Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb een HTC Hero, met intussen MoDaCo ROM geinstalleerd, maar het probleem speelde ook al toen ik de 2.73-ROM van HTC zelf draaide.

Mijn kalender synchroniseer ik met mijn Google Apps-account, maar het lijkt erop dat deze veel minder vaak synchroniseert dan bv. de contactlist.

Als ik naar Settings -> Data Synchronization -> Google ga staan de vinkjes allemaal aan (background data, auto-sync), maar de laatste synchronisatie van Calendar loopt meestal een dag achter met de andere synchronisaties (mail, contacts). Dit is irritant omdat hierdoor de Calendar widget op de voorpagina ook niet update wordt.

Is het ergens mogelijk om "auto-sync" tijdstippen in te stellen? Ik wil gewoon dat de calendar op zijn minst om een uurtje of 2/3 's nachts synct, zodat de datum in de calendar widget goed staat. Waarom worden contacts ieder uur ofzo gesynchroniseerd en de kalender eens per dag?

Iemand?

[ Voor 6% gewijzigd door Keypunchie op 16-10-2009 12:34 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij pusht Google alles naar je telefoon. Als er niets verandert, wordt er ook niet gesynced. Is het ook daadwerkelijk zo dat wanneer je een afspraak toevoegt deze niet in je telefoon verschijnt?

• Keypunchie
  • Niet online
Net even gecheckt en je hebt gelijk: Dat doet 'ie inderdaad wel. Blijft staan dat ik natuurlijk overdag nieuwe afspraken invoer en dat de widget 's ochtends dus niet netjes update (en de verkeerde datum weergeeft*).

Wat ik ook nog steeds niet snap: waarom synchroniseren de contacts wel zo vaak? Ik heb al een paar dagen echt geen nieuwe contacten toegevoegd, maar die is een uurtje of twee geleden wel gesynchroniseerd...

(*ik zal toch niet de enige zijn die zijn telefoon als wekker gebruikt en als eerste actie van de dag even de mail en afspraken op zijn telefoon checkt?)

[ Voor 20% gewijzigd door Keypunchie op 16-10-2009 15:04 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Gebruik je de standaard Google-widget? Als je een andere gebruikt moet je misschien in de settings van die widget kijken.

• Keypunchie
  • Niet online
Ja, het is de standaard Google-widget. Tenminste, hij staat onder "Android-widgets" en niet onder "HTC-widgets"

[ Voor 48% gewijzigd door Keypunchie op 16-10-2009 15:42 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Het probleem lijkt hem dus in de widget te zitten. Als je op je widget klikt, en het ding de volledige agenda opent, zie je dan wel de afspraken die je erin had gezet?

Verwijderd

Ik gebruik CalWidget, nooit problemen mee en is uitgebreider dan de standaard Calendar widget (en ook gratis). Misschien is die widget gebruiken wel de simpelste oplossing.

• Keypunchie
  • Niet online
Ja, de afspraken worden netjes bijgewerkt. Hij lijkt alleen niet te willen verversen als er niets met de afspraken gebeurt (nu ik er aan denk, het lijkt er ook wel eens op dat hij niet automatisch naar de volgende afspraak springt met weergave als een afspraak is afgelopen...).

Ik denk dat ik anders maar eens een alternatieve widget ga zoeken.
Pagina: 1