Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het idee dat ik al bijna een oplossing heb, maar ik zit echt vast zonder hulp.

Ik heb vandaag mijn nieuwe computer ontvangen en in elkaar gezet. En ik heb mijn 2 identieke schijven in een RAID-0 opstelling gezet en vervolgens de windows XP cd erin. Echter zodra de cd klaar is met initialiseren en bij het gedeelte komt waar je normaal de schijven/patities kunt kiezen om windows op te installeren krijg ik een BSOD. Als ik mijn schijven niet in RAID zet (gewoon IDE dus) krijg ik die foutmelding daar niet.

Nu geeft de cd bij het begin aan, dat als ik een non-microsoft RAID programma gebruik dat ik dan op F6 moet drukken. Als ik dat echter doe zoekt de schijf even en komt daarna tot de conclusie dat hij uit zichzelf niks kan vinden en dat ik zelf een besturingssysteem moet toevoegen of dat hij zonder verder gaat.

Hier zit 'm waarschijnlijk de crux. Alleen ik kan op het godganse internet niet vinden wat ik daar dan moet doen.
Ik heb een Asus M4A78 pro, maar ook de Asus site bied mij geen soelaas. Ja, een bios update misschien, maar dat heb ik nog nooit gedaan en doe ik ook liever niet als het niet nodig is. En ik heb ook geen floppy drive. Al kan die natuurlijk wel aangeschaft worden als dat nodig is om dit probleem op te lossen.

Weet iemand hier wat ik moet doen om mijn Windows te installeren op een RAID-0 configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Keywords voor google : slipstream raid drivers with nlite

And this !! Is to go even further beyond!!!