Thomson TWG850 laat VPN nier door

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozbuntu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-11-2020
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem. Ik wil voor het bedrijf waarvoor ik werk een VPN verbinding maken. Nu heb ik als VPN Server een DrayTek Vigor, met een ADSL verbinding als backup en een kabelverbinding als hoofdverbinding. Nu is het zo dat de VPN werkt op de ADSL verbinding dus ik weet ook dattie goed is ingesteld. De ADSL zit direct op de DrayTek aangesloten.

Nu is het zo dat ik de VPN verbinding op de UPC lijn wil laten werken, dit is een Thomson TWG850 die weer aangesloten zit op de DrayTek. Maar op één of andere manier laat de client de GRE pakketjes niet door, tenminste dit geeft Windows aan. Ik heb de optie PPTP Passtrough aangezet in de router en de poort 1723 staat open. Hij komt ook tot het scherm met de gebruikersnaam/wachtwoord controle en daarna geeft ie aan dat de client er niet doorheen komt.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waarom dit niet werkt of ik hoe ik meer diagnostische gegevens kan krijgen waarom het niet werkt?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Telnet naar de speedtouch.
Geef usernaam en passwoord indien nodig en geeft de volgende commando's

nat unbind application=IKE port=500
nat unbind application=ESP port=1
nat unbind application=GRE port=1
saveall

Als dat niet werkt:

Telnet naar de speedtouch.
Geef usernaam en passwoord indien nodig en geeft de volgende commando's

nat
create protocol=50 inside_addr=10.0.0.1 outside_addr=0
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.1 inside_port=500 outside_addr=0
outside_port=500
create protocol=47 inside_addr=10.0.0.1 outside_addr=0
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.1 inside_port=1723 outside_addr=0
outside_port=1723
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.1 inside_port=50 outside_addr=0
outside_port=50
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.1 inside_port=51 outside_addr=0
outside_port=51
saveall

Vul voor 10.0.0.1 het adres in waar de VPN heen moet.

Dit was de oplossing die ik vroeger gebruikte voor een speedtouch 510, echter zou de VPN passtrough optie hetzelfde moeten doen... maar het is het proberen waard.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Maar gezien jij een Draytek heb... weet jij dan toevallig of het mogelijk is om UDP broadcast door te laten via VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozbuntu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-11-2020
Bedankt voor je reactie! Maar helaas is dit niet hetzelfde als bij de speedtouch. Want deze Thomson heeft namelijk geen telnet interface. Ik zal nog wel even door de opties heen browsen en anders UPC maar bellen.

Om je andere vraag te beantwoorden het is volgens mij wel mogelijk om een UDP Broadcast te doen met de DrayTek, deze heeft sowieso heel veel opties qua VPN. Het is een zeer degelijk apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Oke, waar ik eigenlijk meer op doelde is dat je met die opties die je aangeeft via Telnet misschien ook iets kunt doen in je configuratiefile van de modem. Als je bijvoorbeeld je configuratie veiligsteld zie je mogelijk 1 van deze opties erbij staan en kun je deze aanpassen. Helaas weet ik niet welke mogleijkheden je hierin heb, maar het kan geen kwaad er eventjes een blik op te werpen.