Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tijd voor een herinstall..........

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views

• Vexl_nl
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik ben weer eens toe aan een herinstallatie, even lekker weer opnieuw beginnen. Ik mijn PC opnieuw opstarten druk op de desbetreffende F8 toets (paradigit systeem, kweet niet of het standaard is) waarna ik netjes mijn herstel wil starten. Hierna gebeurd er niks?! hij start windows Vista opnieuw op en gaat gewoon weer normaal door.

Ik wil daarna mijn systeem herinstalleren via een recovery disk die ik net gemaakt heb. Hopla cd erin opnieuw opstarten en krijg ik de melding; "Fout! Systeem word niet ondersteund" erg raar. Ik ga naar een vriend van mij om te kijken of hij nog een XP disk heeft liggen. Ik had al een tijdje het idee om terug te gaan en had toch nog een code op mijn PC zitten. Stop ik deze erin, herstart en krijg ik de melding; "Error! PC System is not supported" zelfde dus. Het betreft hier een UK XP versie.

Op dit moment heb ik geen idee hoe ik verder moet maar ik wil wel graag mijn herinstallatie doen en aangezien ik geen gebruik kan maken van de aanwezige recovery op mijn computer ben ik dus mijn vista kwijt zeker?!?!

kan iemand mij helpen :) alvast bedankt

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als Vista standaard op je syteem kwam heb je er als het goed is ook een licentiestikker opzitten. Daarmee en een standaard Vista OEM dvd 'tje kun je gewoon Vista opnieuw installeren en activeren.

• Vexl_nl
Ik heb dus geen OEM DVD erbij zitten :( alleen de standaard recovery op de HDD en een zelf gemaakte recovery disk

• Nielson
  • Nu online
Dan download je er één. Is er verder niks met het systeem gebeurd, mb vervangen of bios geupdate oid? Want anders zou de oude recovery eigenlijk gewoon moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 16-10-2009 18:23 ]

• Vexl_nl
Het MB is vervangen geweest!! wat stom dat ik daar niet aan heb gedacht :) ik weet het probleem nu, alleen even kijken hoe snel ik een OEM versie kan vinden van Vista of XP, welke zou ik doen?

• Nielson
  • Nu online
Wat zijn de specs? Mogelijk moet je bij XP nog in de weer met drivers van je s-ata controller, waar je een floppydrive voor nodig hebt of een aangepaste xp cd waar de drivers in geslipstreamed zijn. Maar mogelijk is er ook niks aan de hand, of kun je hierom heen door de controller in de bios op IDE te zetten.

• Vexl_nl
ik heb al eerder een XP instal gehad op mijn 2e HDD. Deze gebruikte ik alleen voor school en alles werkte perfect toendertijd. Kben net terug van een backpack trip door Australië en was vergeten dat er vlak voor ik weg ging een nieuwe MB in ging en nog niet had herinstalled. Kheb inmiddels een OEM versie van XP gedownload en ga die maar proberen te installeren.

Bedankt voor je hulp ik denk dat ik anders nu nog liep te zoeken haha

Maurice

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:w welkom terug dan maar, maar desondanks: volgende keer gewoon je spullen kopen.
We gaan geen gedownloade Windows installs assisteren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.