Windows 7 boot niet zonder install disc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb zojuist een fresh windows 7 64bit installatie gemaakt. Alles werkte prima, tot ik in bios de first boot device terug op HDD zette (in plaats van CDROM)
Ik kreeg gelijk de melding dat BOOTMGR is missing press ctrl+alt+del to reboot. Ik heb de CDROM boot opnieuw aangezet maar deze keer zonder windows cd proberen op te starten, zelfde probleem. Hij laad alleen met de installatie cd in het station.
Startup recovery tool op de cd vond geen problemen en dus ook geen fix (dit werd overal op internet aangeraden)

Is dit een bekend probleem en zo ja is er eventueel een fix?

Alvast bedankt voor alle moeite!

Groetjes, Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Hoe heb je je partities ingedeeld? Heeft een van de partities wel een boot manager en staat die actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Kijk of je startup-files op de primaire bootdevice staan, zo nee,
dan moet je ze erop zetten en de partitie op active zetten.
Verifieer de boot.ini (of hoe die file heet onder W7) of die naar de goeie drive/partitie wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

open command prompt elevated en tik dit in :

(win 7 dvd-rom driveletter):/boot/bootsect.exe /NT60 c:

bootvolgorde kan gewoon op 1)DVD 2)HD
haal de installatie dvd er uit en kijk of ie start nu of nog steeds vraagt om BOOTMGR
als ie er nog om vraagt moet je opstarten via de installatie dvd en boot repair doen.

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe heb je windows geinstalleerd? gewoon geboot vanaf de cd in op een partitie geinstaleerd? heb je wel de jusite hard disk geselecteerd als primair boot device (niet toevallig een usb HD, of sd kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:57:
Hoe heb je je partities ingedeeld? Heeft een van de partities wel een boot manager en staat die actief?
Hey, sorry voor de late reactie jongens ik moest de stad in. Als ik in Disk management kijk staat mijn partitie op boot, active, crash dump, primary partition. Hij staat zeer zeker als eerste HDD in bios om te booten omdat mijn andere HDD windows xp bevat, die wel normaal opstart.
JoJo_nl schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:19:
open command prompt elevated en tik dit in :

(win 7 dvd-rom driveletter):/boot/bootsect.exe /NT60 c:

bootvolgorde kan gewoon op 1)DVD 2)HD
haal de installatie dvd er uit en kijk of ie start nu of nog steeds vraagt om BOOTMGR
als ie er nog om vraagt moet je opstarten via de installatie dvd en boot repair doen.
Dit heb ik nog niet geprobeerd, ga ik gelijk even doen :) bedankt voor de tip, laat zo weten of het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werkte helaas ook niet, hij gaf net als voorheen in startup repair aan dat hij geen problemen kon vinden, maar zonder CD in het station wil hij niet booten.
Het is wel appart want hij vraagt dan of ik wil booten van de cd, dan wacht ik 5 seconden om dit dus niet te doen en start windows op. Als ik echter de CD eruit haal of niet in de boot sequence op neem start windows helemaal niet op. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Waarschijnlijk is er wat corrupt geraakt aan het begin van je schijf. Zoals partitietabel ! Laatst heb ik met een hex editor de eerste 512 bytes op nul gezet en kon ik Windows weer normaal installeren ik denk namelijk niet dat je je oude installatie nog kan redden of met heel veel moeite en kennis.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Pagina: 1