Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto totallos; opzoek naar diesel <7000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
Geachte lezers :D

Ik heb 3 weken terug een botsing gehad met mijn vorige Golf 4 Benzine. Deze is total loss verklaard omdat de neus verbogen was. Het was wel een botsing met lage snelheid maar blijkbaar was mn auto onder een dusdanige hoek geraakt dat het allemaal precies een paar centimeter is opgetikt.

In ieder geval. Ik rijd al bijna een jaar elke dag groningen <-> leeuwarden. (ik woon in een dorp in de buurt van leeuwarden dus dat komt er nog bij op. Al met al zon 140 km per dag. Komt neer op ongeveer 35000-40000 km op jaarbasis. Dus ik wil graag een diesel hebben. Liever geen gas omdat ik liever een keer een diesel wil rijden ipv een benzine motor.

Ik ben al een tijd bezig met het zoeken naar een goeie auto. Vorige week ben ik zeer druk bezig geweest met een andere golf 4. Echter vertrouwde ik deze auto niet helemaal, alles zat er wel op, bovag nap etc. Maar omdat hij 3 particuliere en 4 garages (dealers) als eigenaren heeft gehad betwijfelde ik of de kilometrage wel klopte. Bovendien leek het alsof hij ook eens schade rechtsvoor had gehad, door meerdere puntjes die snel optelde dus toch maar van aankoop afgezien.

Ik ben opzoek naar een diesel met een acceleratie van onder de 14 seconden naar 100. Liefst rond de 9-12 seconden. Dit omdat ik een 1.4 gewend ben met 14 secondne naar honderd en daar wordt je op den duur heel erg simpel van. Het rijdt namelijk niet echt ontspannen. Liefst wil ik gewoon 9 seconden optrekken en dan gelijk cruise control aan.

Even een lijstje met eisen:

bouwjaar: 2000-2009
prijs: 5500-7000 euro (iets boven 7000 kan wel maar dan moet ik wel kunnen onderhandelen, heb geen inruil)
kilometers: 0-200000
kleurvoorkeur: blauw en zwart
carroserie: hatchback of sedan/coupe - geen stations oid die zijn veel te zwaar.
niet te ver rijden, tot maximaal 60 kilometer van postcode 9061

Ik heb een aantal linkjes toegevoegd als voorbeeld van wat ik ongeveer zoek:

VW Golf 4

Is de golf die ik niet helemaal vertrouwde

Seat Leon

Ben ik nog mee bezig, zal binnenkort even kijken. Echter is dit een doorverkoper van lease autos en hij heeft vrijwel geen marge op zn autos. Daarnaast geen garantie of beurt en hij moet nog een nieuwe distrubutieriem. Hij bood wel 3 maanden garantie + beurt aan voor 750 euro. Hij zou dan de riem ook vervangen indien het nodig was :P

WV Golf 4

Is een SDi, echt super traag. Maar het model spreekt me verder wel aan.

Mijn merk voorkeur gaat uit naar VW, Seat, BMW, Sommige peugeots (206/307) en Audi

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik ben het hele WWW al een paar keer afgeweest :P maar ik kan niks vinden wat mij bevalt. Ik zit nu ook elke dag in het OV en dat bevalt me niet echt :P :)

Alvast bedankt!

*edit2* hier nog wat plaatjes van de kapotte auto om deze post nog wat op te fleuren :P

VOOR:

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/9997/31012009585.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/8615/31012009582.th.jpg

NA:

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/1770/290920091750.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/555/290920091756.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/9771/290920091749.th.jpg

*edit* ik was nog niet helemaal klaar met de titel :P zou hij gewijzigd kunnen worden naar iets van: 'Auto totallos opzoek naar diesel <7000 euro' ?

[ Voor 12% gewijzigd door Proqzor op 16-10-2009 10:09 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:58

Player1S

Probably out in the dark

De Golf die jij niet vertrouwt zou ik sowieso al afschrijven. Als je het nu niet vertrouwt ga je bij elk piepje en kraakje meteen het ergste denken dus rij je er nooit prettig in.

Lease auto schijnen nog wel redelijk te worden onderhouden. Misschien voor de Leon gaan?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Dat is inderdaad een nare schade.

En als je kijkt naar semi-vag auto's? seat dus maar ook bijv. skoda.
Toyota Corolla diesel is ook een fijne diesel, de 2.0 D4d rijdt erg fijn. (nieuw hatchback model dan)

[ Voor 7% gewijzigd door flashin op 16-10-2009 10:24 ]

• Proqzor
L1nt schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:21:
De Golf die jij niet vertrouwt zou ik sowieso al afschrijven. Als je het nu niet vertrouwt ga je bij elk piepje en kraakje meteen het ergste denken dus rij je er nooit prettig in.

