[eNeRGy] Downtime

Pagina: 1
Acties:

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Vandaag is de zo langverwachte stoppenkastupgrade :o De server gaat nu plat, downtime wordt vanzelfsprekend zo kort mogelijk gehouden.

Verwijderd

Ik wist niet dat die stoppenkastupgraders ook op zondag komen, was de vorige keer ook al zo: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/81397 :D

Succes, en hopelijk ben je snel weer up.

Verwijderd

Naja het is voor een goed doel zullen we maar zeggen :)

Suc6 maar in de stoppenkast >:)

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
damn, volges mij gaan ze hier ook een stoppenkast upgrade doen... hopen dak dan thuus ben ander hek een probleem met me pcs :(

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zondag 04 maart 2001 09:29 schreef [eNeRGy] het volgende:
Vandaag is de zo langverwachte stoppenkastupgrade :o De server gaat nu plat, downtime wordt vanzelfsprekend zo kort mogelijk gehouden.
Is het misshien geen gek idee om de volgende keer "tijdelijk" je dns over te zetten naar een ander ip met proxy ? De .log bestanden kopieer(of voeg je toe) aan de bestanden als je weer terug verhuist..
Zo doe ik het op mijn werk ook met de proxy. Als ie pc er tussen uit moet zet ik een proxy op een ander ip op, en verander ik in de dns server de entry. Werkt prima, niemand die er ook maar iets van merkt.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
Op zondag 04 maart 2001 11:43 schreef DukeBox het volgende:
Werkt prima, niemand die er ook maar iets van merkt.
Omdat iedereen daar van dezelfde/jouw DNS server gebruikt. Als je een DNS verandering landelijk wil doorvoeren dan lukt dat niet in een halfuurtje...

We spend our years as a tale that is told

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zo doe ik het op mijn werk ook met de proxy.
Binnen een LAN kan dat wel ja, maar op internet zit je met cachende DNS servers. Dus je zou dat al dagen van te voren moeten veranderen, en of dat nou de moeite waard is voor een paar uurtjes downtime? Clients kunnen wel even zonder proxy hoor... :)

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05 09:35
De proxy van ons teampje is er ook een tijdje uitgeweest van de week. Ik heb de DNS ook aangepast en tijdelijk naar eNeRGy geflushed.
De proxy loopt nu weer maar het is gewoon beter om de DNS even te veranderen dan alle clients aan te passen. ;)

• DukeBox
  • Niet online
Op zondag 04 maart 2001 12:02 schreef Dutchman! het volgende:
[..]Omdat iedereen daar van dezelfde/jouw DNS server gebruikt. Als je een DNS verandering landelijk wil doorvoeren dan lukt dat niet in een halfuurtje...
Dat klopt niet helemaal. Het hangt ervanaf hoelang je je ttl (time to live) insteld. Veel grote providers zetten die idd op een paar uur (zoms zelfs 24) om het dataverkeer i.v.m. soa reccord update's te reduceren. Maar als je weet dat je een dns gaat veranderen, dan stel je die een paar dagen van tevoren in op 30min. En in het meest optimale geval draai je bijvoorbeeld 2 proxy's naast elkaar tijdens de overgang.

Verwijderd

Ehhh ik weet niet wat je allemaal aan het upgraden bent in die kast.

Maar heeft iemand je wel eens vertelt dat je ff de hooft zekering eruit moet halen |:(

het is nu al weer 14:30 en nog geen proxy :'(
niet dat mijn kudde daar niet tegen kan maar
ze beginnen we te rodelen die koeien :)

Suc6 maar...

• DukeBox
  • Niet online
In de 466 client (die dus helaas niet goed is !!!) kon je meerdere servers opgeven in de .ini-file. Dan ging hij gewoon het rijtje af. (Kan dit misschien ook met de oudere ?)
Is altijd wel aan te raden, zodat je nooit zonder proxy komt te zitten.

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Alles is klaar :o

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 16:11 schreef DukeBox het volgende:
In de 466 client (die dus helaas niet goed is !!!) kon je meerdere servers opgeven in de .ini-file. Dan ging hij gewoon het rijtje af. (Kan dit misschien ook met de oudere ?)
Is altijd wel aan te raden, zodat je nooit zonder proxy komt te zitten.
als je euro.v27.distributed.net of us.v27.distributed gebruikt, zal je proxy of koe gewoon de volgende keyserver pakken als 1-tje down is. (dit is een dns vergaarbak)
Pagina: 1