Toon posts:

Strippen monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen

Als eerst bedankt voor het lezen en de eventuele hulp!!

Ik wil graag thuis een 3 tal monitoren aansluiten op een Maxtor Trippelhead2go. (op mijn ATI Radeon HD 4870 X2) Maar ik wil het natuurlijk weer op een speciale manier. (en nu de vraag aan jullie of dit mogelijk is en wat jullie er van denken)

Ik ben van plan 3 Samsung SyncMaster 943N 19 inch (dit omdat er in forums besproken is dat 19 inc beter is ivm de gekoppelde resolutie) te strippen en daar een kunstof of geverfd dun MDF ombouw omheen te maken. Dit om het blinde deel tussen de monitoren te verminderen. En ik het gewoon erg leuk vind dit uit te proberen.

Zou dit kunnen? Ik heb me suf gezocht op internet maar kan niets vinden over dit, hoewel ik zeker weet dat flight sims guru's dit zeker gemaakt hebben.

Kunnen jullie mij helpen met wat advies. kan ik dit zomaar doen? of zijn er dan problemen waar ik zelf neit aan gedacht hebt? Vind het namelijk vreemd dat ik dit neit zo veel zie op internet, ook Youtube niet! vandaar....

Ben zelf timmerman met een redelijke (te doen) hoeveelheid aan kennis van elektronica.

Alvast bedankt.
Gr Lesley

Ps, dit maar dan met 3 monitoren
http://images.google.nl/i...hl%3Dnl%26sa%3DN%26um%3D1

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 10:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ja dat kan maar je moet uitkijken dat alle lagen van je scherm niet van elkaar af vallen. Veel rand zul je trouwens niet weg kunnen krijgen want achter het plastic loopt je scherm nog gewoon door alleen is dat deel zwart en het kan niet gebruikt worden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de behuizingen van de monitor afschroeft dan kun je ze vaak al heel netjes tegen elkaar zetten, zonder een al te grootte ruimte ertussen, een omlijsting maken is op zich ook niet zo heel erg lastig. Zelf heb ik een monitortje helemaal ontmanteld en het ding in de voorkant van m'n PC gebouwd, alleen het paneel, dus geen omlijsting. Dat gaat prima. Jij wil ongeveer hetzelfde, maar dan met meerdere schijven en een groter formaat.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik weet niet wat voor doeleinde je het gaat gebruiken, maar Matrox is perfect voor 2D, en zeker niet voor 3D.

Het is een leuke setup voor bijvoorbeeld AutoCad, maar gamen lijkt me geen optie met een TripleHead2Go. 100% zeker ben ik er niet van, maar dat zou ik als ik jou was even checken voor je zo'n duur ding aanschaft.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:32:
Ik weet niet wat voor doeleinde je het gaat gebruiken, maar Matrox is perfect voor 2D, en zeker niet voor 3D.

Het is een leuke setup voor bijvoorbeeld AutoCad, maar gamen lijkt me geen optie met een TripleHead2Go. 100% zeker ben ik er niet van, maar dat zou ik als ik jou was even checken voor je zo'n duur ding aanschaft.
humm, ja gamen idd, maar dacht juist dat die maxtor er voor gemaakt was....heb jij een idee wat ik dan beter kan kopen? (anders zoek ik wel ff hoor.....)
Ik speel veel race spellen en shooters....

(ene thx voor de zeer snelle reactie allemaal....)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:34:
[...]

humm, ja gamen idd, maar dacht juist dat die maxtor er voor gemaakt was....heb jij een idee wat ik dan beter kan kopen? (anders zoek ik wel ff hoor.....)
Ik speel veel race spellen en shooters....

(ene thx voor de zeer snelle reactie allemaal....)
Ik weet niet of jou het fijn lijkt om hier shooters om te spelen, maar mij lijkt dit echt het meest irritante wat er is .. Je croshair zit precies tussen de beeldschermen, je moet een meter opzij kijken om te zien of er iemand loopt... En de resoluties zijn er ook niet voor gemaakt. 3x 19'' is wat mij betreft een no-go. 4x 19'' in een vierkant zou kunnen. Bij 3 keer lijkt het me dat je ze naast elkaar wil..

