Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista boot niet, RPCRT4.dll is weg*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

sinds gisteren heb ik een probleem met mijn HP elitebook 8530w, met vista.

Als ik hem boot krijg ik op een gegeven moment een blue screen met;
STOP: C0000135 {Unable to locate Component}
this application has failed to start because RPCRT4.dll was not found
reinstalling the application may fix this problem
Nou, goed, dus ik via een Kubuntu livedvdtje de RPCRT4.dll van een nagenoeg identieke laptop erop gezet... Maar als ik nu boot krijg ik deze error:
STOP: C0000139 {Entry Point Not Found}
The procedure entry point I_RpcSNCHOption could not be located in the dynamic library RPCRT4.dll
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die dll gefixt wordt? Is dat uberhaupt mogelijk?

BVD,

Bram

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-11 16:20

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zou de dvd van Vista in de computer kunnen doen en dan proberen of de optie repair het systeem hersteld.

Het lijkt er op dat je een andere oudere versie van de dll erop hebt gezet die een functie mist.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Topicstarter
Repair al geprobeerd, werkt ook niet. Zegt ie dat hij het niet kan repareren, heel vreemd.

Die dll is van een laptop van hetzelfde type, een maand eerder aangeschaft. Moet ik die van een recentere hebben?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je moet dezelfde DLL versienummer + patchlevel hebben van een exact hetzelfde Windows versie.

En ik pas gelijk je titel wel even aan zodat het duidelijk is wat er mis is.
"Probleem" in een topictitel zetten is compleet onnodig, anders zou je al geen topic geopend hebben toch?
Kies voortaan zelf even een goeie titel? :)

[ Voor 55% gewijzigd door alt-92 op 16-10-2009 19:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Hierbij wordt door windows update ook nog wel eens een nieuwe versie van een dll geinstalleerd dus je zult hem soms ook uit bijv. een update kunnen vissen.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat klinkt als een mogelijke oplossing :)

Hoe doe ik dit precies? Ik neem aan dat er geen mapje met losse DLL's bij zo'n update zit..

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Das het probleem je zult uit moeten vinden in welke update het bestand is aangepast. Op de site van microsoft wordt bij elke update gezet welke dll's aangepast worden dus ik zou je updates die je als laatste hebt geïnstalleerd even op de microsoft site opzoeken. Als je de update uitvoert worden ze tijdelijk uitgepakt naar een tijdelijke map van waaruit ze geïnstalleerd worden. Deze map vindt je uit door process monitor van sysinternals te gebruiken. Maar je merkt het wel dit is erg tijdrovend en succes garandeer ik je niet!

Dit moet je ook puur uit hobby doen om het te willen maken en natuurlijk veel geduld hebben anders kan je gewoon beter een schone installatie doen.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost. Heb iemand anders gevraagd om ook zijn RPCRT4 te sturen, die werkte wel...

Maar heel erg bedankt voor het meedenken in ieder geval! :)
Pagina: 1