Waar CAT6 of 7 kopen?

Pagina: 1
Acties:

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:03
Ik heb zojuist heel Nijmegen gehad, maar ik kon echt geen normale zaak vinden waar ze kwaliteits kabels UTP en COAX verkopen? Ik heb als eerste gekeken naar een gode UTP kabel (moet minimaal Cat5e zijn, liever nog CAT6), maar bij zaken als de Gamma, Praxis en bouwmarkt vind je alleen die simpele kabel zonder 'isolerend' laagje. Wie kan me een adresje geven in omgeving Nijmegen waar ik met dit soort zaken terecht kan?

En wat is er eigenlijk belangrijk tijdens de aanschaf van UTP kabels en COAX kabels?

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-03 13:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-04 22:17

Matis

Rubber Rocket

je zou voor utp-kabels sws een blik in de PW kunnen werpen: http://tweakers.net/pricewatch/cat/463/utp-kabels.html

offtopic:
Waarom heb je :X -naam een cat7 kabel nodig :?

[ Voor 20% gewijzigd door Matis op 16-10-2009 15:07 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

With stupid. Die hebben alles voor een redelijke prijs en als je voor 5 uur 's middags bestelt heb je 't de volgende dag (als tnt 't niet verneukt dan.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Voor netwerk kabel maakt het niet uit, als je maar goed knijpt. Coax kabel kun je ook in de betere audio zaak vinden.

in de van welderen straat zit och ook zo'n elektro onderdelen zaak? daar hebben ze vast ook kabels.

www.technica-electronica.nl

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

de grote distributeurs :
alfabetisch
www.anixter.com
www.cebeo.be
www.kannegieter.nl
www.rexel.be
en ik vergeet er ongetwijfeld weer een aantal...

en via de betere computerzaak zou ik zeggen...( lange lijst)
of je moet al een installateur gaan aanspreken die bereid is, om je enkel materiaal te leveren...

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

smeerbartje schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:03:
Ik heb zojuist heel Nijmegen gehad, maar ik kon echt geen normale zaak vinden waar ze kwaliteits kabels UTP en COAX verkopen? Ik heb als eerste gekeken naar een gode UTP kabel (moet minimaal Cat5e zijn, liever nog CAT6), maar bij zaken als de Gamma, Praxis en bouwmarkt vind je alleen die simpele kabel zonder 'isolerend' laagje. Wie kan me een adresje geven in omgeving Nijmegen waar ik met dit soort zaken terecht kan?

En wat is er eigenlijk belangrijk tijdens de aanschaf van UTP kabels en COAX kabels?
volgens mij is UTP altijd zoner 'isolerend' laagje, dan zoek je stp of ftp.
Geen idee waar je dat koopt. M'n pa heeft altijd wel een doos in z'n auto voor z'n werk :+

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• smeerbartje
Ik dacht dat CAT7 gewoon goed spul was en toekomst-voorbereid? Of zeggen jullie dat CAT6 voldoende is? En waar moet je op letten bij de aanschaf van tig meter kabel?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
smeerbartje schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:56:
Ik dacht dat CAT7 gewoon goed spul was en toekomst-voorbereid? Of zeggen jullie dat CAT6 voldoende is? En waar moet je op letten bij de aanschaf van tig meter kabel?
CAT6a gaat tot 10gbit. Lijkt me voorlopig wel genoeg.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• smeerbartje
The Dolf schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:01:
[...]

CAT6a gaat tot 10gbit. Lijkt me voorlopig wel genoeg.
Inderdaad, gelijk heb je. En is er nog verschil tussen de verschillende CAT6a kabels of is het zo dat ALS er CAT6a op staat, dat het sowieso goed is?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

smeerbartje schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:34:
[...]

Inderdaad, gelijk heb je. En is er nog verschil tussen de verschillende CAT6a kabels of is het zo dat ALS er CAT6a op staat, dat het sowieso goed is?
Je hebt die met solid core en gewoon (stranded) flexibele kabels. Die laatste zijn aanzienlijk makkelijker te leggen en te knijpen, en hetgeen wat 9 van de 10 keer wordt aangeboden.

Stp (shielded) zou ik NIET aanraden, want als je die niet goed aard heb je meer problemen hiermee dan dat je storingen oplost. Tenzij je ze uiteraard voor iets anders wil gebruiken dan netwerkverkeer en hier een goede rede voor hebt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:41
smeerbartje schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:56:
Als je er echt hoge snelheden overheen gaat gooien is de kwaliteit van de aansluiting (dus stekkertje en knijpwerk) minstens zo belangerijk als de kabel, doe dit dus zorgvuldig!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:02

Zerora

Ik Henk 'm!

smeerbartje schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:03:
Ik heb als eerste gekeken naar een gode UTP kabel (moet minimaal Cat5e zijn, liever nog CAT6), maar bij zaken als de Gamma, Praxis en bouwmarkt vind je alleen die simpele kabel zonder 'isolerend' laagje.
De bouwmarkten hebben dus precies wat jij zoekt, een UTP (Unshielded Twisted Pair) kabel. UTP-kabels hebben inderdaad geen 'isolerend' laagje.
Wat jij zoekt zijn STP (Shielded Twisted Pair) of FTP (Foiled Twisted Pair) kabels. ;)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1