Hulpstukjes Dremel (Topcraft, Aldi model)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244769

Topicstarter
Hallo,

Aangezien ik wil gaan beginnen met casemodden/stylen heb ik mijn Dremel kloon uit het stof gepakt. Nooit gebruikt dus ik heb er weinig tot geen verstand van welke hulpstukjes waarvoor zijn.

In de handleiding staan leuke figuurtjes met een uitlegje welk hulpstukje bij welk materiaal op welk toerental moet draaien. Helaas is dit allemaal getekend en kan ik sommige stukjes niet thuisbrengen.

Ik ben erachter gekomen dat ik in ieder geval voor het maken van een gat in mijn sidepanel dat ik dus een doorslijpschijfje moet gaan gebruiken. Nu word deze aangegeven met een grijs schijfje in de handleiding, alleen is deze niet in kleur dus kan ik met mijn twee linkerhanden en boerenverstand niet echt bepalen welk van de schijfjes nou precies de doorslijpschijf is.

Ik heb al wel een vermoeden welke het is, de bruinige schijfjes op foto 1.

Ook staan er slijpstenen bij (de roze), ook de functie hiervan weet ik niet zeker te benoemen. Zijn deze om hoeken netjes af te werken? of zoals de naam al betaamd, dingen scherp maken.

Mijn excuses als ik domme vragen stel, alleen heb ik zelf echt nog nooit een dremel of iets wat daarop lijkt langer dan 5 seconden vast gehad. Ook in electrisch gereedschap ben ik niet zo heel erg thuis 8)7 .

foto1 url http://i36.tinypic.com/2ep1po6.jpg
foto2 url http://i35.tinypic.com/jq5j6g.jpg

@mods, ik wist geen betere plek om dit neer te zetten. wees niet te hard voor me als ik het toch verkeerd heb gepost O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 244769 op 16-10-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ja de bruine dunne schijfjes zijn om te slijpen. De roze zijn om te slijpen, al zou ik die niet gebruiken op aluminium omdat er dan binnen de kortste keren gesmolten alu op het schijfje zit zodat ie niet meer werkt.

Het is trouwens makkelijker om een decoupeerzaag te nemen als je windows wilt gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat ik wil gaan maken is zegmaar stencil letters uit de zijkant, hierin zit nog redelijk wat bochtenwerk.
maar wat is het verschil dan tussen de roze en bruine afgezien van de alu die kan blijven hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 13:56

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik heb zelfde dremel kloon maar hij begeeft het snel na een paar uurtjes doorslijpen. je kan van dremel doorslijp schijfjes kopen die passen ook op jou machine .

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-06 19:47
Denk dat dat een tikfout is, die roze zijn hartstikke slap bij mijn(originele, merk)dremel, en meer bedoeld om te polijsten of iets. Gewoon de bruine gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:00

mace

Sapere Aude

Die bruine slijten wel idioot snel, ze zijn binnen de kortste keren op.

Ik zou je adviseren om fiberschijfjes te kopen bij de bouwmarkt, die zijn van Dremel zelf, zijn iets groter maar gaan veeeeeel langer mee, vooral op metaal. En ze passen prima.

PS: Die roze kan je niet gebruiken die zijn niet om dingen door te slijpen, maar om ze bij te slijpen (als je begrijpt wat ik bedoel).

[ Voor 21% gewijzigd door mace op 16-10-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-06 19:47
mace schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:26:
Die bruine slijten wel idioot snel, ze zijn binnen de kortste keren op.

Ik zou je adviseren om fiberschijfjes te kopen bij de bouwmarkt, die zijn van Dremel zelf, zijn iets groter maar gaan veeeeeel langer mee, vooral op metaal. En ze passen prima.

PS: Die roze kan je niet gebruiken die zijn niet om dingen door te slijpen, maar om ze bij te slijpen (als je begrijpt wat ik bedoel).
Heb die groten inderdaad ook, gaan bij normaal gebruik inderdaad langer mee. De standaard schijfjes zijn echt na 1 meter snijden al ' op'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmmm, ik heb er nog wel een stuk of wat dus ik neem aan dat het voor het uitsnijden van mijn schermnaam nog wel zou gaan.

in ieder geval bedankt voor de info en ik zal een leuke post openen als ik eenmaal mijn eerste minimod gedaan heb.

Ben van plan om mijn schermnaam uit te snijden en daar zwart mesh en evt. een lampje achter te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zorg ook dat je met de slijpschijf het metaal niet meteen doorslijpt, maar een sleuf slijpt waarin je telkens iets verder gaat. Op die manier kan je veel langer doen met 1 slijpschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

Precies, laat de schijf rustig zijn werk doen, niet hard drukken erop en neem de tijd ervoor. Als je haast hebt neem dan een decoupeerzaag en vijl het geheel na. Maar ook bij de zaag geldt, rustig aan, twee keer kijken voor je een keer zaagt. O-)

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is het makkelijker om hiervoor de dremel zelf in hand te nemen of het flexibele verlengstukje? of kan ik het schijfje gewoon met het apparaat erop laten rusten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 06:06

FCC

En nog een -hopelijk overbodige- tip: Draag een beschermbril! Die schijfjes kunnen bij verkeerd gebruik/te veel kracht zetten uit elkaar spatten. Niet fijn om zo'n stukje (of een metaalsplinter for that matter) in je oog te krijgen..

Waar een wil is, is een stopcontact....

Pagina: 1