HDD externe schijven - Prijs per GB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeemeerman2
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 15:59
Hallo tweakers.

Ik zou een nieuwe externe Hard Disk Drive willen aankopen, maar prijs is een lastige opgave voor me. Niet dat ik arm ben, maar als 19-jarige student zonder studentenjob en elke maand rond 30-35 euro "zakgeld" krijgt (nooit echt geteld lol), wil ik graag wat meer ruimte op m'n laptop. (> ik heb nog 9 GB vrije ruimte over atm)

Het zou jammer zijn om er gegevens voor te wissen...

Dus dacht ik aan een nieuwe externe hdd.

De nieuwe Pricewatch is fijn om mee te werken, echt waar, maar één ding mis ik toch. Een kolom "Prijs per GB". Nu moet ik alle schijven die ik aanvaardbaar vind binnen mijn budget eerst per GB berekenen binnen Excel om naderhand een keuze hieruit te maken.

Daarbuiten...

Mijn vraag: Wat vinden jullie van het gegeven "Prijs per GB" in de Externe (en Interne) HDD's (en SSD's) in de Pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Bij de interne bestaat deze filter wel in ieder geval (http://tweakers.net/price...arde-schijven-intern.html).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Die functie zit er in sinds de nieuwe PW3.0 online staat, maar ik zie hem inderdaad alleen bij interne harde schijven en niet bij externe harde schijven.

In de hoofdgroep van interne harde schijven doet hij het wel, maar bij de subcategorieën als ATA en SATA, enz geeft hij het niet weer.

Ik neem aan dat het wel in die categorieën ook zichtbaar moet komen, dus het is even wachten tot Kraan dit topic leest en prijs/gb ook toevoegt aan de subcategorieën en aan externe harde schijven (en de subcategorieën daarvan met uitzondering van externe schijf-behuizingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Beetje laat gelezen, maar wel meteen aangepast!

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kan deze kolom ook aan geheugen (intern en multimedia) worden toegevoegd?
Misschien is het bij HDDs zelfs mogelijk deze standaard te tonen in plaats van bus? Bus wordt ook al genoemd in de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:58

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Bij multimedia-geheugen staat het al (bij de USB sticks, CF en SD kaarten), maar daar gaat nog iets fout in de weergave. Ik moet daar nog even wat dieper op induiken, kijken of het mijn fout is of een bug. Bij intern geheugen kan het ook prima, dus daar komt'ie ook bij. Ik zal er van de week een uurtje voor inruimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

DDR3, DDR2 en SO-DIMM kunnen nu gefilterd worden op euro per GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bedankt. Kan er ook op gesorteerd worden?
Er zitten trouwens SODIMM latjes in de DDR3 cat.

[ Voor 37% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-07-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Je kan er nu ook op sorteren (standaard niet zichtbaar, dus met de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/add.png-knop toevoegen aan de kolommen). De SO-DIMMs zijn verplaatst naar de juiste categorie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat is Geheugen Module trouwens een rare naam, zou Modulegrootte niet beter zijn?
En kan prijs/gb niet standaard getoond worden i.p.v. modulegrootte? :p
Ik mis ook spec in de beschrijving.

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-07-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

De naam van de specificatie is aangepast, is inderdaad een stuk logischer zo.

Prijs/gb doe ik niet standaard, die blijft in de extra kolommen die je via het plusje kan benaderen

Je laatste opmerking snap ik niet, welke beschrijving bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De Modulegrootte kolom was Geheugen Specificatie (PC3-8500 etc). Deze data staat nu niet meer in de tabel, maar zou dus aan de beschrijving toegevoegd kunnen worden.
Prijs/gb doe ik niet standaard,
Why not?

[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-07-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ah, je bedoelt de specificatiekolommen. Dat was een foutje na het toevoegen van de euro/gb specificatie, ik heb dat weer teruggezet, zodat daar weer geheugengrootte en geheugenspecificatie staan. Ik vind dat belangrijker om default te laten zien dan prijs/gb, als je het perse wilt zien, kan je altijd die kolom aanzetten. Mocht de vraag in de toekomst heel groot zijn, kan ik het altijd nog default zetten, maar voor nu even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kun je geheugenspecificatie niet aan de beschrijving toevoegen?
Capaciteit zit al in de beschrijving en wordt nu dus eigenlijk dubbel getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

De beschrijvingen in die categorie zijn handmatig ingevoerd, vandaar dat je daar ook veel inconsistentie in ziet. Ik kan het automatisch maken, maar dan zal ik alle reepjes langs moeten lopen en dat is veel werk. Daarnaast wil ik eerst even met mijn collega's overleggen of we in de beschrijving liever het typenummer van het geheugen willen hebben, of juist (enkele) specificaties, bijvoorbeeld "8GB PC3-12800 CL9" oid.

We zijn nu bezig om in ieder geval de belangrijkste categorieën na te lopen ivm de nieuwe database-layout van Tweakers 7 en hoewel geheugen niet in onze oorspronkelijke planning staat, moeten we even kijken of er tijd over is om er toch wat aan te doen. Pin me er niet op vast though, het kost ons relatief veel tijd, zeker in een wat rommelige en grote categorie als intern geheugen.

Je zal dit overigens in meerdere categorieën zien, misschien een wat rare opbouw van namen, of artikelen die ineens anders genoemd worden. Dit alles is de voorbereiding op de virtuele verhuizing, waardoor het straks veel logischer in elkaar zit dan we ooit hebben kunnen doen met de huidige Pricewatch. Het wordt absoluut mooi, maar eerst heeft het een schoonheidsbehandeling nodig en dat gaat soms gepaard met de nodige pijntjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Glaanie schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:09:
Bij multimedia-geheugen staat het al (bij de USB sticks, CF en SD kaarten), maar daar gaat nog iets fout in de weergave. Ik moet daar nog even wat dieper op induiken, kijken of het mijn fout is of een bug. Bij intern geheugen kan het ook prima, dus daar komt'ie ook bij. Ik zal er van de week een uurtje voor inruimen :)
Geldt helaas nog steeds :( Check ook hier: Filter foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/videokaarten.html

Nog wat potentiële verbeterpuntjes:
Geheugen bandbreedte
Geheugen busbreedte (bandbreedte is bus * klok)
GPU speed
GPU klok?

Bij kolommen mist geheugenklok
Chipset generatie
Soms wordt X, soms wordt 0 gebruikt. De suffix Series is een beetje nutteloos.

De volgorde van de filters kan IMO ook beter: Chip, Generatie, Merk.

[ Voor 33% gewijzigd door Olaf van der Spek op 30-07-2012 22:17 ]

Pagina: 1