Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stemvolume niet te horen met koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi tweakers, ik heb jullie hulp nodig. :)

Als ik een filmpje opzet, Youtube bekijk of muziek luister, heb ik altijd normaal geluid op m'n laptop.
Echter, als ik mijn koptelefoon in m'n laptop druk hoor ik een vette echo en versta je het bijna niet als mensen praten.
De rest van de geluiden zijn wel luid en duidelijk.

Ik heb 2 verschillende koptelefoons geprobeerd, beide geven hetzelfde probleem, de koptelefoons doen het wel goed op andere laptops.
Verder alle geluidsinstellingen aangepast, gereset, driver opnieuw geïnstalleerd maar ook dat mocht niet baten.

De enige oplossing die ik heb gevonden voor filmpjes, is ze in VLC player openen en daar de audio van stereo naar mono te zetten.
Dan heb ik wel goed geluid bij dat filmpje.
Maar Youtube en muziek luisteren kan gewoon niet zo.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

Ik heb een Dell Vostro 1500 met Windows Vista Business Edition.

Jullie zijn m'n laatste hoop. ;)

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 14:06
Probeer eens je microfoon te muten in Vista

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
Ik heb ook zo'n probleem gehad: het kwam omdat dat je je koptelefoon aansluit op de front-uitgang. Als een film afspeelt, stereo of surround, zette hij dit om in surround. De stemmen werden er dus uitgefilterd en naar de 'center'-speaker gestuurd. Zoek eens bij de drivers van je geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
Heel vreemd, ik heb de driver geupdate. (had ik al een keer gedaan)
Uiteindelijk heel wat opties door zitten kijken, aan zitten passen en nu heb ik ineens de juiste optie en heb ik normaal geluid. :o

Thanks. :)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
Als ik m'n koptelefoon in m'n laptop doe heb ik hetzelfde.

Ik moet de koptelefoon 5 milimeter eruit trekken dan heb ik normaal geluid.