Lease auto schijnen nog wel redelijk te worden onderhouden. Misschien voor de Leon gaan?
ja die leon spreekt me ook wel aan. Mijn maximum ligt echter wel op 7000 en ik krijg geen beurt of garantie bij deze auto dus dit komt er misschien nog bij bij de aanschaf. Maar ik moet er nog heen dus dan zullen we zien hoe hij er werkelijk uitziet en hoeveel er van de prijs af kan.
flashin schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:24:
Dat is inderdaad een nare schade.

En als je kijkt naar semi-vag auto's? seat dus maar ook bijv. skoda.
Toyota Corolla diesel is ook een fijne diesel, de 2.0 D4d rijdt erg fijn. (nieuw hatchback model dan)
De schade leek eerst heel erg mee te vallen, ik kon er ook gewoon nog mee rijden ( wat ik overigens alleen heb gedaan van het plaats delict :P naar een veilig stal plek (parkeerplaats achter de zaak).

Maar ik heb eigenlijk niks met skoda, ik heb nog niet gekeken naar de toyota corolla eigenlijk. Vallen die wel binnen deze prijsklasse?

[ Voor 33% gewijzigd door Proqzor op 16-10-2009 10:42 ]

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:15
Al eens naar een Mazda 323f DiTD gekeken?

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:26
Binnen je budget zou je ook kunnen kijken naar een Ford Focus 2 1.6tdci. Stuurt fijn, prima afwerking en superzuinig.
Of een Renault Megane phase 2 1.5dci zou misschien ook wel lukken. Eveneens superzuinig en vaak behoorlijk compleet. En de fase 2 heeft de kinderziektes niet meer die de Megane zo'n slechte naam hebben bezorgd (en dus goedkoop). En een lekker eigenwijs uiterlijk.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

• Proqzor
VincentH schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:01:
Binnen je budget zou je ook kunnen kijken naar een Ford Focus 2 1.6tdci. Stuurt fijn, prima afwerking en superzuinig.
Of een Renault Megane phase 2 1.5dci zou misschien ook wel lukken. Eveneens superzuinig en vaak behoorlijk compleet. En de fase 2 heeft de kinderziektes niet meer die de Megane zo'n slechte naam hebben bezorgd (en dus goedkoop). En een lekker eigenwijs uiterlijk.
oke ik zal wel even zoeken naar zon megane. Ford en Mazda zijn allebei niet echt mijn favorieten :P Ik hecht best veel aan het uiterlijk van een auto. Bedankt in ieder geval

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:26
Ik zou dan kijken naar een Megane van 2005 of liefst 2006. Na 2004 is Renault begonnen met een kwaliteitsverbeteringsprogramma, vandaar.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk voor de gein ook eens naar een Toyota Avensis. Die zijn er ook in sedanuitvoering. Heerlijke wagens voor de afstanden die jij rijdt :) Verder niet stuk te krijgen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Proqzor
even een update. Ik ben naar mijn vorige garage gegaan, deze hadden zelf nog niks soeps staan echter kwam er binnenkort een golf 4 binnen die mij wel bevalt. Nu is nog de vraag wat te kostprijs zal zijn. Voorderest heb ik nog geen contrete stappen ondernomen bij de leon. Ik wacht deze golf even af, ga zaterdag proefrijden.

Wat betreft de toyota, deze valt niet echt in mijn smaak wat betreft uiterlijk :P het oog wil ook wat. Ik weet dat toyotas hele goeie autos zijn echter is er nog niet een type voorbij gekomen van dit merk wat me erg aanspreekt.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Ford Mondeo, die gaan wel!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

[b][message=32766047,noline]
Wat betreft de toyota, deze valt niet echt in mijn smaak wat betreft uiterlijk :P het oog wil ook wat.
Ik snap niet dat je je daar druk om maakt.......

Als je genoeg kilometers maakt zie je zelf vooral het dashboard.....

Dan is comfort, vlot reageren en niet te duur rijden toch het enige wat belangrijk is?? :X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
Coach4All schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:30:
[...]

Ik snap niet dat je je daar druk om maakt.......

Als je genoeg kilometers maakt zie je zelf vooral het dashboard.....

Dan is comfort, vlot reageren en niet te duur rijden toch het enige wat belangrijk is?? :X
Echt de meest kansloze reactie die ik ooit gezien heb.