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij 4x19 in een vierkant heb je juist dat je crosshair in het midden valt, bij 3 naast elkaar valt hij gewoon perfect in het midden van het middelste scherm. En een TrippleHead2Go moet dit perfect kunnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

Houd er ook rekening mee dat je de schermen wat verdraait van elkaar wil hebben. Allemaal parrallel aan elkaar werkt niet lekker.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Awsom schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:39:
Je croshair zit precies tussen de beeldschermen
Nu speel ik absoluut geen shooters (meer), maar zit de crosshair normaal gezien niet in het midden van het beeld (zowel verticaal als horizontaal)?
Zo ja: de helft van 3 monitors is anderhalf, oftewel in het midden van de middelste monitor.
Zo nee: zoals ik al zei speel ik geen shooters :)

Wat de opmerking 'matrox is goed voor 2d, niet voor 3d' betreft: de triple-head-to-go doet zelf geen rendering, deze krijgt een vga/dvi signaal binnen (afhankelijk van specifieke versie), en splitst dit op over de aangesloten monitoren.

Dat de resolutie een probleem kan geven spreek ik me niet over uit (zelf geen ervaring met die dingen), maar als de videokaart die _in_ de pc zit het aankan is er geen enkel probleem.

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Verwijderd

Topicstarter
roeleboel schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:46:
[...]

Nu speel ik absoluut geen shooters (meer), maar zit de crosshair normaal gezien niet in het midden van het beeld (zowel verticaal als horizontaal)?
Zo ja: de helft van 3 monitors is anderhalf, oftewel in het midden van de middelste monitor.
Zo nee: zoals ik al zei speel ik geen shooters :)

Wat de opmerking 'matrox is goed voor 2d, niet voor 3d' betreft: de triple-head-to-go doet zelf geen rendering, deze krijgt een vga/dvi signaal binnen (afhankelijk van specifieke versie), en splitst dit op over de aangesloten monitoren.

Dat de resolutie een probleem kan geven spreek ik me niet over uit (zelf geen ervaring met die dingen), maar als de videokaart die _in_ de pc zit het aankan is er geen enkel probleem.
Oww....kk...duidelijk.....

Antw:
- het is dus mogelijk, moet alleen even goed kijken naar wat voor box ik ga gebruiken voor het splitsen van de monitoren.....
- moet denken aan het verdraaien van me beeld (zat ik ook niet aan te denken)
nog meer?

heeft iemand nog een idee over de monitoren, mij is verteld dat een 19 inc het beste is voor een 3 monitor opzet, dit in verband met de resolutie! heeft niemand zo maxtor hier toevallig?

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:34:
[...]

humm, ja gamen idd, maar dacht juist dat die maxtor er voor gemaakt was....heb jij een idee wat ik dan beter kan kopen?
De AMD HD5870. Kan 3 schermen aansturen (er komen versies die 6 schermen aankunnen)

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:07
Dat een 19 inch het beste is vind ik een beetje raar verhaal.
Je hebt een 19 inch met 1024x768, maar ook met 1280x1024. Zou mezelf even verdiepen waarom het precies resolutie-gebonden zou moeten zijn.

Soundcloud

• kaaas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:07
Ik heb wel eens een dell monitor gestript van zijn behuizing.
Ging prima alleen de aansluiting van met de poot had wat speling doordat er een laag plastic minder tussen zat maar niet ernstig.
Ik moest om het uit elkaar te krijgen een bonuskaart tussen de behuizing steken om hem los te klikken.
Het zag er erg koel uit trouwens, een soort terminator look.

Trouwens ondersteund de nieuwe ati serie niet standaard 3 beeldschermen?
even opgezocht ja.
reviews: AMD HD 5770: DirectX 11 voor de massa
staat in de 2e alinea.
Dan ben je voor iets meer dan 100 euro klaar. Aah ok je hebt een 4870X2 beetje zonde om die de deur uit te doen.

Succes

Edit
Die 5870 kost wel 300 euro.
Beetje zonde als je al een dikke kaart hebt.

[ Voor 38% gewijzigd door kaaas op 16-10-2009 17:18 ]

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
5870 presteerd ongeveer gelijk aan een 4870x2, en is ook nog eens een klap zuiniger.

Verder is het strippen van een monitor helemaal niet moeilijk, heb het zelf meerdere malen gedaan.
Alle knoppen etc. zitten gewoon vast met stekkers, dus deze zijn ook makkelijk te verwijderen / te verplaatsen.
Pagina: 1