[c#] Meerdere calendar controls en reload

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Hoi, ik heb volgende probleem, ik heb een uitgebreid formulier, met 5 secties die in en uit kunnen klappen, binnen elk formulier staan 2 calendars, zodat er een tijdsspannen gekozen kan worden.

Echter als er een datum gekozen wordt op de calendar, dan refreshed de pagina, en zet de focus naar de bovenkant van de pagina, dit is uiteraard erg vervelend als iemand een calendar selecteert in het 3e blok, iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Laatst online: 01-09 23:08
Maak de informatie eens compleet. Is het een ASP.NET applicatie ? Zo ja, welke versie ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Welke controls gebruik je, heb je een voorbeeld pagina waar we het probleem op kunnen bekijken?

Overigens moet je voorkomen dat er een postback wordt gegenereerd. Vermoedelijk maak je gebruik van een postback event oid? Je kan beter een mooi javascript calendar opzoeken die een input veld vult.

[ Voor 51% gewijzigd door HawVer op 16-10-2009 10:55 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zet je auto postback eens op false :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En hoe wil je de die calendar controls gebruiken? Je kan ook kiezen voor de lichte variant van bijvoorbeeld jQuery.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik meestal een textbox waar ik de datum inzet en een linkbuttton die de calendercontrol op visible zet.
je kan dan in het selectionchanged event van het calendercontrol zetten:

txtStartDatum1.Text = Calendar1.SelectedDate.ToShortDateString();
Calendar1.Visible = false;
txtStartDatum1.Focus();

code in aspx:
<asp:Panel ID="PanFilterPeriode1" runat="server" Visible="false">
<asp:TextBox ID="txtStartDatum1" runat="server" Width="74px" ReadOnly="True"></asp:TextBox> 
<asp:LinkButton ID="LinkButton1" runat="server" OnClick="LinkButton1_Click">(kies)</asp:LinkButton>
<asp:Calendar ID="Calendar1" runat="server" OnSelectionChanged="Calendar1_SelectionChanged">
</asp:Calendar>
</asp:Panel>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
pasz schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:46:
Maak de informatie eens compleet. Is het een ASP.NET applicatie ? Zo ja, welke versie ?
Ja ik gebruik een usercontrol op een pagina, .net versie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
HawVer schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:53:
Welke controls gebruik je, heb je een voorbeeld pagina waar we het probleem op kunnen bekijken?

Overigens moet je voorkomen dat er een postback wordt gegenereerd. Vermoedelijk maak je gebruik van een postback event oid? Je kan beter een mooi javascript calendar opzoeken die een input veld vult.
Mjah dat was ook mijn idee, maar omdat de tijd die ik had nogal krap was, en uiterlijk geen issue dacht ik de standaard asp:calendar te gebruiken, ook al omdat alle velden al aangemaakt zijn, en ik dacht dus dat het even kwestie was om van de asp input, een asp calendar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Ik heb het inmiddels opgelost, het is nu ongeveer als de oplossing van antzone, maar dan door de ajax toolkit calendar extender te gebruiken:

code:
1
2
3
4
        <asp:TextBox id="fac_eng_datum_van" runat="server" />
        <ajaxToolkit:CalendarExtender  runat="server" ID="c1ext" TargetControlID="fac_eng_datum_van" />
        <asp:TextBox id="fac_eng_datum_tot" runat="server" />
        <ajaxToolkit:CalendarExtender  runat="server" ID="c2ext" TargetControlID="fac_eng_datum_tot" />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 95% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
SaphuA schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:16:
Snake's oplossing was anders ook goed geweest...
Ja denk het wel :)
Maar dit zag er ook net wat mooier uit.
Pagina: 1