Modbreak:Post constructiever of hou je mond

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 19:02 ]

Facts don't care about your feelings

• flashin
Hoezo kansloze reactie. Ik ben het best met Coach4All eens. Vanaf een gegeven kilometrage is comfort en goed van a naar b komen zonder al te veel problemen (en relatief zuinig) een groter argument om een auto te kopen dan het uiterlijk. Niet echt iets kansloos aan.
Tenzij er een budget ligt om een auto te kopen zoals een 3 serie of de vorige 5 serie, maar dat is hier totaal niet het geval.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Audi a3
1.9 tdi
2004
+- 7000 euro
Zomaar een willekeurig link van marktplaats (niet mijn auto)

niet al te groot, lekker luxe, en die 1.9 tdi kan je ook nog laten chippen als je het op den duur allemaal niet zo rap vind gaan.
Mijn huisgenoot heeft er ook een, en ze rijden echt geweldig, lekker heerlijk stil en comfortabel.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15
The Eagle schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:49:
Kijk voor de gein ook eens naar een Toyota Avensis. Die zijn er ook in sedanuitvoering. Heerlijke wagens voor de afstanden die jij rijdt :) Verder niet stuk te krijgen :)
Zolang het geen 2.0D van een bepaalde serie is niet nee.

Maar verder moet er toch zat te vinden zijn voor dat budget in de ex-lease auto markt, en dat zijn meestal nog diesels ook. Heb m'n Octavia een paar jaar terug ook voor rond de 7250,- gekocht, 177k op de teller maar dat maakt niks uit.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
flashin schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:27:
Hoezo kansloze reactie. Ik ben het best met Coach4All eens.
Prima dat jij het er mee eens bent maar als TS toch duidelijk aangeeft dat voor hem looks ook belangrijk is wie is dan in godsnaam Coach4all om zich daarmee te bemoeien?

Ik kan me zeer goed voor stellen dat je niet in een Toyota wilt rijden ook al rijden ze nog zo super. Mijn Saab garage probeerde me ook een leuke diesel in de maag te splitsen onder het mom het rijdt lekker goedkoop waarop ik antwoordde dat als ik goedkoop wilde rijden dat ik dan in elk geval geen Saab moest rijden, diesel of geen diesel.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• !null
  • Laatst online: 20-11 22:12
Toyota's rijden heel erg lekker, en de Avensis is best mooi (i.t.t. tot andere modellen). Het is ook niet alsof het van de VAG stal altijd geweldig is (voor mij persoonlijk een eenheidsworst). Maar die reactie is natuurlijk nergens goed voor, alles behalve opbouwend...

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• YoshiBignose
YoshiBignose schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:33:
[...]

Echt de meest kansloze reactie die ik ooit gezien heb.

[modbreak]
Post constructiever of hou je mond [/]
Oke, TS geeft aan dat hij de toyota's niet mooi (genoeg) vindt. Lijkt me niet vreemd? Over smaak valt te twisten en Toyota's zijn toch vaak redelijke saaie auto's. Dan komt meneertje met een reactie dat het nergens op slaat dat je naar de looks van de auto kijkt, omdat je hem toch alleen van binnen ziet :')

Laat me niet lachen. Dat er mensen zijn die niet om het uiterlijk van een auto geven begrijp ik best, maar TS geeft toch duidelijk aan dat hij wel iemand is... snap niet dat je dan kunt zeggen dat "comfort, vlot reageren en niet te duur rijden toch het enige wat belangrijk is".

:')

TS, wat dacht je van een E46 coupe >:)

http://link.marktplaats.nl/288064426

Sedan kan ook, is nog wat goedkoper zelfs. Onder de 7000 is er toch zeker wel e.e.a. te vinden. Deze auto heeft toch wat meer "stijl" dan de golfjes en a3tjes.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
YoshiBignose schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:37:
[...]

:')

TS, wat dacht je van een E46 coupe >:)

http://link.marktplaats.nl/288064426

Sedan kan ook, is nog wat goedkoper zelfs. Onder de 7000 is er toch zeker wel e.e.a. te vinden. Deze auto heeft toch wat meer "stijl" dan de golfjes en a3tjes.
Als je zelf even goed had gelezen wist je dat TS naar een diesel zoekt.. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Luuk op 19-10-2009 19:54 ]

• YoshiBignose
Ik geef maar een voorbeeld. Ik ben er vrijwel zeker van dat de E46 ook in diesel te verkrijgen is!

edit: ik had gelijk! http://link.marktplaats.nl/277495209

coole bak 8)

[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 19-10-2009 19:56 ]

• Luuk
  • Niet online
YoshiBignose schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:56:
Ik geef maar een voorbeeld. Ik ben er vrijwel zeker van dat de E46 ook in diesel te verkrijgen is!

edit: ik had gelijk! http://link.marktplaats.nl/277495209

coole bak 8)
lezen..

