Toon posts:

Pc loopt vast (waarschijnlijk oververhitting)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc en die maakt echt enorm veel herrie, maar ik kan er niet achter komen waar door het komt, ik heb hem een keer schoongemaakt en toen was hij wel een stuk stiller en hij liep niet meer vast, maar na een week begon hij meer herrie te maken en begon hij weer vaker vast te lopen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

bij voorbaat dank

• johanschr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02-2021
Heb je enige airflow in je behuizing? en heb je je heatsink niet toevallig niet goed vast zitten?

Anders moet je even dit programma downloaden: http://www.techpowerup.com/realtemp/
en je temperaturen hier even posten, en de rest van je specs zodat het iets makkelijker is voor de mensen hier.

Verwijderd

Hoi Karol,

Welkom op GoT! :w Je informatie is wat te beknopt om van advies te kunnen voorzien. Ik zou je in ieder geval het volgende aanraden;

Zorg dat de pc uit staat en open het zijpaneel (tower) of bovenpaneel (desktop) zodat je het moederbord kan zien. Start de pc en ga de bios in. In de bios kan je de temperatuur bekijken van je processor. Verschillende processoren hebben verschillende max. temperaturen, maar als vuistregel zou ik 60 graden aanhouden. Bekijk ook of de temperatuur sterk oploopt, dit zou betekenen dat de cpu zijn warmte niet goed kwijt kan aan het koelblok. Als het koelblok koel of slechts handwarm aanvoelt is de warmte afgifte van de processor naar het koelblok niet in orde.

Nogmaals, dit zijn een aantal basis stappen, probeer volgende keer meer informatie te geven, gisteren is mijn glazen bol helaas defect geraakt B)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de weinige info over mijn machine, ik zit nu op school en zou niet uit mijn hoofd weten wat er allemaal in zit...

Ik zal zodra ik tijd heb wat meer tijd heb eens kijken wat ik er in kan vinden :9

in ieder geval alvast bedankt voor de tips, ik ga eens kijken of ik het op kan lossen hiermee :)

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:40
Lawaai, als in rammelen en tikken? Dat is er waarschijnlijk een fan stuk..

Verwijderd

Topicstarter
nee, lawaai als in een gigantische stofzuiger... :+

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:17:
nee, lawaai als in een gigantische stofzuiger... :+
Dan draaien je fans gewoon super hard, omdat de koeling niet goed werkt, zet er veel stof op de koeler? Soms krijg je er echt een plakkaat stof op waardoor er geen lucht meer door komt. Dan is het gewoon stof weg halen probleem over, maar dat had je volgens mij al gedaan.

Wat ik me anders kan bedenken is dat de koeler er niet goed op zit en daardoor niet goed koeld.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem inderdaad schoon gemaakt, en zoals je al zei kwamen de plakkaten er van af vliegen... (letterlijk)

ik zal ook eens kijken of de cooler wel goed vast zit...

nooit gedacht dat ik op een forum zou komen eigenlijk... (doe ik nooit)
Maar voor zulke vragen moet ik er toch wat vaker komen denk ik :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:18:
Ik heb een pc en die maakt echt enorm veel herrie, maar ik kan er niet achter komen waar door het komt
Kast open maken en een voor een de fans stilhouden, dan ben je er zo achter wat de herrie veroorzaakt.
Pagina: 1