Acer Aspire 7730G-664G100MN en S/PDIF aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-12 14:23
Ik heb de laptop zoals hier te vinden.

Kan iemand me vertellen waar de digitale uitgang zit en welke kabel ik nodig heb?
De specs vertellen me dat hij er 1 heeft, ik kan hem echter niet vinden. Ik wil niet de audio over hdmi functie gebruiken. In de specs staat letterlijk: "line-out jack with S/PDIF support"

Iemand?

p.s. Ik heb al wel een Creative kaart met digitaal uit, maar als ik deze niet nodig heb is het nog mooier natuurlijk.

Edit: Misschien is het beter om te vragen hoe deze te gebruiken. Ik heb deze foto van de aansluitingen genomen: spdif aansluiting
Misschien dat iemand me kan vertellen welke kabel ik nodig heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Sparks.nl op 16-10-2009 19:06 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:37
Spdif is op laptops meestal gecombineerd met de normale analoge koptelefoon/line out aansluiting. Schakel spdif eens in en kijk of je een rood ledje ziet branden in de jack aansluiting.

/edit: Staat zelfs bij de specs:
1x Headphones/speaker/line-out jack with S/PDIF support
Vraag is alleen of het coax of optisch spdif is, maar meestal de laatste.

[ Voor 32% gewijzigd door Nielson op 16-10-2009 19:04 ]

• Sparks.nl
Foto bijgevoegd, zie boven.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:24
Nielson schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:02:
Schakel spdif eens in en kijk of je een rood ledje ziet branden in de jack aansluiting.
Dat werkt lang niet op iedere notebook, vaak enkel oudere notebooks. Mijn Asus notebook moet echt een kabel ingeplugged hebben wil S/PDIF werken.

De benodigde kabel voor dit optische signaal is een zogenaamde Mini Toslink-kabel.

Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/items/pgd572.jpg
Die dus. Let wel even op waar het in moet komen, veel andere apparaten hebben namelijk normale Toslink. Je hebt wel mini-toslink <--> toslink kabels.

• Nielson
Onderstaande links zijn puur als voorbeeld (heb geen aandelen van de shop):

Dit is een optische kabel met aan de ene kant een 3.5mm jack aansluiting die in je laptop past, aan de andere kant een normale toslink aansluiting voor naar jke receiver.

Dit is een verloopje van 3.5mm jack naar toslink, waarop je dus weer een willekeurige toslink kabel op kunt aasnluiten.

• Sparks.nl
Bedankt voor de reacties, ik heb zojuist een kabel gekocht (werkt). Het lichtsignaal werkt inderdaad alleen als er een kabel is aangesloten.
Het is inderdaad een kabel zoals boven in de 1e optie getoond. Ik heb gelijk een versie van 5m gekocht (wordt mijn mediacenter).

Het is nu alleen wel jammer dat ik mijn zojuist (maandag) aangeschafte SB X-Fi Xtreme Audio Notebook niet meer nodig heb. Tja ik zag ook niet aankomen dat mijn laptop na omwisselen nog steeds niet zou werken en ik een andere kon uitzoeken....

Bij deze opgelost

[ Voor 3% gewijzigd door Sparks.nl op 16-10-2009 20:24 ]

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Even een vraag, ik kom dit net tegen.
Is die aansluiting ook om 5.1 geluid op je homecinemaset te krijgen?
Zoon heeft ook een nieuwe Acer laptop.
Film afspelen op Sony tv via HDMI blijft stereo.
Hij wil via home cinemaset (Sony HTD-750SS) 5.1 geluid hebben, wat nog niet is gelukt.
Vandaar de vraag.

• Nielson
Als je de film 5.1 geluid in DD of DTS bevat dan kun je dit rechtstreeks uisturen over de spdif waarna de receiver/home cinema het kan decoderen en weergeven via de luidsprekers.
Pagina: 1