TS zoekt iets vanaf 2000 en tot 2ton

• YoshiBignose
wederom een kansloze reactie

[ Voor 92% gewijzigd door Fisico op 20-10-2009 21:59 ]

• Luuk
  • Niet online
Je gooit met links waar de TS niks aan heeft

en je zou een ban moeten krijgen voor je taalgebruik

[ Voor 48% gewijzigd door Fisico op 20-10-2009 22:00 . Reden: quote eruit ]

• YoshiBignose
Wow, GVD en scheel in 1 zin. Wat een taalgebruik...

Deze dan:

http://link.marktplaats.nl/286199248

250 euro boven het budget, dus je moet wel paar dagen op water en brood leven.

edit: hier goedkopere. voldoet aan alle eisen en goeie km-stand: oplichters
edit2: ok, voldoet niet aan de postcode eis, maar moet je maar niet zo ver in het noorden wonen :9

[ Voor 51% gewijzigd door YoshiBignose op 19-10-2009 23:39 ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:24

mr_petit

opperprutser

Tsja, volgens mij is het heel simpel.
Ik krijg de indruk dat je over de golf wel redelijk tevreden was, behalve dat 'ie wat sneller mocht.
Dan zou ik gewoon weer voor een golf gaan; je budget is m.i. toereikend, helemaal als je van een particulier wilt kopen.

Oppassen dat ie niet teveel versjonnied is, en ex-lease kan soms ook een beetje risky zijn (lekker met koude motor wegscheuren, het is toch niet je eigen auto... je kent het wel)

[ Voor 38% gewijzigd door mr_petit op 19-10-2009 20:17 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• flashin
Wow een diesel E46 voor 6,950 :| !!! Is voor mij misschien ook wel interessant :D Ik zou er snel bij zijn TS :+

Verwijderd

http://www.google.nl/sear...d=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Niet kopen dus!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 21:07 ]

• YoshiBignose
:o kheb de link maar weggehaald. Oplichters :X

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

kijk eens naar een alfa 156 1.9. die dingen rijden super en verbruiken evenveel/weinig als je golf en kan je voor een appel + ei kopen. en de diesel is ook nog super betrouwbaar. (gaan minder vaak stuk dan de gemiddelde TDI :X )

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Proqzor
jeeetje wat een reacties ineens :D

bedankt voor de input! Ik heb ook al naar de 3series gekeken inderdaad alleen ik was niet in staat om er 1tje binnen mijn budget te vinden. Iets boven budget moet kunnen, ik heb geen inruil dus er moet zo 500 euro af kunnen. Als het niet meer is :) Vorige golf waar ik naar was wezen kijken wist ik ook wel een aardig bedrag af te lullen :P Is ook niet zo moeilijk in deze tijd natuurlijk.

Maar de toyota avensis die ik heb gezien was nogal een oud model, ik zal straks in de pauze nog eens kijken of ik niet gewoon iets verkeerd in heb getypt. Maar de toyota avensis'en die ik ken vind ik niet echt mooi. En ja klopt je ziet toch alleen maar het dashboard maar ik vind het gewoon ook leuk om een mooie auto (naar mijn mening dan he) op de oprit te hebben staan :)

Alfa 1.9 heb ik ook naar gekeken, de 147 met name dan. Ik durf het eigenlijk bijna niet te zeggen omdat het een ongefundeerde mening is maar het fabeltje wordt door iedereen die ik er over spreek herhaalt. Dat alfa's niet echt duurzame auto's zijn... Maar dit moet je zelf ervaren denk ik. Als ik geen opties meer heb zal ik zeker beter naar deze auto;s kijken. Het punt is nu gewoon dat ik mn auto toch wel een 3 a 4 tal jaren wil gebruiken. De vraag is of zon alfa blokje de 360k wel haalt.

Die ford mondeo's zijn ook mooi inderdaad. Zal ik ook nog een keer naar gaan kijken.

Audi A3 staat hoog aangeschreven en ik zal hier ook zeker nog even naar kijken :)

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Ik kan je maar een tip geven: ga eens kijken naar veilingsites. Daar vind je nogal eens auto's uit faillissementen aan echte graai prijzen. Zeker in deze tijden!

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik snap niet waarom je ineens zo agressief reageert? Als iemand een Toyota aanraadt terwijl de TS aangeeft zoiets niet te willen, is dat stom, maar als jij met een benzine auto aankomt, terwijl de TS aangeeft te willen dieselen, mogen we daar niks van zeggen? Bizar gewoon.

