Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Volgens mij is hij dan gewoon 100% vol hoor.
Let er alleen wel op dat je dit niet te vaak kunt doen (nieuwe toner in een oude cartridge stoppen), de drum (laag waar de afbeelding op komt te staan) verslijt wel namelijk.
Let er alleen wel op dat je dit niet te vaak kunt doen (nieuwe toner in een oude cartridge stoppen), de drum (laag waar de afbeelding op komt te staan) verslijt wel namelijk.
Ik denk dat je er rustig vanuit mag gaan dat de 'container' van de meegeleverde toner zo goed als identiek is aan de cartridge is die je aan moet schaffen. Een fabrikant zal zichzelf echt niet op extra kosten jagen om een speciaal 'model' uit te brengen welke minder gevuld kan worden. Overigens zie ik het probleem verder niet waarom je dat afvraagt, of vraagt jouw refill-shop dan ook het volle pond als de cartridge maar voor de helft gevuld kan worden? De refill-shop bij mij in de buurt rekent gewoon op gewicht af bij het vullen van toners.
Dat is idd een hele goede, ik weet eigenlijk niet of die Samsung een losse drum heeft of dat deze in de cartridge zit verwerkt, volgens mij het 2e en dan zou ik idd niet te vaak bijvullen, anders krijg je straks hele vreemde afdrukken.Let er alleen wel op dat je dit niet te vaak kunt doen (nieuwe toner in een oude cartridge stoppen), de drum (laag waar de afbeelding op komt te staan) verslijt wel namelijk.
Ik heb de laatste keer een flesje toner gekocht, en zelf gevuld. Goedkoopste optie 
Jammer dat m'n drum ook aan z'n eind was, daarom heb ik nu een nieuwe printer gekocht...
Jammer dat m'n drum ook aan z'n eind was, daarom heb ik nu een nieuwe printer gekocht...
Mijne dus nietMicGlou schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:29:
Ik denk dat je er rustig vanuit mag gaan dat de 'container' van de meegeleverde toner zo goed als identiek is aan de cartridge is die je aan moet schaffen. Een fabrikant zal zichzelf echt niet op extra kosten jagen om een speciaal 'model' uit te brengen welke minder gevuld kan worden. Overigens zie ik het probleem verder niet waarom je dat afvraagt, of vraagt jouw refill-shop dan ook het volle pond als de cartridge maar voor de helft gevuld kan worden? De refill-shop bij mij in de buurt rekent gewoon op gewicht af bij het vullen van toners.
Maar goed, ik begrijp dus dat hij (waarschijnlijk) 100% gevuld zal worden, maar dat het verstandig is niet te vaak te hervullen. Al is het maar om en om kopen/vullen dan scheelt dat al € 60 nieuw vs € 20 refill = een flinke slok op een borrel
Doe ik het voor, Dank u allen vriendelijk! Mocht iemand nog iets concreter dan `niet te vaak` weten hoevaak je ongeveer een toner kunt vullen, dan zou mijn dag helemaal gemaakt zijn
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Bij mijn ML1710 ging het refillen van de tonercartridge 3 keer goed, ongeveer halverwege de 4e refill begonnen er problemen te komen met het afdrukken (letters die willekeurig niet meer op papier kwamen, lijnen in de afdrukken e.d.).
Na het aanschaffen van een splinternieuwe toner was het probleem opgelost, de drum was duidelijk aan zijn einde, en daarbij ging het ook 3 keer goed met refillen. De 4e keer heb ik niet nog eens geprobeerd maar meteen maar een nieuwe toner gekocht om niet halverwege weer een halve toner capaciteit weg te moeten gooien.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat elke drum het zolang uithoud, of het niet langer uit zou kunnen houden natuurlijk
Na het aanschaffen van een splinternieuwe toner was het probleem opgelost, de drum was duidelijk aan zijn einde, en daarbij ging het ook 3 keer goed met refillen. De 4e keer heb ik niet nog eens geprobeerd maar meteen maar een nieuwe toner gekocht om niet halverwege weer een halve toner capaciteit weg te moeten gooien.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat elke drum het zolang uithoud, of het niet langer uit zou kunnen houden natuurlijk
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Niet direct hoor, ik heb zelf een redelijk kleine en goedkope Konica/Minolta laserprinter gehad (rebranded naar Océ) en daar zat ook een losse drum in. Apparaat leek zelfs verdacht veel op deze samsung printerThinkPadd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:36:
Volgens mij hebben alleen duurdere printers een losse drum.
[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 17-10-2009 04:06 ]
Obiter Dictum,
waar heb je de toner laten hervullen?
Ik woon in Hengelo (ov). De plaatselijke refiller kan het neit vanwege de chip.
Drums heb ik voor 30 euro via ebay.de op de kop kunnen tikken. Zijn namaak, maar werken prima. Zelfde geldt voor toners (20 euro).
Hier, Groningen. Vrij recent gedaan, mn software zegt nog steeds dat de toner vrijwel op is, dus de vraag is nog maar even of hij daadwerkelijk door zal gaan met printen... So far so good, maar ook nog niet gek veel geprintBOAN schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:24:
Obiter Dictum,
Pagina: 1