Een maand of wat geleden heb ik een nieuwe MP620 wireless geinstalleerd op mijn LAN, waarbij een wireless Linksys router als switch is aangesloten op de wired Zyxell router. De XP computer die de MP620 heeft geïnstalleerd is wired en kan uitstekend printen via de wireless verbinding via de Linksys, daarnaast geen probleem met wireless printen vanuit een Vista laptop en een XP laptop die deel uitmaken van het LAN. Wat niet lukt is een andere wired XP-computer de MP620 via de Zyxell-Linksys verbinding te laten vinden. Via het Canon installatieprogramma loop ik vast bij het herkennen van de netwerkprinter: het programma verwacht een USB-verbinding. Wat doe ik verkeerd, wie heeft de oplossing voor mij?
Moet je op een bedraad systeem ook niet kiezen voor een draadloze installatie?
Je wired XP machine zal via de Zyxell en vervolgens via de Linksys naar de MP620 moeten kunnen.
Ik weet niet hoe de installatie werkt, maar je zou verwachten dat dit moet kunnen.
Je wired XP machine zal via de Zyxell en vervolgens via de Linksys naar de MP620 moeten kunnen.
Ik weet niet hoe de installatie werkt, maar je zou verwachten dat dit moet kunnen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Op de bedrade XP-computer wordt de Linksys herkend in het netwerk. De draadloze laptops worden ook gewoon herkend, zonder dat ik draadloos heb geïnstalleerd op de bedrade XP. Trouwens, als ik wireless wil installeren op mijn bedrade XP moet ik volgens mij een draadloos netwerkkaart hebben. Het lijkt mij logisch dat als wireless apparaten via de Linksys gekoppeld zijn aan het bedrade netwerk ze gewoon als netwerklocaties in beeld moeten zijn?
Wat ik bedoel is dat je op een andere manier moet kunnen connecten naar de printer.
Mijn bedrade PC kan ook connecten naar mijn niet bedrade PC's. Het AP zorgt er wel voor dat het signaal omgezet wordt naar een WiFi signaal.
Je zou dus rechtstreeks naar het IP-adres van de printer of de naam van de printer moeten kunnen connecten (lijkt me)
Mijn bedrade PC kan ook connecten naar mijn niet bedrade PC's. Het AP zorgt er wel voor dat het signaal omgezet wordt naar een WiFi signaal.
Je zou dus rechtstreeks naar het IP-adres van de printer of de naam van de printer moeten kunnen connecten (lijkt me)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Is er een andere manier dan vanuit mijn bedrade PC te proberen draadloos te installeren? Want als ik dat doe dan herkent de wizzard probleemloos het draadloze sub-LAN. En er verschijnt niet zoiets als een draadloos netwerk indicator waarmee ik kan peilen wat er draadloos zoal beschikbaar is. Als je een ander manier weet dan via de wizzard draadloos netwerk hoor ik die graag...