On topic: Is zoiets (VW Passat 1.9TDI uit 2001) meer wat je zoekt? Misschien niet zo snel als een Golf met zo'n motor, maar wel veel comfortabeler. Als auto voor lange afstanden zou ik liever wat meer in comfort investeren. Een grote auto rijdt gewoon comfortabeler omdat hij minder hobbels doorgeeft aan de inzittenden :)

Overigens is dit wel wat verder weg de 60km die jij aangeeft, maar ik vraag me af of dat realistisch is. Je woont nogal afgelegen en bovendien: als je dagelijks 140km moet rijden naar je werk, dan moet >100km voor je nieuwe auto ook geen probleem zijn toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Fisico op 20-10-2009 22:00 . Reden: quote eruit ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Proqzor schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:43:

Alfa 1.9 heb ik ook naar gekeken, de 147 met name dan. Ik durf het eigenlijk bijna niet te zeggen omdat het een ongefundeerde mening is maar het fabeltje wordt door iedereen die ik er over spreek herhaalt. Dat alfa's niet echt duurzame auto's zijn... Maar dit moet je zelf ervaren denk ik. Als ik geen opties meer heb zal ik zeker beter naar deze auto;s kijken. Het punt is nu gewoon dat ik mn auto toch wel een 3 a 4 tal jaren wil gebruiken. De vraag is of zon alfa blokje de 360k wel haalt.
Simpel gezegd; Ja.

Zolang je maar om het onderhoud denkt (en laat doen :P) en de turbo aan het einde van de rit even wat uitspoeltijd geeft. Dat is voor de levensduur van het ding wel zo fijn. (Een nieuwe turbo door 'misbruik' zijn geen leuke grapjes).

Die van mij staat inmiddels op 276.000km en daar gaan er nog wel genoeg bij op komen.

BMW 535D

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Proqzor schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:43:

Italiaanse dieseltjes zijn over het algemeen wel erg duurzaam.
Maar goed, de rest blijft Alfa natuurlijk (zowel in positief als negatief opzicht).

Wat betreft die Avensis. Ik vind het nieuwe model (vanaf 2004?) een stuk mooier, alleen de achterkant is m.i. wat lomp.

Zoals Grrrrrene aangeeft is een Passat TDI misschien ook wel een idee. Al is-ie wat zwaarder dan een Golf/Bora/A3.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

bij diverse alfaclubs zijn er nog steeds minder dan 10 gevallen bekend waarin een JTD zonder aanwijsbare reden stuk zijn gedraaid. de JTD is gewoon niet stuk te krijgen zolang je er maar olie ingooit en beetje respectvol met de turbo omgaat. (maar dat geld voor elke auto :z ).
de meeste JTD's halen de 5 ton zonder problemen. zelfs mijn TS blokkie op gas is al ruim over de 330dkm heen en de motor is nog in z.g.a.n. staat.

alles hangt aan het onderhoud die een auto heeft gehad.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• YoshiBignose
flippy.nl schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:56:
alles hangt aan het onderhoud die een auto heeft gehad.
Klopt... en Alfa's hebben gewoon meer onderhoud nodig :)

• Harry
YoshiBignose schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:11:
Klopt... en Alfa's hebben gewoon meer onderhoud nodig :)
Elke 20.000km voor een JTD vind ik nog niet zo gek hoor. En qua prijzen voor een beurt valt een 147 of 156 ook prima te vergelijken met andere merken.

BMW 535D

• YoshiBignose
Maybe so, maar als je een tweedehands auto zoekt met al redelijk wat kilometers, dan zou ik gewoon niet voor de oudere Alfa's gaan.

Overigens ook geen kwaad woord over Toyota hoor. M'n ouders hebben al jaren een Toyota Picnic. Nu twee ton op de teller (benzine). Komt elk jaar met een paar tientjes weer simpel de APK door. Toevallig moest er dan laatst een fuseekogel voor vervangen worden, maar dat kon er wel vanaf.

Maar ga gewoon voor een BMW Proqzor en je wil niks anders meer 8)

[ Voor 7% gewijzigd door YoshiBignose op 20-10-2009 14:49 ]

• Harry
@Yoshi; 't maakt ook niet uit waarmee je jouw mening tegen spreekt hè.

* Harry rijd wel lekker verder met z'n 276k op de klok. Dat blok gaat nog lang niet stuk
(en nee, de rest van de auto ook niet :P).
eerlijkheid gebied te zeggen dat de turbo wel nieuw is, maar dat heeft meer te maken met het misbruik van de vorige eigenaar dan de kwaliteit. Maargoed, heb ook al fijne verhalen gehoord over de turbo's bij de e46 die er na 250k mee ophouden

[ Voor 4% gewijzigd door Harry op 20-10-2009 15:03 ]

BMW 535D

• Proqzor
Ik heb zaterdag een Seat Ibiza 19tdi uit 2004 zien staan, het is de FR editie, ex lease auto. Dealer onderhouden. 189000 kilometer voor 6950 euro.

