[JSP] Auto complete with included jsp's in eclipse

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een webproject in eclipse (ganymade edition). Hierbij maak ik gebruik van een combinatie van jsp en java. Alleen als ik in index.jsp een veriable defineer dan wil ik dat ik deze variable kan gebruiken in een geinclude bestand (andere jsp) zonder dat eclipse hier een foutmelding op geeft. Met foutmelding werkt auto complete functie namelijk ook niet meer.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Voorbeeld
Code in index.jsp:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
...

<%
LanguageBasedText TextMap = new LanguageBasedText();
%>

...

<div id="contentbody">
    <%@ include file="jsp/view/forms/form_divelog.jsp" %>
</div>

...

form_divelog.jsp:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<%@ page language="java" contentType="text/html; charset=ISO-8859-1"
    pageEncoding="ISO-8859-1"%>

<form>
    <input type="depth"> 
    <select>
        <option><%=TextMap.getVar("METER")%></option>
        <option><%=TextMap.getVar("FOOT")%></option>
    </select>
</form>

De variabele TextMap geeft dus nu een error in eclipse dat het niet is geïnitialiseerd omdat het initialiseren in een ander bestand gebeurt. Weet iemand hier een oplossing voor?

Een andere ontwikkel tool voorstellen mag ook btw, moet wel auto complete ondersteunen en liefst ook automatische deploy naar tomcat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netbeans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:21:
Weet iemand hier een oplossing voor?
Geen variabelen gebruiken in included jsp's die er niet zijn? ;)

Hoe wil je die ge-include pagina apart testen? Dat kan op deze manier niet eens, dus eigenlijk ben je al bezig met een bad-design.

Daarnaast, het voorbeeld dat je nu geeft: probeer je toevallig multi-language te ondersteunen door zelf alle vertalingen te pre-loaden in een Map? Zo ja: [google=java,i18n] :Y)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik sluit mij aan bij momania, maar je kan die TextMap (BTW: de java coding guidelines stellen dat variabelen met een kleine letter beginnen, dus: textMap) in je request of session object opslaan en weer opvragen in de include pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik raad ten zeerste aan om eens naar de JSTL fmt taglib te kijken. Dit is wat je moet gebruiken wanneer je met i18n in JSP wilt beginnen. Sun's Java EE tutorial bevat duidelijke uitleg en voorbeelden hiervan.

Ook raad ik je ten zeerste aan om te stoppen met het gebruiken van scriptlets (die <% %> en <%= %> zooi). Deze zijn al meer dan een decennia geleden vervangen door taglibs (zoals JSTL) en EL. Heden ten dage zouden ze alleen nog gebruikt mogen worden voor snelle prototyping. Rauwe Java code hoort in Java classes, niet in JSP bestanden.

Eclipse heeft prima "ontwikkel-vergemakkelijk" tooltjes voor taglibs en EL.

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 18-10-2009 00:40 ]