Toon posts:

Tweede monitor verlengen naar kantine 80 meter verderop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik gebruik dit forum voor veel antwoorden op Hard- en software gerelateerde vragen. :D
Maar nu zit ik zelf ook met een probleem. |:(

Even een situatieschets:
Ik ben gevraagd door een vereniging van paardenliefhebbers of het ook mogelijk is om een monitor/tv in de kantine te hangen met daarop het bureaublad van een tweede monitor. Echter het probleem is dat de computer, waar het VGA-signaal van de tweede monitor vandaan moet komen, 70 tot 80 meter verderop staat in het secretariaat. De kantine en het secretariaat staan in een Manege en het VGA-signaal hoeft dus niet door de buitenlucht.

Op welke manier moet ik nou ervoor zorgen dat het VGA/DVI-signaal wordt omgezet naar een signaal dat wel de 80 meter overspannen kan. Moet dit dan composiet of via UTP gaan? Hebben jullie voorbeelden die me uitgelegd kunnen worden?

Gebruikte hardware
Computer in het secretariaat met twee monitoren
1ste Monitor wordt op gewerkt en worden de tussenstanden verwerkt in excel. Als deze tussenstanden ingevoerd zijn dan worden ze gesleept naar de tweede monitor. Het signaal van de tweede monitor moet dus gedupliceerd worden naar de monitor/tv die 80 meter verderop in de kantine hangt.

Iemand enige suggesties? Alvast bedankt ;) voor het nadenken :? en ik hoop dat ik zo voldoende info heb gegeven voor de startpost.

Met vriendelijke groet :w ,

Gerald

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:59
Gaat dit niet enkel en alleen met DVI-VGA-kabel? (ik heb er al gezien die 30m zijn)
Of heb je dan verlies van beeld(kwaliteit)?

[ Voor 19% gewijzigd door Spaiker op 16-10-2009 18:17 ]

Verwijderd

Zoiets halen: http://www.avextenders.com/av%20extenders/675.php

Maar zou een simpele thin client met een netwerkverbinding niet makkelijker zijn? Via terminal server of VNC oid.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 18:19 ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:18:
Zoiets halen: http://www.avextenders.com/av%20extenders/675.php

Maar zou een simpele thin client met een netwerkverbinding niet makkelijker zijn? Via terminal server of VNC oid.
The Enable-IT™ 675 DVI A/V Extender is a DVI over Ethernet solution that drives your signals up to 150ft or 50m

En dat is geen 80m. En het kost $400. Dan lijkt een thin client een betere oplossing.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• donquix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 23:08
Gezien dat hij al een pc heeft staan op de plek waar de tweede monitor moet komen volstaat een VNC verbinding toch?

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:24
Als ik de Ts goed begrijp, staat daar geen computer...

Verder lijkt mij een thin client ook het makkelijkst. Volgens mij krijg je op geen enkele manier een goed signaal over 80 meter. Is vaak ook nog goedkoper.

Verwijderd

donquix schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:23:
Gezien dat hij al een pc heeft staan op de plek waar de tweede monitor moet komen volstaat een VNC verbinding toch?
Hè ?????
Wat zeg je nou ? Ik snap helemaal niks van je zin.....

• Neofiet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023

Neofiet

Ik was hier eerst

Je hebt een 'monitor extender' nodig. Als je dat even googlet is, bij mij althans, de 2de hit de goeie. Belkin verkoopt ze en volgens mij kan je er tot 100m mee gaan.

A7N8X-Deluxe, 2500+, 1GB RAM, 1 x 80 P-ATA Maxtor 8 Mb. cache, 1 x 160 S-ATA Maxtor 8Mb. cache, MSI Geforce 6600 GT NV-VTD, Windows XP en een hoop pleisters om de boel bijeen te houden.

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:27
In het smartXP lab van UTwente werken wij met video transmitters en recievers over utp. Ik ga maandag wel even kijken wat voor een dingetjes het precies zijn. Maar het werkt perfect!