Ik heb erin gereden en hij bevalt echt zeer goed. Ik weet alleen niet zeker of dit wel betrouwbare autos zijn op langere termijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:24

DropjesLover

Dit dus ->

seat, vw, allemaal t zelfde motortje + electronica. audi ook maar is kwalitatief beter.

waarom niet bijv. een volvo (S40?)? hun diesels zijn onverwoestbaar.
vanwaar de harde eis van de kilometerstand? voor een diesel is een hoge km-stand totaal geen probleem omdat het snelwegkilometers zijn, geen boodschappen-kilometers...

gewoon eens kijken bij bijv. autotrack.nl, kan je netjes gewenst vermogen, prijs, merk, brandstof etc ingeven en komt er een leuke lijst uit met mogelijke auto's. dan kijken of er vergelijkbare op marktplaats staan, of via autotrack contact opnemen met (ff gecheckt) bedrijf en daar kopen :)

beetje vermoeiend, al die "auto kapot, nieuwe gezocht, budget xx.xxx" topics de laatste tijd, imo...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Harry schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:13:
[...]

Elke 20.000km voor een JTD vind ik nog niet zo gek hoor. En qua prijzen voor een beurt valt een 147 of 156 ook prima te vergelijken met andere merken.
mja je weet zelf ook wel (Check alleen al 't alfa topic) dat d'r dan vaker onderdelen tegenaan moeten dan bij menig ander merk.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:09
Ik zou je vraag hier eens droppen:
http://www.tdiclub.nl/portal.php

• !null
Ja, want daar krijg je echt een objectief advies.
Die VAG knuppels kunnen nog erger zijn als Toyota-fanboys zoals ik.

Overigens maakt VAG volgens mij wel kwaliteit spul maar er gaat wel omheen kapot. Veel waterpompen (origineel) gaan maar 40K mee terwijl dat natuurlijk niet de bedoeling is. Ook sensoren ellende (ok het is nog geen Renault Laguna versie 1).

• Proqzor
bedankt voor de tips :)

dropjeslover dit heb ik echt al geprobeerd hoor :) en deze methode gebruik ik nu ook. Deze ibiza ben ik echter bij toeval tegengekomen. Hij stond zelfs nog niet op internet omdat hij net binnen was.

Ik neem de auto weer mee naar een onafhankelijke garage om hem na te kijken

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Proqzor schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:41:
Ik heb zaterdag een Seat Ibiza 19tdi uit 2004 zien staan, het is de FR editie, ex lease auto. Dealer onderhouden. 189000 kilometer voor 6950 euro.

Ik heb erin gereden en hij bevalt echt zeer goed. Ik weet alleen niet zeker of dit wel betrouwbare autos zijn op langere termijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Op zich wel. Ik heb zelf diverse VW Golf IVtjes en een Passat als lease auto gereden en helaas hebben die allemaal bij de 120-140k km allemaal wat problemen gehad. Vreselijk irritant maar bij lease auto's worden die probleem allemaal wel netjes verholpen. Ik vind 189k verdacht veel... of eigenlijk veel te veel.. voor een lease auto. Die gaan meestal tot 140-160k, afhankelijk van het contract. Deze is waarschijnlijk doorgereden - in deze tijden worden lease contract vaak gerekt met een extra 6 maanden of nog eens 35k km (kostenbesparing).

Kijk heel goed wanneer deze auto voor het laatst zijn beurten heeft gehad, reken anders maar een flinke grote beurt mee bij de prijs. Ga dus uit van zo'n 1500 euro bovenop de prijs, dan kan het alleen maar meevallen. Laat de auto echt bij de DEKRA of ANWB nakijken. Het is een echt lease bak, een lekkere snelle editie (FR) die wellicht nog eens 35.000 km extra doorgereden is met minimaal onderhoud. De kans dat je een afgereden exemplaar koopt is hoger dan je denkt.

Wat betreft Ibiza's.. wij hebben zelf een bj 99 Ibiza GT TDI gehad, aangeschaft in '00 en verkocht in '08. We hebben d'r ongeveer 150.000 km mee gereden en m.u.v. de bekende VW LMM problemen was het een redelijke probleemloze auto. Het ding woog niets, had een flink TDI blok onder de kap liggen en ging als de gesmeerde bliksem - hou alleen wel rekening met behoorlijk onderstuur door snelle bochten op de autobahn. (Licht autotje en een zwaar blok voorin... dat is niet altijd even prettig).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Proqzor
tazzman schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:39:
[...]

