Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eigen webspace Tele 2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een beetje gaan experimenteren met Wordpress.org. Maar ben echt een beginneling met weinig kennis over dit onderwerp.

Ik heb een Tele 2 abbo thuis en weet dat hier webspace bij zit. Nu volg ik de instructies van Wordpress zelf. Zij hebben het over het aanmaken van een MySQL databse. Dit snap ik nog, maar waar kan ik dat het beste doen? En kost het heel veel geld? Ik neem aan dat Tele 2 geen databases aanbiedt toch?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze waarschijnlijk domme vraag.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:46

Brons

Fail!

Waarschijnlijk kan je beter op je eigen PC een webserver met MySQL installeren als je het wil uitproberen. Volgens mij kan je geen PHP en MySQL draaien bij Tele2.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus ik kan ook helemaal geen Wordpress site bij Tele 2 hosten?

• Brons

Brons

Fail!

Je zou moeten achterhalen of je php en mysql hebt op je Tele2 webspace.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees wel dit op de help pagina http://www.tele2.nl/webwi...en/vraag-antwoord/ftp.xml

Ondersteunt Tele2 Internet ook ASP, PHP en CGI?
Nee, dit wordt niet door Tele2 Internet ondersteund. U kunt wel gebruik maken van HTML, JavaScript en Java Applets.

• Brons

Brons

Fail!

En dus heb je het antwoord.

Mijn advies: installeer een webserver, php en mysql op je pc. Hoe? Zoek op Google.

[ Voor 6% gewijzigd door Brons op 16-10-2009 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Maar ik denk dat ik met mijn kennis beter ergens een hosting pakketje kan afnemen :S

Verwijderd

Topicstarter
Trouwns waarom zit er zoveel verschil in aanbieders? Ik heb nu bijvoorbeeld een Nederlandse site gevonden (weet niet of ik de naam hier neer mag zetten) die al voor 1 euro per maand 250 mb aanbiedt MET sql database. Waarom kost een ander 15 euro?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Google eens op USB webserver... Dan kan je lekker zelf thuis, zonder kosten, aan pielen, en zodra je dan het een beetje onder de knie hebt, kan je het altijd nog online gooien.

Als ik dingen test, gebruik ik ook USB webserver...

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, laat ik zeggen dat ik wel veel ervaring met websites heb. Maar niet met zelf hosten/ een eigen website. Ik weet dat ik gewoon een weblog wil en weet de content / lay out al. Dus kan ik dan niet beter ergens een goedkoop hosting pakketje nemen?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:51:
Nou ja, laat ik zeggen dat ik wel veel ervaring met websites heb. Maar niet met zelf hosten/ een eigen website. Ik weet dat ik gewoon een weblog wil en weet de content / lay out al. Dus kan ik dan niet beter ergens een goedkoop hosting pakketje nemen?
Hoevaak moet het nog gepost worden? ;) Even XAMPP of een soortgelijk programma downloaden en installeren stelt niks voor en kun je direct allerlei dingen op veranderen zonder gedoe. Het alternatief is inderdaad een accountje nemen bij een provider, maar dat zou ik alleen overwegen als je de boel ook meteen op internet wil zetten, om zelf wat gedoe te proberen is het wel minder handig. Mocht je toch een accountje hebben dan kun je op ISPGids.com oid kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Toppie! Ik ga denk ik hiermee Wordpress maar eens proberen. Lijkt mij inderdaad beter dan dat ik alles direct online gooi.

Ik neem aan dat ik als ik echt online wil, gewoon een pakketje online kan bestellen en de documenten kopiëren naar de FTP van de host?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:27:
Toppie! Ik ga denk ik hiermee Wordpress maar eens proberen. Lijkt mij inderdaad beter dan dat ik alles direct online gooi.

Ik neem aan dat ik als ik echt online wil, gewoon een pakketje online kan bestellen en de documenten kopiëren naar de FTP van de host?
Yup, dat moet geen probleem zijn. Files uploaden, config aanpassen, via phpMyAdmin even je databasegegevens exporteren en op je webhost importeren en dan kun je zo vooruit.

Verwijderd

Topicstarter
Wow wat een uitkomst dat XAMPP!

Nog 1 vraagje :) Als ik nu een website begin bij een hosting bedrijf en ik kom er later achter dat deze heel erg slecht is. Ben ik dan mijn hele website kwijt? Aangezien zij mijn domeinnaam en database beheren?

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:02:
Wow wat een uitkomst dat XAMPP!

Nog 1 vraagje :) Als ik nu een website begin bij een hosting bedrijf en ik kom er later achter dat deze heel erg slecht is. Ben ik dan mijn hele website kwijt? Aangezien zij mijn domeinnaam en database beheren?
Dan haal je de site toch offline? Wat bedoel je precies?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dan alles meenemen is wat ik bedoel. Of moet ik weer van scratch af aan beginnen?

Want de SQL database blijft bij hun gehost. Daar staat alles in toch?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 21:15 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
En wat let jou die data uit te lezen?

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 06:27
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:15:
Kan ik dan alles meenemen is wat ik bedoel. Of moet ik weer van scratch af aan beginnen?

Want de SQL database blijft bij hun gehost. Daar staat alles in toch?
Zolang jij nog toegang tot die gegevens hebt, kun je een sql-dump maken en die kan je op een betere webhost zo weer importeren, dan staat al je data er weer. Ook wat de domeinnaam betreft heb jij het voor het zeggen en kun je gewoon naar een ander bedrijf toe lopen als je daar behoefte aan hebt.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Let er even op dat het domein op jouw naam komt te staan en niet op dat van de host. Dat zou normaal moeten zijn, maar ik weet niet of dat bij alle budget hosts ook echt zo is.

Het meest zeker is de domeinnaam en DNS "los" in te kopen, onafhankelijk van de webspace. Je moet dan wel wat weten van DNS, uiteraard...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
THNX

Ik wil trouwens in XAMPP wat wijzigen, maar de mappen zijn beveiligd. Ik moet elke keer mijn sleutelhanger wachtwoord geven (MAC). Nu maakt dit niet uit. Alleen wil ik in Wordpress een theme importeren, en dan zegt hij: Je hebt geen toegang omdat het deel van de server niet schrijfbaar is.

Weet iemand hoe ik dit kan uitzetten/omzeilen?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Rechten op die map op everyone zetten in Mac en dan kan het beschreven worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg hem in de toon info --> gebruikers en bevoegdheden niet van 'alleen lezen' af. Ik kan hier niks kiezen, het pull down menu is gewoon inactief

Verwijderd

Topicstarter
En nog 1 vraagje. Ik weet niet of ik hier namen mag noemen maar ik heb een hele goedkope hosting provider gevonden, Get Host. Maar is deze wel goed?

Ik lees er veel goede dingen over, maar als hosting provider kan je die recensies natuurlijk ook zelf online zetten :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 15:40 ]

Pagina: 1