Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Data Recovery Internal Memory

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Weet iemand of er ook (windows) applicaties zijn die data recovery ook mogelijk maken van het werkgeheugen?
Het komt bij mij op werk regelmatig voor dat mensen hun data kwijtraken en dit niet op de HDD hebben bewaard of via backups en tmp files zijn terug te halen.

Mijn idee is dat indien de PC nog aanstaat en er weinig aan de toestand is gewijzigd er een redelijke kans bestaat dat de data nog toegankelijk is in het werkgeheugen; Echter kan ik hier geen applicaties van vinden.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik denk dat je dat wel kan vergeten; op het moment dat het geheugen vrij wordt gegeven kan het direct door andere programma's gebruikt worden. Hiernaast is de representatie in het geheugen niet zomaar iets wat je weer even naar een bestand omzet. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Spider.007 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:48:
Ik denk dat je dat wel kan vergeten; op het moment dat het geheugen vrij wordt gegeven kan het direct door andere programma's gebruikt worden. Hiernaast is de representatie in het geheugen niet zomaar iets wat je weer even naar een bestand omzet. :)
Daar ben ik mij ook van bewust :) het is ook vrij complex, maar totaal onmogelijk lijkt het mij niet.
Natuurlijk geeft Windows ook zijn geheugen weer vrij op het moment dat het niet meer in gebruik is, maar ik dacht dat er wel een bepaalde tijd overheen ging voordat pas gebruikte geheugenadressen beschikbaar worden gesteld aan het OS.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Volledig onmogelijk is het inderdaad niet, immers kan Microsoft zelf vanuit de staat van het geheugen een document opslaan. Of het mag en vooral of je het (gezien je vraag) zonder MS lukt is maar de vraag. En zelfs als je op een of andere manier de staat van het geheugen goed kunt uitlezen en daar een correct document uit zou toveren: alleen al simpelweg het laden van het tooltje om het geheugen uit te lezen is genoeg om het

Dan is het veel makkelijker "gewoon" je mensen niet te laten vergeten op te slaan (bijv door een combi van versiebeheer (via NTFS of een DMSje) en verplicht elke N minuten opslaan) ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)