Op zich wel. Ik heb zelf diverse VW Golf IVtjes en een Passat als lease auto gereden en helaas hebben die allemaal bij de 120-140k km allemaal wat problemen gehad. Vreselijk irritant maar bij lease auto's worden die probleem allemaal wel netjes verholpen. Ik vind 189k verdacht veel... of eigenlijk veel te veel.. voor een lease auto. Die gaan meestal tot 140-160k, afhankelijk van het contract. Deze is waarschijnlijk doorgereden - in deze tijden worden lease contract vaak gerekt met een extra 6 maanden of nog eens 35k km (kostenbesparing).

Kijk heel goed wanneer deze auto voor het laatst zijn beurten heeft gehad, reken anders maar een flinke grote beurt mee bij de prijs. Ga dus uit van zo'n 1500 euro bovenop de prijs, dan kan het alleen maar meevallen. Laat de auto echt bij de DEKRA of ANWB nakijken. Het is een echt lease bak, een lekkere snelle editie (FR) die wellicht nog eens 35.000 km extra doorgereden is met minimaal onderhoud. De kans dat je een afgereden exemplaar koopt is hoger dan je denkt.

Wat betreft Ibiza's.. wij hebben zelf een bj 99 Ibiza GT TDI gehad, aangeschaft in '00 en verkocht in '08. We hebben d'r ongeveer 150.000 km mee gereden en m.u.v. de bekende VW LMM problemen was het een redelijke probleemloze auto. Het ding woog niets, had een flink TDI blok onder de kap liggen en ging als de gesmeerde bliksem - hou alleen wel rekening met behoorlijk onderstuur door snelle bochten op de autobahn. (Licht autotje en een zwaar blok voorin... dat is niet altijd even prettig).
het onderhoudsboekje is gewoon bijgehouden. Hij heeft om de 15000 zijn beurt gehad. Bij 175000 is de distributie riem nog vervangen. Ik zal de NAP wel even opvragen. Maar ik snap je punt :) Wat betreft onderstuur en autobahn etc. Ik denk niet dat ik mij daar ooit op zal begeven :P Ik mag dan de bochten soms wel sportief nemen maar ik ga er niet mee op circuit rijden denk ik :)

Ik heb ook gelezen dat pompverstuivers wel een moment krijgen waarbij het zaakje dure reparaties zal krijgen... maar dat geld voor elke VAG auto.

• Proqzor
Zo even een update. Ik heb de auto laten controleren door die onafhankelijke garage en hij was echt in nieuwstaat. Ik heb er nog even over nagedacht maar nadat ik de auto heb vergeleken met andere aanbiedingen op internet kon ik geen andere conclusie trekken dan dat het een hele goeie prijs was voor een hele goeie auto.

Dus bij deze,

* Proqzor is vanaf deze week een Seat Ibiza rijder :D haha

Ik had gister nog wel een beetje angst in de benen omdat het geen peanuts is natuurlijk :P maarja dat heb je altijd wel als je zon smak geld uitgeeft :)

Op dit moment heb ik alleen super veel zin om in de auto te rijden (want hij rijd echt fantastisch) en hem aan al mn vrienden te showen :P

Nog bedankt voor alle hulp en tips :) het heeft zeker geholpen!

• !null
Gefeliciteerd!
Nu mag er natuurlijk wel een fotootje komen..

• Proqzor
!null schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:34:
Gefeliciteerd!
Nu mag er natuurlijk wel een fotootje komen..
haha ja die komt er zeker hoor :) hij wordt op dit moment klaar gemaakt. Zodra ik hem in eigen bezit heb komen er een paar fototjes van :)

en bedankt :)

• YoshiBignose
Het is toch niet zo'n aso Seat he? Hou hem wel normaal :9

En wat heb je er uiteindelijk voor betaald?

[ Voor 229% gewijzigd door YoshiBignose op 27-10-2009 09:20 ]

• Luuk
  • Niet online
Nice!

Zo'n FR versie heeft standaard meer vermogen toch?

• Proqzor
YoshiBignose schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:17:
Het is toch niet zo'n aso Seat he? Hou hem wel normaal :9

En wat heb je er uiteindelijk voor betaald?
Het is niet een aso seat, vind ik dan :P Hij is wel sportief uitgevoerd dat wel. Maar allemaal fabrieksaf! De fotos komen nog

Ik heb er uiteindelijk 6900 euro voor neer moeten leggen.
G-PHREAK schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:55:
Nice!

Zo'n FR versie heeft standaard meer vermogen toch?
Volgens mij wel, hij heeft 130 pk zonder chiptuning of wat dan ook :).

