Toon posts:

WD 320GB wordt herkend als 32GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb onlangs een externe HD van WD (320GB) geformatteerd naar NTFS. Omdat dit format niet herkend wordt door mijn PS3, besloot ik het apparaat weer terug te formatteren met de "HP USB Disk Storage Format Tool".

Nou wordt mijn harde schijf binnen Vista nog maar herkend voor 31,9 van de 320GB. Ook staat er in deze computer geen niet gepartioneerde ruimte weergegeven.

Hebben jullie enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik weer bij de 320GB kan en hoe ik deze kan formatteren naar FAT32?

Bij voorbaat hartelijke dank,

Erik van Rossem

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-12 13:37
Er bestaan heel veel schijven die en 32GB Cap Limit jumpertje achterop hebben.
check deze jumper.

Plaats hem dan even in je eigen pc, en formatteer hem daar met een Linux Live cdtje, die werken vaak iets beter dan Windows zelf.

Even niets...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12 22:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Of niet de "HP USB Disk Storage Format Tool" gebruiken, maar in schijfbeheer alle partities verwijderen, en vervolgens een grote FAT32 partitie aanmaken.

Tesla Model Y RWD (2024)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12 19:30
Als ik mij niet vergis is die HP USB Disk tool voor usb-sticks en niet voor externe hd's, die formatteert dacht ik niet hoger dan fat16... waarschijnlijk is 32GB ook het maximale wat die tool kan formatteren, kan het nu even niet nakijken. Sowieso moet een externe schijf voor de PS3 in fat32 geformatteerd zijn.

Open de dos prompt in Vista en tik het volgende in: format /FS:FAT32 x: (op de plaats x vul je de drive letter in van de externe schijf)

• MicGlou
thijs_cramer schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:12:
Er bestaan heel veel schijven die en 32GB Cap Limit jumpertje achterop hebben.
check deze jumper.
Lijkt mij niet het probleem, gebruiker geeft al aan dat het een externe WD schijf betreft, ik denk niet dat WD ze verkoopt met die cap jumper erop... dan zal iedere verkochte schijf direct opengeschroefd moeten worden. ;)

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-12 13:37
MicGlou schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:22:
[...]

Lijkt mij niet het probleem, gebruiker geeft al aan dat het een externe WD schijf betreft, ik denk niet dat WD ze verkoopt met die cap jumper erop... dan zal iedere verkochte schijf direct opengeschroefd moeten worden. ;)
True, maar hij heeft hem zelf al uit de behuizing gehaald... Mischien dat er daar iets gebeurt is ;)

Even niets...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:25
Formatteren naar FAT32 kun je met third party tooltjes (Windows XP en hoger willen zelf geen Fat32 partities groter dan 32GB aanmaken) als het gratis Windows Partiton Tool of bijvoorbeeld een Gparted of Parted Magic linux live-cd. Als deze tools de schijf zelf nog steeds zien als max 32GB groot dan zul je deze eerst moeten terugzetten naar de originele grootte, zie daarvoor bv de tools HDAT2 (DOS) of HDD Capacity Restore (Windows).

• MicGlou
Nielson schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:38:
Formatteren naar FAT32 kun je met third party tooltjes (Windows XP en hoger willen zelf geen Fat32 partities groter dan 32GB aanmaken) als het gratis Windows Partiton Tool of bijvoorbeeld een Gparted of Parted Magic linux live-cd. Als deze tools de schijf zelf nog steeds zien als max 32GB groot dan zul je deze eerst moeten terugzetten naar de originele grootte, zie daarvoor bv de tools HDAT2 (DOS) of HDD Capacity Restore (Windows).
Je hebt helemaal geen extra software nodig, zoals ik al aangaf kan dat heel makkelijk via de dosprompt... XP en Vista kunnen beide prima fat32 formatteren, met partities groter dan 32GB... ik ben zelf niet echt een voorstander om extra software te installeren e.d. als het echt niet nodig is.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 17-10-2009 03:31 ]

• Nielson
MicGlou schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 03:30:
[...]

Je hebt helemaal geen extra software nodig, zoals ik al aangaf kan dat heel makkelijk via de dosprompt... XP en Vista kunnen beide prima fat32 formatteren, met partities groter dan 32GB... ik ben zelf niet echt een voorstander om extra software te installeren e.d. als het echt niet nodig is.
Ook via de command prompt kun je geen FAT32 partities groter dan 32GB aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank allemaal voor jullie reacties,

Ik heb alleen de indruk dat ik het probleem niet helemaal goed heb uitgelegd.

Ook in Opdrachtprompt wordt de externe HD (heb hem NIET uit de behuizing gehaald) herkend als een HD van 32 GB.

Oftewel; ik krijg mijn externe HD van 320 GB niet meer herkend alszijnde een externe HD van 320GB maar als een HD van 32 GB...

• Reptile209
  • Laatst online: 11:03

Reptile209

- gers -

Kan je eens een screenshotje van de schijf in Windows Disk Management (onder Computer Management) laten zien? Misschien is er iets met de partitietabel gebeurd.

Zo scherp als een voetbal!

• Nielson
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:58:
Oftewel; ik krijg mijn externe HD van 320 GB niet meer herkend alszijnde een externe HD van 320GB maar als een HD van 32 GB...
Zie daarom de tweede helft van mijn reactie hierboven.

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Anders kun je ook nog kijken voor WD diagnose tool (http://support.wdc.com).
Misschien dat je daarmee wat kunt.
Pagina: 1