• Crazykenny
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
Beste Tweakers,

Heb vandaag een PC moeten bouwen voor een klant, maar deze geeft geen beeld of BIOS signalen. Ik heb zelf nagekeken of het de videokaart of geheugen was. Als ik hem aanzet gaat alles wel netje draaien. Alleen mijn CPU fan draait op een bijna minimaal niveau. Probleem is, ik kan niet testen of het mijn moederbord of processor is. Zowel het moederbord als de processor zijn spiksplinter nieuw. Hoop niet dat het DOA's zijn.

Voor de rest zijn er geen gekke dingetjes gebeurd tijdens het bouwen. (Zoals losse onderdelen in de kast of met de schroevendraaier of gevoelige onderdelen heen schrapen.)

Specs:

OCZ DDR3 1066Mhz
ASUS P7P55D LE 1156.
Core i5 750
OCZ Fatality 400W
ASUS HD4670 1GB
Samsung F1 1TB
LG 22x DVD Multiburner

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04-2025
Heb je de moederbord speaker wel aangesloten? anders kun je natuurlijk niet piepen :)

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09-2025

JoJo_nl

Yu !

gooit er eens een grotere voeding in :)

If something sucks make it better...

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04-2025
JoJo_nl schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:10:
gooit er eens een grotere voeding in :)
Die voeding zou het volgens mij wel moeten trekken hoor, al helemaal als hij niet gestresst wordt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter anders ook eens door, om uit te sluiten waar het aan ligt. Als je straks alleen cpu en mobo overhoudt dan is waarschijnlijk een van de 2 defect (dan zou het ideaal zijn als je toch even 1 van die onderdelen kunt vervangen om te testen).

• Crazykenny
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
Speaker is ingesloten. Het bedrijf waarvoor ik werk heeft het moederbord en processor er nog maals bij besteld. Kan vandaag of morgen dus wel testen of het een van die 2 onderdelen is.

Zal later vandaag als het rustig op de TD is die troubleshooter eens doornemen. Alvast bedankt mensen :)
Pagina: 1