Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via het lokale netwerk bestanden kopieer vanaf mijn htpc die op draad rechtstreeks is aangesloten op de router WRT320N naar me laptop kopieer via wifi haal ik +- 11MB per sec. Ik heb de laatste firmware op de router geplaatst en de laatste intel drivers voor me laptop wifi kaart geinstalleerd. Zou toch iets sneller moet gaan dan 11MB per sec toch? De encryptie die gebruikt wordt voor wifi is AES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:49
Wireless heeft altijd vertraging veel meer dan bedraad. Maar wat voor kaartje zit in je laptop G of N ? Iets meer specs zou leuk zijn

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk een N kaart. Een G kaart haal je max 54mbit dus. De wifi kaart die ik in me laptop heb is een Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
Is toch niet slecht? 11MB/s haal je ook maximaal via een 100Mb bedrade verbinding, dus over draadloos is dat erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Erg netjes. 300 Mbit moet je sowieso al delen door 2 (half duplex), dus als je dan 100 haalt is het perfect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik gok zo maar dat je een 100mbit kaartje hebt in de htpc

of met boven ^^ klinkt ook aanemelijik.

Op welke snelheid verbind je kaart eigenlijk ? die van mijn op 6 meter met 150mbit

[ Voor 56% gewijzigd door Fish op 16-10-2009 23:22 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
300mbit is me laptop connected met de router WRT320N en me htpc is met gigabit verbonden (via draad) met de router WRT320N.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:02
88 Mbit is een prima waarde voor wireless N hoor.
Dus het zou niet sneller moeten gaan.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
euh waar slaat die 300mbit dan op als hij verbonden is? Kon het net zo goed 100mbit zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar jij over praat is TCP/UDP throughput, dit is wat anders dan de 300Mbit dan wat jouw wireless ontvanger

Wireless heeft een hoop overhead bv: elk frame moet ge-acknowledged worden door ontvanger, (overigens bij 802.11n zijn block-acks mogelijk)

Verder zit tussen elk frame een sifs / difs / pifs / eifs. (neemt dus tijd in beslag, waarop het medium niet gebruikt mag worden). Bij elk frame wat ge-retransmit moet worden zal deze tijd oplopen wat dus minder throughput voor jou betekend.

Daarnaast kan het zijn dat jouw buurman eenzelfde kanaal / frequentie gebruikt (voor wifi whatever else er aanwezig is in de 2.4 Ghz / 5 Ghz band), een wireless station mag niet zenden zonder dat het een aantal stappen heeft doorlopen (virtual / physicall carrier sense enz.).

11MB/s is eigenlijk super, veel meer mag je niet verwachten! Heb zelden hoger gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vooruit dan maar ik moet maar genoegen nemen met 11MB per sec hehe. Thx voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:48:
vooruit dan maar ik moet maar genoegen nemen met 11MB per sec hehe. Thx voor de info
Tja, dan moet je je laptop aansluiten met Gigabit UTP. Zou ik sowieso doen als je snel grote files heen en weer wilt kopieren. :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0sT_be
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-07 17:53
Dom vraagje, hoe kan ik mijn firmware upgraden want bij de upgrade page (http://192.168.1.1/Upgrade.asp) weet ik niet welk bestand ik moet uploaden van het zip bestandje... Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Fr0sT_be schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:55:
Dom vraagje, hoe kan ik mijn firmware upgraden want bij de upgrade page (http://192.168.1.1/Upgrade.asp) weet ik niet welk bestand ik moet uploaden van het zip bestandje... Kan iemand me helpen?
Om te beginnen zal je die moeten downloaden van de Linksys website.

Hier de link : http://downloads.linksysb...N_v1.0.03_010_US_code.bin

Dat is dus geen zip en die file zal je met de firmware upgrade pagina in je router moeten gebruiken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0sT_be
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-07 17:53
Amaai dank u, had ik over gezien. Stom van me. Thanks! Die us versie is dezelfde als in benelux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Fr0sT_be schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:47:
Amaai dank u, had ik over gezien. Stom van me. Thanks! Die us versie is dezelfde als in benelux?
kan ... in somige landen mag je wat meer kanalen gebruiken dan andere dus daar mag je ineens 11,12,13,14 gebruiken. en er kan best meer veschil zijn ...

vergelijk ze eens met elkaar ?

Iperf

Pagina: 1