Ik ben bezig met een webproject in eclipse (ganymade edition). Hierbij maak ik gebruik van een combinatie van jsp en java. Alleen als ik in index.jsp een veriable defineer dan wil ik dat ik deze variable kan gebruiken in een geinclude bestand (andere jsp) zonder dat eclipse hier een foutmelding op geeft. Met foutmelding werkt auto complete functie namelijk ook niet meer.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Voorbeeld
Code in index.jsp:
form_divelog.jsp:
De variabele TextMap geeft dus nu een error in eclipse dat het niet is geïnitialiseerd omdat het initialiseren in een ander bestand gebeurt. Weet iemand hier een oplossing voor?
Een andere ontwikkel tool voorstellen mag ook btw, moet wel auto complete ondersteunen en liefst ook automatische deploy naar tomcat.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Voorbeeld
Code in index.jsp:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| ... <% LanguageBasedText TextMap = new LanguageBasedText(); %> ... <div id="contentbody"> <%@ include file="jsp/view/forms/form_divelog.jsp" %> </div> ... |
form_divelog.jsp:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <%@ page language="java" contentType="text/html; charset=ISO-8859-1" pageEncoding="ISO-8859-1"%> <form> <input type="depth"> <select> <option><%=TextMap.getVar("METER")%></option> <option><%=TextMap.getVar("FOOT")%></option> </select> </form> |
De variabele TextMap geeft dus nu een error in eclipse dat het niet is geïnitialiseerd omdat het initialiseren in een ander bestand gebeurt. Weet iemand hier een oplossing voor?
Een andere ontwikkel tool voorstellen mag ook btw, moet wel auto complete ondersteunen en liefst ook automatische deploy naar tomcat.