Toon posts:

Monitor valt na kort tijd uit; inverter stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
... that's inderdaad the question. Probleempje met mijn Philips 190C-monitor. Bij opstarten computer komt het beeld aarzelend (af & toe een flits desktopafbeelding, dan weer zwart) of gewoon totaal niet op gang. Pas na een aantal malen uit- & aanzetten lukt het meestal nog net om op het zo nu en dan wegvallende beeld een icoontje aan te klikken, waarna het verder meestal weer goed gaat. Heb begrepen dat dat aan de 'converter' kan liggen, of in ieder geval aan het onderdeel dat ervoor zorgt dat het beeld verschijnt. Ben een beetje digibeetje en weet ook niet zeker of bedoeld onderdeel wel converter heet. Wie kan me hier iets meer over vertellen, en ook of die 'coverters' los te koop zijn en zoja waar?

Dank!

• Hoeloeloe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:23
Als je nog garantie heb, dan zou ik het scherm gewoon terug sturen, heb je het niet, dan kun je eerst kijken of er op het voedingsbord condensatoren bol staan/lek zijn en die door soortgelijke vervangen. Die dingen begeven het meestal door de hitte die zich lokaal ontwikkeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoeloeloe op 16-10-2009 16:53 ]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05 20:58

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

is het de COnverter of de Inverter ;)

De inverter zorgt voor de hoge spanning die de tl in je monitor nodig heeft om te starten...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:31

FeaR

In GoT we trust

Omdat het een pc-monitor is een schopje richting Videokaarten & Beeldschermen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
Als de invertor kapot is blijf je beeld zien, het is alleen verschrikkelijk donker. :P Kun je (met moeite en voor mijn part een zaklamp) nog iets onderscheiden op het scherm als het beeld weggevallen is?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

titelchangeje
Pagina: 1