Geen netwerk mappings bij aanmelden domein

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Het komt steeds vaker voor dat er geen netwerkschijven gekoppeld worden op diverse clients wanneer die zich aanmelden op het domein. Soms als je opnieuw start en weer aanlogt zijn de mappings er wel maar soms duurt het wel een herstart of 3.
De mappings worden gemapt dmv een vbs inlog script. We hebben 2 domeincontrollers.
Ik heb reeds de sysvol map op beide domeincontrollers gecontroleerd en daaronder in de policies - user- login -scripts staat op beide servers het inlogschript.

Het lijkt er op dat het loginscript dan niet uitgevoerd wordt op die client. Wat kan dit zijn?

monta

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:08

StarWing

Huh ?!?

hoe zijn de clients verbonden met het netwerk, met of zonder draad (draadloos maw)

Page intentionally left blank.

• monta
StarWing schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:05:
hoe zijn de clients verbonden met het netwerk, met of zonder draad (draadloos maw)
Allen met draad.

monta

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12-2025
Heb je al eens een gpresult gedaan nadat dit misgelopen is? Hoe vaak is "soms"? Als je onmiddelijk na het aanmelden gpupdate/force doet, worden de networkdrives dan gemapt?

Je kan ook een echo toevoegen aan je script om de output na te kijken om zeker te zijn dat alles goed loopt.

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
dat het netwerk niet klaar is op het moment dat die het inlogscript hoort uit te voeren?
en als de mappings er niet zijn en je voert het inlogscript handmatig dan werkt het wel denk ik?

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-01 08:47
Misschien in GPO ergens aanzetten dat hij moet wachten op netwerkverbinding.
Is denk ik een computer policy.

• monta
Knuckless schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:51:
dat het netwerk niet klaar is op het moment dat die het inlogscript hoort uit te voeren?
en als de mappings er niet zijn en je voert het inlogscript handmatig dan werkt het wel denk ik?
Ja dan werkt het wel. Op sommige laptops duurt het ook lang voordat het loginscript uitgevoerd wordt. Alle programma's zijn dan al geladen en dan volgt pas 2 minuutjes later het inlogscript.

monta

• monta
monta schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:26:
[...]

Ja dan werkt het wel. Op sommige laptops duurt het ook lang voordat het loginscript uitgevoerd wordt. Alle programma's zijn dan al geladen en dan volgt pas 2 minuutjes later het inlogscript.
Dat zal niet gaan denk ik want de laptops loggen ook zonder het domain in.

monta

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 20:17
Dit kun je testen door op de policy even op de machine met de hand in te schakelen, heeft mij ook goed geholpen uiteindelijk

Wait for network connection oid heet de policy

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik liep toevallig tegen het zelfde probleem aan bij een klant.
Wij draaien daar via policies een aantal scripts tijdens het aanmelden. Sommige hiervan moeten worden uitgevoerd voordat explorer.exe zich heeft geladen en sommige (mogelijk) pas daarna.

Omdat script syncroon worden uitgevoerd, lijken er timing issues op te kunnen treden. Mijn gevoel zegt dat het mappen van netwerkschijven fout gaat wanneer een NET USE wordt uitgevoerd om het moment dat de explorer.exe aan het laden is.

De "workaround" die ik heb toegepast, die tot noch toe lijkt te werken, is sleep.exe in de policy-logon-script map te plaatsen en een "sleep 6" (6 seconden wachten) uit te voeren voordat ik de NET USE uitvoer.

PS. Andere oplossing is meen ik om de scripts asyncroon uit te laten voeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Zoetjuh op 17-10-2009 11:49 . Reden: de PS toegevoegd ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:34
misschien een kijken wat er precies gebeurt op je netwer?

How to enable user environment debug logging in retail builds of Windows

• monta
LiquidSmoke schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:13:
Dit kun je testen door op de policy even op de machine met de hand in te schakelen, heeft mij ook goed geholpen uiteindelijk

Wait for network connection oid heet de policy
Is dat deze policy:
Computer Configuration\Administrative Templates\System\Logon\

Always wait for the network at computer startup and logon

Maar wat doet hij dan precies gaat de client dan wachten tot er een netwerkconnectie is? Wat gebeurd er als je niet op een domein inlogt maar lokaal? Dan wordt het loginscript lokaal uitgevoerd daar deze op de laptop staat maar als je op een domein inlogt komt hij van de domein controller.

monta

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

monta schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:47:
[...]
Maar wat doet hij dan precies gaat de client dan wachten tot er een netwerkconnectie is? Wat gebeurd er als je niet op een domein inlogt maar lokaal? Dan wordt het loginscript lokaal uitgevoerd daar deze op de laptop staat maar als je op een domein inlogt komt hij van de domein controller.
You just lost me..

Het is een domain logon script Ergo: Als jij lokaal aanmeld, dan wordt het script niet gedraaid, omdat je dan niet aanmeldt op het domain.

Verder vind ik het niveau van dit topic niet echt PNS, maar om de topicstarter toch nog te kunnen helpen, verplaats ik het topic naar Serversoftware en Windows Servers

• monta
Equator schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:11:
[...]

You just lost me..

Het is een domain logon script Ergo: Als jij lokaal aanmeld, dan wordt het script niet gedraaid, omdat je dan niet aanmeldt op het domain.

Verder vind ik het niveau van dit topic niet echt PNS, maar om de topicstarter toch nog te kunnen helpen, verplaats ik het topic naar Serversoftware en Windows Servers
Je hebt gelijk. Maar met een laptop logt men, naast op het domain, ook lokaal in. Als hij dan op het netwerk gaat wachten....
Ik heb reeds gelezen dat, indien je lokaal inlogt hij niet wacht totdat er een domein is maar als er geen netwerk gezien wordt er gewoon ingelogt kan worden lokaal.

monta

• monta
Zojuist een test gedaan met lokaal de policy: altijd wachten op netwerk, enabled op een pc. Voor het inloggen verschijnt er een venster met netwerkinstellingen laden en dit duurt even, daarna inloggen maar nog steeds geen of soms niet alle netwerkschijven...
Het duurt dus langer voordat je aan het werk kunt en het is niet de oplossing helaas.
Volgens de persoon die dit probleem heeft, worden de schijven ook niet allemaal gekoppeld op zijn laptop, ook niet na het handmatig uitvoeren van een batchfile waarmee de net use van de netwerkschijven wordt gedaan. beetje raar probleem dus.

monta

• monta
Zojuist een test gedaan door op de pc van de gebruiker handmatig het .vbs inlog schript te starten en dan verschijnen de netwerkschijven wel.
Het gaat dus niet goed met het inlogscript uitvoeren op diverse pc's / laptops.

monta

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 16:12

beerns

it is I, Leclerc

wel eens aan DNS gedacht? Zit je script een fqdn en dat wordt wellicht niet herkend?

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Pagina: 1