiele patches op het internet te downloaden die een hoop bugs weghalen. Helaas heb ik zelf de Nederlandse versie van JA2 en daarbij is die patch niet toepasbaar (zover ik weet), dus heb het nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet anders naar bearspit gaan.. daar staan en paar hele goede mods en V1.13 is behoorlijk goed.
download anders een "clean" versie op het internet heb ik ook gedaan terwijl ik het spel 2 keer gekocht heb (1 keer nl versie, 1 keer steam (alle addons erbij). maar werkt niet goed met de community mods vandaar.

Ik ga de nieuwe wel halen maar ik ben bang dat met de nieuwe systeem (geen turn based) het bij lange na niet kan tippen. hopelijk zal de community deze versie gebruiken voor mods zodat we zelf een "hardcore fan" versie kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Wat goede turn-based strategy games die bij me opkomen:

- Fire Emblem serie
- Super Robot Wars Original Generation serie
- Advance Wars serie

Als je geen Gameboy hebt, probeer eens een (GBA) emulator. De bovenstaande spellen zijn er allemaal goed genoeg voor.

Recent:

- Frozen Synapse
- Grotesque Tactics 2

Indie spellen dus vrij goedkoop te krijgen. De bugs krijg je er gratis bij.

Oud:

- Freedom Force 1 en 2: Pauzeerbare Tactical-Strategy-RPG met superhelden, te koop op Steam.
- Warhammer 40000: Rites of War: Ik ben nooit echt een fan geweest van de RTS warhammers, maar met deze turn-based strategy RPG heb ik me destijds erg vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens weer voor de zoveelste keer begonnen met JA2. dit keer de urban chaos mod.
weet eigenlijk niet of deze ook V1.13 compatible is (op dit moment niet getest) maar wat blijft dit spel verslavend.

De nieuwe Xcom ziet er trouwens geweldig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:46
Een spel dat nog niet genoemd is, is Space Empires IV Gold. Het is een turnbase strategie game waarin je je eigen ruimteschepen samensteld zoals wapens, motoren en hulpmiddelen in een gevecht etc. In iedergeval genoeg te beleven ;).
In de txt filetjes bij de game kun je overigens alles aanpassen en er zijn genoeg mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:53

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Eigenlijk wel leuk,dat er nog zoveel fans voor TBG's zijn,terwijl die schier onvindbaar zijn.
JA is (natuurlijk) The King.
Afgekraakt,maar eigenlijk best wel leuk is Hired Guns: Jagged edge. Ach welja: gewoon een goed spel !! Het lijkt erg op het ouderwetse JA, met minder spraak, maar betere graphics
7.50 GBP op Gamersgate ( http://www.gamersgate.co....ired-guns-the-jagged-edge )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Space rangers 2 is ook een aanrader, al is het wat anders dan echte TBS het is meer TB-space exploration and pizza baking ;)

Pagina: 1