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:39
Evoluzione schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:27:
Als ik de Ts goed begrijp, staat daar geen computer...

Verder lijkt mij een thin client ook het makkelijkst. Volgens mij krijg je op geen enkele manier een goed signaal over 80 meter. Is vaak ook nog goedkoper.
80m is geen probleem, dat ligt maar net aan je budget. Er zijn prima mogelijkheden om het te broadcasten over CAT5. Maar wat wil je op dat scherm weergeven?

Als het slechts om informatie/fotos gaat (soort kabelkrant-idee) dan kun je natuurlijk ook prima composite video (coaxkabel) gebruiken, of het moduleren op een antennekabel.

Ook kun je het helemaal digitaal doen, en het multicasten over ethernet. Dan kun je een eenvoudige atom oid inzetten, of een afgeschreven laptop.

Maar ts: wat is het budget, doel en vereiste beeldkwaliteit?

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Bedankt voor jullie reply. Ik hoor het eigenlijk wel. Om het signaal een beetje goed daar te krijgen moet ik dus eigenlijk een thinclient hebben.

OmniView™ Monitor Extender ? En dan een vga kabel hebben die zo lang is?

Antwoorden op de vragen:
Het doel is om tussenstanden door te geven in een presentatie. Zodat niet elke deelnemer komt vragen bij het secretariaat wat de tussenstanden zijn en foto's weergeven.

Beeldkwaliteit. Tja het moet leesbaar zijn vanaf een metertje of 5 6. En dan ist eigenlijk hoe hoger het aantal pixels des te groter is het aanpassingsbereik. Stel bij de ene resolutie is het minder goed leesbaar dan bij de andere dan moet dat wel aan te passen zijn. Denk dat resolutie tussen de 1024 x 768 en 1280 x 1024 moet zitten.

Budget: Tussen de 500 tot 600 eu.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 18:41 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:40
VGA versie is wat goedkoper: klik

/edit: Met verzender+ontvanger wordt 't alsnog prijzig. Deze dan?

[ Voor 34% gewijzigd door Nielson op 16-10-2009 18:39 ]

• Neofiet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023

Neofiet

Ik was hier eerst

Die 'Belkin Omniview monitor extender' is em idd. Je hebt er eigenlijk 2 nodig. Je ziet het niet op de foto, maar aan de kant is er dus een 'netwerkpoort'. Aan de computer in het secretariaat hang je dus een vga kabel die naar de vga ingang gaat van die extender. De 2de extender komt dan in de kantine te staan met een vga kabel naar je monitor. Die 2 extenders kan je dan onderling verbinden met een utp kabel. Hopelijk heb je er wat aan.

A7N8X-Deluxe, 2500+, 1GB RAM, 1 x 80 P-ATA Maxtor 8 Mb. cache, 1 x 160 S-ATA Maxtor 8Mb. cache, MSI Geforce 6600 GT NV-VTD, Windows XP en een hoop pleisters om de boel bijeen te houden.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb je niets aan een Powerline verbinding? Die gaan in theorie ook over tientallen tot honderden meters.

Of nog makkelijker: hang deze aan de TV-out van de pc en aan de scart ingang van een TV waarop je het beeld wilt weergeven..

[ Voor 48% gewijzigd door Mini-me op 16-10-2009 18:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt logisch neofiet.
De tweede link van Nielson ga ik uitzoeken. Dat lijkt me de meest voor de hand liggende optie. Laat topic nog even open als het kan.

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien kan je uit dit topic nog alternatieven plukken
Video over 50+ meter, welke kabel?

