Probleempje met Service van Apple / iCentre

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een MacBook Pro Early 2008 (aangeschaft eind maart 2008). Nu ben ik daar vergeten AppleCare bij te nemen, maar goed dat is mijn probleem.

Sinds vorige week had ik echter het probleem dat mijn scherm niet meer aan ging. Ook een extern scherm eraan hangen en de ram reset truukjes die ik heb gegoogled werken niet. Wel kwam er gewoon stroom op de MacBook zodra je de power knop indrukte en het leek of alles wel draaide van binnen.

Nu heb ik dus contact opgenomen met AppleCare en het probleem uitgelegd. Het zou dus een bekend probleem zijn dat terug te vinden is op deze pagina: http://support.apple.com/kb/TS2377

De beste man vertelde mij dat het een bekend Nvidia probleem is en er zelfs 3 jaar garantie op gegeven wordt. Ongeacht dat de MacBook Pro geen standaard garantie meer heeft. Ik kan de MacBook dus gewoon bij een AppleStore brengen die hem zal opsturen zodat die gratis gemaakt kan worden.

Nu heb ik de MacBook Pro in Amstelveen bij iCentre gebracht. Daar heb ik het probleem nogmaals uitgelegd en heb het casenummer doorgegeven dat ik via AppleCare gekregen heb. "Ja, dat is een bekend probleem, ik lees het hier terug op de website" zie website boven. Heb de MacBook Pro uit mijn tas gehaald om het allemaal nog even te demonstreren. Goed, alles was in orde en het probleem is bekend. De MacBook Pro zou dus kosteloos herstelt worden.

Vandaag krijg ik ineens een mailtje dat het helemaal niet aan de videokaart ligt en dat ik lekker 690,- Euro mag gaan dokken. Als ik dit niet wil kan ik dat aangeven, maar dan moet ik wel alle verzendkosten en onderzoekskosten gaan betalen :/

Nu vind ik dit wel een beetje apart. Ik wilde juist helemaal geen geld uitgeven aan een kapotte laptop. Ik heb hem ook ingeleverd met het idee dat hij kosteloos gerepareerd zou worden en ik niks zou hoeven te betalen. Beide partijen hebben mij dit verteld. Ik vind het dus een beetje frappant dat ik nu ook moet dokken als ik hem niet wil laten maken.

Mijn vraag is wat ik hier nu aan kan doen? Ik ga hem sowieso van de week proberen op te halen, maar ik ga dus zeker niks betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Executor16 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:32:
Vandaag krijg ik ineens een mailtje dat het helemaal niet aan de videokaart ligt en dat ik lekker 690,- Euro mag gaan dokken. Als ik dit niet wil kan ik dat aangeven, maar dan moet ik wel alle verzendkosten en onderzoekskosten gaan betalen :/
Wat is het dan wel? Heeft men je geen contract of offerte of iets dergelijks gegeven?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:36:
[...]

Wat is het dan wel? Heeft men je geen contract of offerte of iets dergelijks gegeven?
Letterlijk uit de mail:
Voor u verrichte wekzaamheden: logic board defect geconstateerd dat met Apple quality probleem niet overeen komt. de defect is NVIDIA niet gerelateerd.
Dus is het logiboard defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261261

Levert apple per onderdeel in je laptop een aparte garantie?
Wat een onzin, en dat ze zo eventjes zonder vooraf te melden met een mooi factuurtje komen en onderzoekskosten, juist.
lekker niet betalen, goeie zaken daar bij icentre amstelveen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Anoniem: 261261 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:21:
Levert apple per onderdeel in je laptop een aparte garantie?
Wat een onzin, en dat ze zo eventjes zonder vooraf te melden met een mooi factuurtje komen en onderzoekskosten, juist.
lekker niet betalen, goeie zaken daar bij icentre amstelveen ...
nee, de latop heeft standaard 1 jaar garantie, er komen echter veel problemen met sommige nvidia videokaarten dat ze besloten 3 jaar garantie op alleen de videokaart te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
andries.t.net schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:25:
[...]

nee, de latop heeft standaard 1 jaar garantie, er komen echter veel problemen met sommige nvidia videokaarten dat ze besloten 3 jaar garantie op alleen de videokaart te geven.
Maar hij heeft de laptop eind maart dit jaar aangeschaft dus zou hij toch gewoon garantie moeten krijgen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan heb je sowieso nog altijd garantie op de laptop, als de laptop niet door jouw eigen schuld kapot is gegaan uiteraard. Als het logic board faalt dan heb je recht op een nieuwe en de kosten om dat te vervangen komen voor rekening van Apple. Als iCentre zich een Authorised Service Provider durft te noemen dan had die winkel die laptop al gerepareerd moeten hebben, zonder moeilijk te doen over de reden waarom die naar binnen is gebracht.

Een laptop heeft zelfs een langere garantietermijn van 1 jaar in Europa en volgens Nederlandse wetgeving zelfs langer, maar Apple is een Amerikaans bedrijf en houdt zich dus strak aan de garantietermijn van 1 jaar. Ik krijg het idee dat iCentre je niet een fatsoenlijk behandeld, dus laat je niet met een kluitje het riet insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
The Dolf schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:30:
[...]

Maar hij heeft de laptop eind maart dit jaar aangeschaft dus zou hij toch gewoon garantie moeten krijgen?
Edit: 2008 moet dat zijn.

Maar wat kan ik nu het beste doen dan. Ik zit eraan te denken om hem zo te verkopen aan een hobbyist ofzo. Zie het niet echt gebeuren dat de Nederlandse wet er even inspringt en mij een laptop geeft.

[ Voor 31% gewijzigd door Executor16 op 16-10-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuppel58
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:54
En hoe is het afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Na een paar keer bellen en e-mailen heeft Apple mijn MacBook Pro toch nog gratis hersteld onder de coulanceregeling!

Ik heb hem gister opgehaald en alles werkt tot nu toe weer helemaal naar behoren! Helemaal niks hoeven betalen, behalve dan een aantal minuten naar het irritante 0900 nummer van iCentre. Het is wel te danken aan de Assistent Service Manager bij iCentre die zicht heeft ingezet, de rest deed eigenlijk niet zo veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-07 12:54
Dat is bij bijna elk bedrijf zo, ze proberen er makkelijk vanaf te komen met een garantietermijn van een jaar. Als je een beetje blijft volhouden kom je er vaal wel uit, als je maar vriendelijk en beleefd blijft doorzeuren. 9 van de 10 mensen doet dat niet dus dat ik dan winst voor Apple(/elke andere fabrikant)
Pagina: 1