Toon posts:

MBP kopen in NY

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views

Verwijderd

Topicstarter
Ga in winter naar NY en wil een nieuwe MBP dus dacht: daar is alles tog veel goedkoper.
Neem de MBP 13'' 2.26GHz. Had een paar vraagjes over een MBP kopen in NY:
A) Op de apple store site van de USA staat dat hij 1199 dollar is. Welke 'rekensom' moet ik maken (met de tax) om te weten hoeveel ik uiteindelijk kwijt ben in euro's?
B) Is het makkelijk om de MBP mee te nemen naar nederland
C) is het verstandig om een MBP in de USA te kopen
D) zijn de programmas hetzelfde als in nederland (taal, bepaalde programmas)
E) Is de kans groot dat je betrap word door de douane

???

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Van wat ik ervan begrijp;

A) is de belasting gewoon de belasting die je betaalt in New York, dus dan moet je even googelen naar de tax in NY, en dan dat bij het aanschafbedrag van een mac daar optellen, dat dan omzetten naar euro's en je weet hoeveel het je gaat kosten.

B ) Als je de mac in je handbagage meeneemt heb je sowieso geen problemen.

C) Als de prijs goedkoop genoeg is, en je gaat toch heen, waarom niet he? Misschien dat je nog problemen kunt krijgen met de garantie, maar dat weet ik niet.

D) Ik denk dat ze Engels zijn ;)

E) Als je, zoals ik al eerder typte, je mac als handbagage (dus ook uitgepakt enzo) meeneemt, kan de douane je niet lastig vallen.

(dit is wat ik her en der ergens gelezen heb, dus misschien is het handig om nog wat anderen aan te horen en niet wat ik hier typ als ultieme waarheid te behandelen :P)

Oh, het is toch, niet tog by the way.
Ah, er was dus al een topic waar dit in stond... oeps :P

[ Voor 11% gewijzigd door TrekDude101 op 16-10-2009 14:32 ]

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik geloof, dat het niet zo simpel is als: stop het in je handbagage en klaar.
Ik keek laatst per ongeluk (echt!) een programma hier op de Duitse tv over de douane en die pakten mooi alles uit. Vonden ze een laptop gingen ze op zoek naar gebruik sporen. Vonden ze die niet, moesten de reizigers met een bon aantonen, dat het ding echt oud is. Helemaal met vluchten vanuit de USA, omdat ook de douane weet wat allemaal goedkoop is daar.

Do what you love, do it often

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zoals Ed_L al aangeeft staat alles wat je wilt weten in MacBook uit het buitenland. Dit topic gaat daarom op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.