• Nielson
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:00:
Klinkt logisch neofiet.
De tweede link van Nielson ga ik uitzoeken. Dat lijkt me de meest voor de hand liggende optie. Laat topic nog even open als het kan.
Zie net dat je op dat ding uit m'n tweede link zowel lokaal als remote een monitor kan aansluiten, iets wat in jouw geval wel erg handig is:
1ste Monitor wordt op gewerkt en worden de tussenstanden verwerkt in excel. Als deze tussenstanden ingevoerd zijn dan worden ze gesleept naar de tweede monitor. Het signaal van de tweede monitor moet dus gedupliceerd worden naar de monitor/tv die 80 meter verderop in de kantine hangt.

• Reptile209
  • Laatst online: 13:51

Reptile209

- gers -

Ik zag gisteravond bij de Lidl (Almeloplein, Den Haag) een soort mini-PC die er op gemaakt is om achter een monitor of TV gehangen te worden. Afmetingen iets van 20x20x5 cm (?), draait op XP, wireless ingebouwd. Geen idee wat 'ie kostte en hij is niet op de site terug te vinden, maar misschien is zoiets een handige oplossing?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Kick,

Tweakers en tweaksters,

Ik heb nog een vraag. Ik kan er niet op googlen, om de simpele reden dan het een te groot zoek zin is.

Situatie:
Ik heb een computer met 1 monitor op de eerste poort van de videokaart.
Aan 2de poort heb ik de VGA to UTP converter gekoppeld, deze loopt via een utp kabel van 80 meter naar de UTP to VGA converter. Probleem is nu dat ik niet kan zien wat er zichtbaar is op de 2de poort en monitor. Omdat 80 meter verderop de hangt. Is er een tool waarmee ik de output van de 2de poort zichtbaar kan maken op de eerste poort/monitor?

Bedankt voor de reacties van eerder en nu,

Gr,

Gerald

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 14:37 . Reden: typo ]

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 11:46

Joran

<3 natalee

Send me your gameboys

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:47

NielsNL

DigiCow

Nee, dat gaat niet, tenminste niet makkelijk. Je kunt wel je poort clonen, zodat je op alle 2 de schermen hetzelfde ziet. (kun je in windows instellen).
Of, wanneer je een internet verbinding hebt, gebruik log me in. En selecteer daar je 2e monitor. Heb ik net geprobeerd, en werkt prima!

M'n Oma is een site aan het haken.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een vriend van me legt dit soort verbindingen vaker aan maar dan in presentatie ruimtes etc. soms moet dit ook over grote afstand en hij gebruikt hier zoals HlpDsK al aangeeft ook UTP -> VGA en VGA -> UTP splitters voor..

Werkt het gemakkelijkste en de kabel kan ook nog eens bijna overal door omdat het standaard in de buizen in de wand kan etc...

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 11:46

Joran

<3 natalee

ik had het idee dat er bij het werkstation al twee monitoren stonden. de setup zou dan dus als volgt zijn:

werkstation > videokaart >
poort1> primaire monitor
poort2>
splitter > secundaire monitor
splitter > verstuurapparaatje naar verre monitor.

Send me your gameboys

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:47

NielsNL

DigiCow

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:15:
[...] Probleem is nu dat ik niet kan zien wat er zichtbaar is op de 2de poort en monitor. Omdat 80 meter verderop de hangt. Is er een tool [...]
Hij wil dus een lange nek hebben. :P
Poort splitter is ook erg handig.

[ Voor 5% gewijzigd door NielsNL op 16-11-2009 15:33 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal nuttige replies, maar ik wil voorkomen dat er een 2de monitor als controle geplaatst moet worden.
Maar er werd al gezegd dat er geen ontkomen aan is aangezien het niet mogelijk is de output van een 2de monitor zichtbaar te maken op de eerste monitor..

Als de 2de monitor een TV is met HD formaat. Moet de controlemonitor dan ook deze resolutie ondersteunen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sta eens even stil bij wat "clonen" inhoudt, dan kun je je eigen vraag prima beantwoorden.

Verder is Overige Hardware geen dumpbak. Vragen over Videokaarten & Beeldschermen horen daar.

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

• Nielson
Welke extender heb je nu gekocht dan, en wat is daar de max resolutie van?
Pagina: 1