• YoshiBignose
Ik vind het vrij prijzig voor zo'n autootje, met zo'n kilometerstand. Ik denk toch dat je er nog wel een E46 van had kunnen kopen, als je een beetje goed zocht. Maar goed ;) veel plezier met de auto.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nice!

Leuke auto. En de prijs vind ik helemaal niet verkeerd.
De km stand lijkt me geen probleem voor een TDI, mits de wagen goed onderhouden is en er niet teveel mee is rondgeragd.

Ben benieuwd naar de foto's. :)

• Proqzor
YoshiBignose schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:44:
Ik vind het vrij prijzig voor zo'n autootje, met zo'n kilometerstand. Ik denk toch dat je er nog wel een E46 van had kunnen kopen, als je een beetje goed zocht. Maar goed ;) veel plezier met de auto.
Hier in het noorden zijn de autos sowieso een beetje duurder. Ik heb bewust niet voor een BMW gekozen vanwege de dure onderdelen en het gewicht. Maar voor deze auto is het zeker niet prijzig al zeg ik het zelf :P Tuurlijk een 147 zal wel goedkoper zijn voor wat je er voor krijgt. Maar als je naar andere VAG autos kijkt dan betaal je hetzelfde bedrag voor 4 jaar oudere autos met vaak minder opties. Maar bedankt in ieder geval :) misschien dat mijn volgende auto wel een BMW wordt.
Zamorano schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:41:
Nice!

Leuke auto. En de prijs vind ik helemaal niet verkeerd.
De km stand lijkt me geen probleem voor een TDI, mits de wagen goed onderhouden is en er niet teveel mee is rondgeragd.

Ben benieuwd naar de foto's. :)
De auto is dealer onderhouden, hij stond ook als BTW auto op de rdw. Elke 15000 km zn beurt gehad en ook de distributieriem is de vorige beurt vervangen inclusief de waterpomp en nog wat andere dingen.

Hij rijdt bovendien ook erg fijn en het interieur is gewoon als nieuw! Hij ziet er ook heel gelikt uit al zeg ik het zelf, niet in gerookt en geen rare krassen ofzo. Er is voorzichtig mee omgegaan :) Maarja motorisch is dat niet zo makkelijk te achterhalen :P Wat dat betreft moet je ook altijd een beetje mazzel hebben met een auto.

Ik heb gister te horen gekregen dat ik hem volgende week dinsdag pas op kan halen, dus de fotos komen ietsje later dan verwacht :P

Ik heb nog wel fotos van mijn oude auto, ik heb hem even nagezocht via rdw en wat connecties :P Hij blijkt dus verkocht te zijn aan een auto handelaar en die heeft hem zo rechtstreeks in de export gezet! haha :D Dus als iemand een scheve auto wil kopen:

http://exportwagen.eu/de/...&Noofcars=58&CurrentCar=1

Hij ziet er nog wel echt super mooi uit al zeg ik het zelf, het doet een beetje pijn in mijn hart als ik eraan denk dat hij misschien door 1 of andere pool of turk naar de klote zal worden gereden.

• Proqzor
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_ohSbqAhkg20/SvPYm7mdepI/AAAAAAAAABY/n5aZLk8Bdq4/s800/051120091793.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_ohSbqAhkg20/SvPYoelWd3I/AAAAAAAAABo/qEgfiwN9VN4/s800/051120091796.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_ohSbqAhkg20/SvPYn8LV7TI/AAAAAAAAABk/4rVuE_0yP0k/s800/051120091795.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_ohSbqAhkg20/SvPYnaBYYUI/AAAAAAAAABg/clHa0PqGpl0/s800/051120091794.jpg

weet iemand hoe ik hier thumbnails voor kan maken? :P of ze hier gewoon kan plaatsen?

[ Voor 206% gewijzigd door Proqzor op 06-11-2009 13:32 ]

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 07:58
Proqzor schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:45:
[...]
Hij ziet er nog wel echt super mooi uit al zeg ik het zelf, het doet een beetje pijn in mijn hart als ik eraan denk dat hij misschien door 1 of andere pool of turk naar de klote zal worden gereden.
Nou, dat zal je niet overkomen hoor ;) Ga maar eens naar Polen, daar zie je nieuwere auto's dan hier. Niemand die belangstelling heeft voor je Golfje. BMW is daar hét merk op dit moment.

• YoshiBignose
Wat een aso-bak, maar wel cool 8)

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
Misschien een goede Corolla ?

Een Toyota Corolla hatchback is wel te vinden voor dat geld denk ik.

http://link.marktplaats.nl/288154366

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

krietjur

Where am I?

Misschien even lezen en tot de conclusie komen dat hij inmiddels een Seat Ibiza gekocht heeft? ;)
Pagina: 1